Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mikäs oli vikana? Pitäs omasta kinneristä alkaa tutkimaan mikä aiheuttaa abs valon palamisen, absien toimimattomuuden ja sen että ei saa vikakoodeja pihalle...
     
  2. stealth

    stealth Gearhead

    Mun projektissa vika oli molemmissa etupään sensoreissa, toinen heittelikoodeja silloin tällöin ja toinen mykisty kokonaan kun pesin alustan, nuo kun vaihdoin niin vikakoodit katos ja nyt tuntus pelittävän.
    Herjas myös pumppua ja releitä, muttei niissä mitään vikaa ollut. Tykkää nähtävästi heitellä olemattomia vikakoodeja kun sensorit on paskana.
    vahva epäilys olis että sulla on tuo ohjausboxi rikki kokeile toisella boxilla vaan joko oot kokeillu??
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Enn oo kokeillut kun ei oo ollu saatavilla kokeiluun
     
  4. passerby

    passerby Gearhead

    Viimein tajusin guuglata asiaa myös englanniksi. saman totesivat keskustelijat jenkeissäkin - ei ole helppo vaihtaa.
    Olisiko niin että 94 alkaen rakenne on erilainen kuin edeltävissä? En ole niitä edeltäviä koskaan nähny alhaalta päin.
    Tässähän vaihteiston kannatinpalkki on hankalasti rungon ja korin välissä ja kumin kiinnityspultteihin ei pääse käsiksi ennenkö palkin saa sieltä pois. Yks kirjoittaja arveli että pitäisi olla JOPA mahdollista saada palkki pois kun liikuttelee sen molempia päitä ees-taas ja hakee sopivaa asentoa sille jotta mahtuisi pois... saas nähdä.

    Mittaristovikaa guuglasin kanssa ja sieläkin kuulemma tyyppivikana (-ominaisuutena...) joku ihan alimitoitettu kiinnitys kojelaudan sisäosissa kolvitinalla joka ei välttämättä kestä. Outo juttu.. pitää sekin vielä tutkia...

    Ja taka-akselille pitää tehdä uudet jarruputket, nykyset on haihtuneet lähes tyystin. Onko niitä jarruputken pään levityksiä kauheen montaa erilaista, eli haluaisin ensin tehdä tai teetättää ne uudet ennenkö irrottaa vanhat?
     
  5. stealth

    stealth Gearhead

    Täältä tulee purkuun syksyllä -91 caprice, siitä joutaa toimiva abs boxi, täytyy saada tuo kunnostus projekti ensin jalkeille tuolta tallista.
     
  6. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Hyvä, hyvä nakkaas mulle sit viestiä niin katotaan onko sit vielä tarvetta
     
  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    No eihän se vika abs boksissa ollut, vika löyty pumpun päältä toisen releen alta oli yks johde hapettunut poikki... Nyt saa koodit pihalle ja tulos oli 55,63,72 täytyy varmaan aloittaa antureiden putsauksella

    Edit, eipäs annakkaan koodien nollauksen jälkeen kun koodin 35 eli takapään anturista herjaa.. Missäs se siellä on? Murikassa kiinni ja öljyt tulee pihalle samalla?
     
    Muokattu: 15.8.2017
  8. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Se on perä murikan päällä jos oikeen muistan.
    Ei pitäisi tulla öljyä pihalle kun on niin korkealla.
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Anturihan sieltä on takapäästä paskana ja suomesta ei noita taida saada kun ainakin usparts ilmoittaa että valmistus lopetettu... Kiva kiva, olis mukavaa jos tän leimattua joskus sais :(

    Mitähän eroo on vm94-> anturilla verrattuna vm92 anturiin? Uudempaan löytyy rockautosta ainakin mut vanhempaan ei

    Edittiä; välillä toimii ja välillä ei, täytyy vielä jatkaa anturin putsailua kun näkyy keräävän paskaa jonkinverran.

    Päästöt kävin mittaamassa niin CO korkeella +2000rpm alueella ja tyhjäkäynnillä HC korkeella. CO oli jonkun reilu 0.69 ja HC 195
     
    Muokattu: 25.8.2017
  10. onneton

    onneton Gearhead

    No niin,vaihtelin tossa viikko sitten(caprice 91) lasinpyyhkijän moottorin uusiin puihin,hyvin pelaa ei jää pyyhkijät hyppimään lasin alareunaan enään.Tilasin ebaista uuden AC-Delco 22110871 wiper motorin.Asennuksen jälkeen kokeilin niin oli vaan 2-nopeutta.Mutta kun vaihdoin vanhasta moottorista kannen niin alko tihkut ja muut nopeudet pelaan.Kustannus 129 USD.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on Caprice jättänyt koko kesän pienen jäähdytysnesteläikän, ja kuten arvasinkin niin alavesiletkuhan se siellä taas tihkuu syylärin päästä. Otin puristettavan klemmarin pois ja laitoin ruuvattavan tilalle. Täytin syylärin vedellä todetakseni että se alkoi jälleen tihkumaan.. :odroll: Onko hyviä vinkkejä? Auttaako letkun lämmittäminen? Vai joudunko panostamaan useita kymppejä ja ostamaan uuden?:odeek:
     
    passerby tykkää tästä.
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tää se perkele jaksaa vastustella, perjantaina hajos perästä pinionin hammaspyörä. Siitä puuttuu 2,5hammasta.

    Mikähän välitys näissä buickin farmareissa mahtaa olla?
     
  13. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Nyt kun alkaa pimeet kelit tulemaan niin alkaisi kaipaamaan lisä tehoa ajovaloihin.
    Onko joku asentanut Capricen keulalle lisä valoja?
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Niin paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.. Noh, omassa ysinelosessa olikin sitten bensasuuttimia rikki ja lambda myös. Egr-venttiili on ehjä.

    Nyt käy taas kone nätisti eikä enää rötää kuorman alaisena eikä eikä meinaa sammua liikennevaloihin kauhean tärinän kera. Oli ihan järkyttävää sen koneen käytös.. säksätystä, rötäämistä, tärinää... :(

    Mittaristo digitaalinäyttöineen on edelleen eräällä mittaripajalla, itseltä loppui taidot sen kanssa.

    Taakse vaihdeltu jarruputkia läpimätien tilalle, vielä vaihtaisi rummut ja kengät. Peltihommiakin tiedossa.
     
    K.Vainio tykkää tästä.
  15. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    onko releet jo laitettu vakiovaloihin? sekin auttaa jo eteepäi
     
    maverick999 tykkää tästä.
  16. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Juu on laitettu releet. On vaan valojen valokuvio niin onneton.
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kuvio on mitä on, mutta releillä, umpioiden kiillotuksella ja 80/100w polttimoilla oli ihan hyvät valot. Ainoo vaan, että noi tehokkaammat polttimot oli aivan järkyttävän lyhytikäset (ja myös laittomat) ja nyt mennään taas vakio polttimoilla...
    Itselläkin on lisävalot käyneet mielessä, .utta toistaseks ei oo tullu vastaan keulan muotoihin itseä häiritsemättömästi soveltuvia. Joskus näin kuvia, jossa lisäpitkät ja sumarit oli jemmattu maskin taakse, mutta sekään ei kai miellytä trafia ja sitä kautta katsastusmiestä?
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Leditanko maskin sisään huomaamattomasti ja irrottaa konttorille =)
     
  19. passerby

    passerby Gearhead

    Tuota.. on niin visainen kapine tuo mun ysinelosen digitaalimittari että jos sitä ei saada toimimaan marraskuun loppuun mennessä leimalle, niin voiko joku täältä lainata omaa mittaristoaan katsastukseen?

    Vein koko hökötyksen mittarikorjaamoon ja ollu siellä jo tovin eikä oo mitään kuulunu tännepäin.. jos nekään ei saa sitä pelaamaan nii leimansaanti tyssää siihen koska samassa näytössähän on pitkien valojen ja suuntavilkkujen symbolit.
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead

    Osta ebaystä korvaava tuote, niitä siellä sillointällöin näkyy
     

Kerro tästä muillekin!