Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Perjantai-iltana cruisailtiin kaverin '70 Jorkkerilla. Entinen Oy Alko Ab:n edustusauto 8) , musta tietty ja nyt vähän linttakuosinen. Mut koneena just valmistunut ylikokoon porattu takomukinen ja muutenkin hauskoilla palikoilla tehty 440. Kivasti kiertää isossakin kopassa, laulu alkaa parhaiten 4500 kierroksen jälkeen eikä pakkopykälillä ajettaessa hyydy yhtään isommalle vaihdettaessakaan eli rääkyy koko ajan. Onnistuttiin jättämään yks isohko kyykkypyörakin, äijä tosin tuli jälkeenpäin parkissa selittämään että hänellä ei lähtö onnistunut :rotfl:
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Iisalmessa on muuten Remun entinen Dodge Lancer ja olikohan se vuosimallia 62. Silläkin on varmaan joskus edustettu... :lol:
    Niin ja onhan täällä kuopiossa se Cissen entinen Caddy.
     
  3. BRB Garage

    BRB Garage 1st gear

    Multa löytyis metsähallituksen vanha '55 chrysler windsor. Tarkotus sahata katto alas ja muutenkin vähän kustomoida...
     
  4. jylhä

    jylhä 1st gear

    samainen auto oli joskus meilläpäin. paikallisen autokerhon näyttelyssä paikallislehden toimittaja kyseli autosta, ja silloinen omistaja kertoi krysyn olevan alkon entinen edustusauto, ja että se jatkaa nykyään saman firman edustusta, mutta käyttäjä portaassa! ei tahtonu toimittajalle aueta :) velipojan talviautona on finska papersbruukin entinen edustus buick electra limited vm-80 ajettu 84thkm. suht siisti, vielä...
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Multa löytyis hiljakkoin todella edullisesti hankittu Tamperelaisen pankin johtajan edustus kärry. Impala 72 4d sedan 402+400+12b ja varusteitakn löytyy. Auto on poistettu kilvistä ja ollut kauan pimennossa mutta ensi kesäksi olisi tarkoitus saada liikenteeseen.
     
  6. fordstw

    fordstw Gearhead

    toi mun 65 country sedan on uutena ollu helsingissä Palmu Trikoo oy:n nimissä.en tiedä onko edustettu vai kuskattu jotain kankaita.
     
  7. Raivo Kolmonen

    Raivo Kolmonen 1st gear

    Tarkastin viime kesänä hankkimani Plymouth Fury III ´71 taustat ja auton on alunperin rekisteröity Oy Nokia Kaapelitehdas Ab:n käyttöön.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos on kilviltään BC-521, niin mulla pitäis olla sen patinoituneet orkkiskilvet tallessa.
     
  9. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Ittellä öllöttää tuo -72 Newportti tuolla ja vähän kiinnostas menneisyys. Eli liekö missäpäin ollut alunperin? Ku täällä näkyvät noista muistavan. Ja kilvethän on AJA-88.
     
  10. jepujee

    jepujee 3rd gear

    Juu.. mulla on ´64 Buick Electra 225 ja se on kuulemma ollu scan-autolla alunperin ja sitten pyöriny hesan seudulla... mutta varmaa tietoa ei ole. auto on musta ja rekkari aab-2... jos jollain jotain tietoa niin kirjoitelkaa...
     
  11. yamaha

    yamaha 1st gear

    Plymouth

    Miun Plymouth valiant on Helsingin Alko ab oy:n entinen edutus auto vm:-74 :p
     
  12. signet

    signet Gearhead

    Mulla oli vuonna -92 Valiant -67 MXH-64 pikkukutosella ja 3v lattiamanuaalilla,musta tietysti.Oli Högforsin Heinolan tehtaan edustusautona ollut.Ei ollut suuria hienouksia,karttavalo oli oik takapilariin laitettu että bossi näkee lukea Heinolan sanomia...Oikean puolen takaoven saranat oli iihan lopussa,ovi meinas tippua avattaessa.Oli ollu kovakouranen autokuski kun oli lyöny ovea kiinni reilusti :rotfl: Myin auton kaverille Haminan lähelle joka myi sen melkein heti muistaaxeni Turenkiin???? Vieläkös hengissä???Jäi mieleen luotettavasti liikkuneena yksilönä. 8) Ei näköjään kaikki edustuskärryt ole ollut ISOkoppasia ja ISOlohkolla :D Tää yksilö ei ollu edes isolla kutvosella,mutta hyvin ne reissut hoitu 170cid voimin kun välillä lisäsi öljyä(taisi olla mittarissa jo monta kierrosta menossa)
     
  13. 70 Mopar

    70 Mopar 1st gear

    Omani on Dodge Coronet vuodelta 1970. Rekisteri BG-479 (edelleen sama). Auto on ollut YLE:n omistuksessa vuosien 1971-1977 aikana. Alunperin ladattuna 383 2v 727tf 83/4. Vuoden -77 jälkeen pyörinyt yksityiskäytössä ympäri Suomea ja minulle päätyi -97.
     
  14. SEEPO

    SEEPO 1st gear

    :) Minulla ollut jo vuodesta -75 Ford Mustang Convertible -65

    Auto tilattu uutena Hupi Lupi oy ( Spede Pasasen käyttöön)
    Auto ollut useissa kotimaisissa elokuvissa, 6.12 viimeksi Leikkikalugansteri kuvassa. ASU-1 :lol: :lol: :lol:
     
  15. Sepi

    Sepi Gearhead

    Kaverilta löytyy Kansallis osake pankin entinen edustusauto, eli -61 Cadillac Limo, ilmeisesti kaksi on niitä Suomeen tullut ja toinen niistä ilmeisesti tuhoutunut...
     
  16. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    -61 on tullut 3 kpl limo- cädejä suomeen.Yksi niistä on täysin kunnostettuna Rovaniemellä.
     
  17. Sepi

    Sepi Gearhead

    Niin olikin, eikö yks tullu Esson käyttöön? Onko tietoa kenelle on se kolmas tullut?
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Luin ketjun läpi ja aika monella näyttää olevan noita Rauman paperitehtaan vanhoja autoja. Kuin myös minulla mutta se on uudempaa saapumiserää eli '91 Caprice. Sillä on kuulemma ollut myös oma kuljettajansa siihen aikaan.

    Mutta '62 Galaxietani, joka on uutena tullut Turkuun Esson aluepäällikölle on ilmeisesti joutunut ohjastamaan ihan itse?
     
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mulla oli 90-luvulla Chrysler Newport -68 4d,joka oli Huhtamäki Oy:n entinen edustusauto.Ja onhan toi mun Fairlane STW -66 ollut aikoinaan mm. Hautaustoimisto Alban "edustusauto".Taitaa Vaasassa vielä toi Alba toimia?
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Itsellä oli joskus American CrossCountry -67 joka oli Tamperelaisen lankatehtaan entinen auto, työjuhta?

    Kaverilla taasen Finnairin entinen SportFury -71?,jolla laulettiin useasti.Ja rojektina joka ei edistynyt Fury III keulasta kolaroitu, samaa ikäluokkaa.
     

Kerro tästä muillekin!