Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Nelivetodieselillä matka-ajoa 5-6l/100km. Mielestäni ei paha.. Huoltokohteet ei oo vielä aktivoituneet...:)

    Kun nelivedossa on enempi tehoa, niin talvella lapsettaa välillä enempi.. ;)
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo en tarkottanu että neliveto syöppö olis. Litra siinä helposti tulee lisää satkulla noissa perus diisseleissä. Eihän se silti pakosti ole kun tota 6-6,5 luokkaa ja etuvedolla 5-5,5.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Vetotavat on niin kuin olen halunnut. :cool:
    Oldsi takaveto. ;)
    Jeep Selec-Track 4x4, mm. hidas-, nopea neliveto tai pelkkä takaveto. :D
    -Näillä mennään..... :p
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Takaveto ehdottomasti! Olen ikuinen "teiniautoilija":rolleyes:
    Talvella(kin) lapsettaa.:D
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kesällä takaveto. Talvella neliveto.
     
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    takaveto jossa on mekaanisesti kytkettävä neliveto.
    Löytyy kyllä pihalta etuveto, takaveto, 4x4 ja 6x6 että voin testailla o_O
     
    ville400 ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    4kpl löytyy 4wd ja muutama etu ja takaveto. 4wd hyvä talvella.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miksei tosta saa sekä että vaihtoehtoa? Ittellä taka ja nelivetoja. etuveto ei hyvä :p
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite halunnut nelikkoa, mutta kunnollisella jakolaatikolla olevat josta ite tykkään tahtoo maksaa

    Eli mitsun superselect
    -takaveto
    -avoin nelikkokitkalla
    -jäykkänelikko
    -alennusvaihde


    Sen verran pyörittäny jäykkää nelivetoa, ettei sellaista oikeen tahtoisi, meneehän se, mutta käännellessä pitää pukkia takavedolle

    Aura taro;n talliin ajaessa ensin vekslataan tai takavedolla luistellaan ja sitten neliveto päällä suorassa sisälle
    Kun avoimen nelikon voi kääntää suoraan sisälle

    Eihän se keskilukkoa ole pakko olla, mutta on se kiva kun eturenkaat on kynnystä vasten ja takaset kiiltävällä jäällä, niin pääsee sisälle ilman vauhtia



    Jos oikeen saisi päättää, niin torsen keskelle ja päihin ja kahvasta lukot keskelle ja päihin
     
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Nyt tulee mustanaamio vastaus. Takaveto hyville ja neliveto pahoille...... pinnoille
     
    KajS tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Neliveto vastasin. Olen suunnitellut, että tuon vaimon Toyotan saisi vaihdettua vaikka subaruun.
    Nyt pihassa on neliveto (jatkuva), etuveto, takaveto ja jeep, joka voi olla takaveto, jakuva neliveto tai tönkkö part time-neliveto.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Takaveto siitä huono kun takapää ohjaa autoa niin se sivuttaispito heikkenee kun pyörä lähtee vetämään. Siksi etuveto on järkevä käyttöautossa.
     
  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kiva nähdä että edes joku suosii etuvetoa yli kaiken :)
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    No ei nyt yli kaiken. Nelikko tietysti talvella ois hyvä.
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Takavedolla saadaan auto kääntymään ja oikaistua, etuvedolla kun sivuttais pito häviää, nii mennään suoraan, milloin se häviää??? Mutkassa, kun ei pidä mennä suoraan!?? :poff:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Se takaveto on oikukas voi joskus kääntyä perä edelle. Tubessa on hyviä.pätkiä näill urheiluautoilla kun voimakkaasti kiihdyttävät.
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo, on on, itellään ikinä semmoista peliä ollut alla, et oikeesti asfaltilla driftattais. Lumella leppoisia, nuo laiskat takavedot, pitkällä akselivälillä!
    Kunhan heitin ja mainitsin taas et vihaan etuvetoja, se on kuin halvaantunut kissa yrittäis raapii eteenpäin! :rotfl:


    Edittiä, 20v autoilua takana, keskiarvolta 35tkm vuoteen, niistä pari vuotta nelivedolla, noin 6 vuotta takavedolla, loput väärästä päästä vetävällä, nii näistä kokemuksista, oon oman mielipiteeni rakentanut!
     
    Muokattu: 13.8.2017
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Vaikka tässä nyt verrataan vetotavan aiheuttamaa auton käyttäytymistä liukkailla niin kyllä etuvedossa on myös sekin huono puoli että kone on poikittain (melkein kaikissa ceisseissä) Joten konetilat on ahtaammat. Takavetosissa kun kone on suoraan niin konehuoneessa on paljon enemmän tilaa.

    Se on syy miksi etuvetosista ei saa drag racingissä monstereita hevosvoimiltaan kun konehuoneeseen pitää koneen lisäksi vielä mahtua laatikko ja vetoakselit.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siksi ostin etuvetovolkkarin missä pitkittäiskone.
     
    Nikuzai, KajS ja Rotten tykkäävät tästä.
  20. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    eihän se kone tiedä mitenpäin se konehuoneessa on! samat tehot sieltä tulee sojottaa kampi sitten suuntaan tai toiseen...
    mahtaskohan toi drag racing heikkous löytyä kuitenkin ihan perus fysiikasta? ;)
     
    rane58 ja KajS tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!