Impala 64 ss 2d ht

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Impalaatti 64, 22.8.2017.

  1. Impalaatti 64

    Impalaatti 64 1st gear

    Tuli ostettua kaverin kanssa pikku talvi projekti ja olisin kyselly kokemuksia/yleis tietoa kk autosta koska Itelle eka jenkki niin tietäis mihin alkanu.. leimassa on ja 89 vuodesta Suomessa siisti kuntoinen muutenki

    Eli auto on impala 2d ht ss 64 283 tai 305 en tähän hätään tiedä paremmin ku reissussa huudettiin..
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko vin numeron alku 41447xxxxxxxx?
    Jos on niin kyseessä on aito SS Impala...... jos jotain muuta niin se on feikattu ss malliksi.
    Mikä on rekkarinumero, voi olla tuttukin auto....:)
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Onnittelut hankinnasta!! Samanlaisen 27 vuotta omistaneena tiedän ettei SS ole huono valinta. Pitää taatusti arvonsa.
     
  4. Impalaatti 64

    Impalaatti 64 1st gear

     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    NXF-97... ei vaikuta äkkiseltään tutulta. o_O
    X-runko letukat on hienoja autoja, mulla on ollut niitä vissiin kuusi.....
    ...osien puolesta ne on helppoja, niitä on saatavilla kyllä, uustuotanto osissa on kyllä usein laadussa sanomista, NOS ja hyviä käytettyjäkin löytyy... vaikka ruotsiraggarithan näitä hakkaa p#skaksi ihan urakalla.
    Pari luonteen piirrettä x-runkoisista:
    - ohjaus ei ole mikään maailman paras; tehostetussa on niitä välyksen mahdollisuuksia paljon: paranee kun vaihtaa joko uudemman tehostetun simpukan ja myös uudella kontrolliventtiilillä tarkkuus paranee... ja muutenkin ymmärtääkseni tuollainen ohjaus missä raidetankosysteemit on akselilinjan etupuolella ei olisi geometrialtaan paras???
    - kaksiosainen kardaani: edellisten seppien jäljiltä etu- ja takakardaani voi olla väärässä vaiheessa ja siksi täristää, kannakelaakeri ja varsinkin sen kumiosa ei ole yleensä pitkäikäinen; vahvistettujakin löytyy, jos jousitusta on laskettu niin usein vaivana on kiihdytyksessä tärinää vaikka kaikki kumityynyt ja kulmat on varmasti kohdallaan
    - pakoputkistoille on melko vähän tilaa ja vaimentimet ei oikein sovi muualle kuin alkuperäisille paikoilleen, Marteliukselta olen laittanut kolmeen x-runkoiseen putkiston; istuu aika hyvin eikä vaadi hitsaamista ( voihan tehdä motonetin käyristäkin jos hitsaamisesta tykkää..), helpommalla selviää jos päättää putket takapyörien eteen ( minusta ei hyvä...)
    - www.chevytalk.com ja www.348-409.com löytyy hyvin tietoa ja juttua noista vehkeistä
    - osapuljuja on impala bobsia, hubbard impala partsia, classic industries jne jne...
    - hifistelyä on tutkia onko autossa esim ns "canadaframe"...

    Shop Manualkin löytyy netistä http://www.chevytalk.org/fusionbb/showtopic.php?tid/247340/

    Onnea ostokselle!!

    kuviaaa... !!!:cool:
     
  6. Stout

    Stout 3rd gear

    Toi Impala oli kaverilla pitkään Lappeenrannassa 90-luvulla. Oli alunperin 283 ja PG. Auton runkonumero ei valitettavasti taida täsmätä aitoon -64 SS Impalaan, mutta ei sen niin väliä jos auto on omistajalleen mieleinen. Tuossa NXF-97:ssa on kuitenkin SS:n listat ja koko sisustus rattiputkineen. Auto on hienon mallinen ja toivottavasti tulee liikkumaan tapahtumissa usein.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    64 oli eka vuosi kun ss impalan pystyi tunnistamaan vin numerosta. Sitä ennen vain trim koodista. On suomessa yksi 63 2dht impala juurikin 64 ss impalan numeroilla..... tietääkseni. .... ja uudelle omistajalle: ei isoja vanteita lattaremmirenkailla alle, pliis;)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. jart$u

    jart$u Gearhead

    Oliko tää hiljattain nettiautos vaasan seudulla ja sen jälkeen jossain nettihuutokaupas?
     
  9. Stout

    Stout 3rd gear

    Ilmeisesti sama auto kyseessä.
     
  10. Stout

    Stout 3rd gear

    Katsotaan onnistuuko kuvan lisäys. Kuvattu joskus 90-luvun alussa.
    [​IMG]
     
    Impalaatti 64 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  11. Campala

    Campala Gearhead

    Onnittelut täältäkin. Vuodesta -90 oon minäkin -64 SS:llä kurvaillut ja hyvin oon viihtynyt.
     
  12. spede

    spede Gearhead

    Olisi kyllä unelma peli itsellekkin. Se on jännä miten maku muuttuu 10-15v sitten ei aiheuttanut minkäänlaista erektiota nyt kelpaisi.
     
  13. Impalaatti 64

    Impalaatti 64 1st gear

    Selvisi että auto on 63 eikä tunnista vinistä. Huutokaupasta huudettu reissussa niin ei ole päässyt katelleenvielä mut luulen tänäänki olevan 283.
    Autoon tulee talvella ilmajousitus
    Niin levee vanne kun sopii
    Mustamaali
    Ja koneelle vähän lisä happea.
    Ja sisustuksen läpikäynti.

    Hyvä tietää toi runko ja välykset nii saa talvella hiplata kuntoon

    Kyllä tapahtumia tullaan kiertään ja loppukesä pyöritään Uudenmaan ajoja seuraillen
     
  14. julmajari

    julmajari Gearhead

    Voiko tuota kardaanien vaiheisuutta jotenkin tarkastaa? mulla taristää jonkun verran ja kiihdytyksessä outo "jyrähdys", luulin johtuvan vaihdelaatikosta, on madallettu ja seppinä aikoinaan Kometin ukot kasannut kardaanin...

    Sorry vähän Ot
     
    Muokattu: 26.8.2017
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Selvisi että auto on63 eikä tunnista vinistä"... nyt sutii.... onko siis kyseessä tuo Stoutin kuvassa oleva auto?? ...sanoo se vin numero mitä tahansa niin kyllä tuo punainen on 64..... vai onko tehty korinvaihto jossain vaiheessa :eek::eek:
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sulla on se keskilaakeri paskana. Luultavasti se jalka hajonnut. Nimimerkillä uusi hajosi heti pistehitseistään. Hitsasin itse uudestaan vähän enemmän niin alkoi kestämään. Se kumi hajoaa kanssa aika helposti.

    Joo kuvan koppa on kyllä 64
     
  17. julmajari

    julmajari Gearhead

    Joo niin on, hiukka vinossa kun kattelin ja uus on pöydällä, täytyy vahvistaa vielä, ei kestä
    muuten kun yhden snagarilähdön...
     
  18. Impalaatti 64

    Impalaatti 64 1st gear

    Otteessa sanotaan käyttöönotto 0.0.64 ja valmistus vuosi x.x.63.
    Nii kai Se sillon 63 on vuosimalli ?
    Itellä kans täristää kiihdyttäessä vika selviää ku saa auton pukkiennokkaan ja ajella nii löytyy kyllä välys
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vuosimallit vaihtuu kesällä, syksyllä 63 tehdyt autot on 64 vuosimallia.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juurikin näin, eli esim. varaosat pitää ostaa mallin mukaan, ei valmistusvuoden, eli syksyllä -63 valmistettu on malliltaan -64, luki otteessa mitä vaan ;) Takavalon lasissa lukee oikea malli.
     

Kerro tästä muillekin!