Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuntuu suomessa olevan varaosat aika harvassa.. Itselle kelpaisi kuskin ovi :D
     
  2. mörkö

    mörkö Gearhead

    Löytyy kuulemma Kokkolan chevy romikselta muutama 67...
     
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kerrotko lisää? nettisivuja?
     
  4. mörkö

    mörkö Gearhead

    Tämä on semmonen ilmeisen yksityinen Letukan romujen kerääjä. Hänestä ollut joskus juttua O.D.lläkin. En tiedä yhteystietoja.
     
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    okei. jos joku täällä sattuu kyseisestä herrasta tietää jotakin niin kaikki tieto on tervetullutta
     
  6. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Kokkolasta en tiedä mutta Kristiinankaupungin "purkaamossa" ei ainakaan löydy yhtään 67 osia. Jos siittä on puhe.
     
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Joo sieltä kyselinkin jo
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kokkolan tapaus saattaapi olla ex-kilpakuskin jo toimintansa lopettanut purkaamo. Jossain vaiheessa muistelen kuulleeni, että ei olisi halukas myymään...
     
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Okei.
     
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kokkolan kaveri saatu kiinni, mutta ei apua osien saantiin sieltäkään. Tuli vietettyä viisi viikkoa päivä töissä ja tekeminen tallilla jäi vähemmälle, nyt palattu vuoroon niin voi taas harrastaa.

    Paikkasin tänään tulipellin alakotelot kokeeksi kemiallisella metallilla jota olisi myös tarkoitus käyttää takalasin karmissa olevien reikien paikkaukseen.
     
  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    Taas on impalassa yksi paikka enemmän.. Löytyi tosin korjatun kohdan läheisuudestä uusi paikattava kohta. Kyseessä lattia pellin taitos kohta josta lattia nousee tulipellille.

    Auton keulapeltejä aloin kasaamaan, täytyy vain odotella että saa osia hiekkapuhalluksesta takaisin.

    Tulipelti pitäisi vielä hioa ja maalata ennen talvea, kun hallissa on niin viileää että maali kuivuu kuusi viikkoa.

    Bensalinjan kiinnikkeet tulivat tänään postiin joten linjan voisi nakata paikalleen..

    Canadasta löytyi tuulilasille sekä takalasille listat edullisesti.

    Edelleen tuo kuskin ovi aiheuttaa päänvaivaa jonkin edellisen omistajan räpellyksien takia
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Listat löysivät suomeen yllättävän nopeasti, amerikan joelta tilasin kiinnikkeitä noille listoille sekä ikkunoiden harjalistat.

    Kanadasta löytyy ratkaisu myös kuskin oveen. myyjä leikkasi ovesta tuon karmin pätkän, joka minulla on kiero.

    Samalta hepulta tuli otettua muutakin sälää impalaan, häneltä löytyisi myös takalasi hintaan 100 usd. Selvityksen alla paljonko lähetykselle tulisi hintaa.

    Impalan tulipelti sai tänään maalin päällensä.. Hitaasti mutta varmasti :D
     
    Camino'79 ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  13. tzampy

    tzampy Gearhead

    Takalasin tahdilla löytyi hinta.. 1500 usd.. Eipä tarvitse kauppoja siitä hieroa
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Lisäilin hiukan kuvia tuonne https://tzampy.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+Impala+1967/

    Kävin pitkästä aikaa tallilla ihan jotain tekemässäkin..
    Tuli hankittua motonetista mastercraft merkkinen työpöytä.

    Maalailin pääjarrusylinterin
    [​IMG]

    Sekä pääsylkän kanteen vedin lakan, tuo patina on minusta hieno!

    [​IMG]

    Tulipeltikin saanut maalia.

    [​IMG]
     
    passerby, NorthElite, Petri R. ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    kävin tänään kasaamassa takajarrut ja vein tuulilasin odottelemaan paikalleen menoa. seuraavia vapaita jos ei tarvitse viettää noro virusta kärsien, niin olisi tarkoitus saada jarrut ilmattua ja viimoiset mätä hommat loppuun..
     
    passerby, hevimies, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. tzampy

    tzampy Gearhead

    Jos jollakin lojuu nurkissaan tähän käypäiset sisälokasuojat niin voisin harkita ostoa.
    Myös tieto jonkin sisar mallin sisälokasuojien käymisestä kelpaa.
     
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ja niin vain vauhti keväällä jostain syystä kiihtyy, tuli tallilla vietettyä lähes 12 tuntia.. Viimeiset mätä hommat sain valmiiksi ja tällä päivämäärällä impalassa ei ole enää yhtään ruosteen aiheuttamaa reikää. :lol:

    Hitsaukset kun oli saatu valmiiksi niin maalasin rungon sekä tavaratilan pohjan aluksi pohjamaaliin jonka jälkeen pyyhkäisin mustan maalin pintoihin.

    Käsijarru vaijerit asensin paikalleen lukuunottamatta etu ja takaosan yhdistävää pätkää.
    se täytyy vielä rakentaa metritavarasta.

    Bensalinja löysi tiensä autoon, teinpähän vielä jakalta tulpille uudet johdot sekä vaihdoin uudet tulpat..

    Seuraavaksi kaasariin korjausarja paikalleen ja tankin kiinnikkeiden teko, sitten voisikin tankin heittää paikalleen ja koittaa imppalaa taas käymään lähes vuoden jälkeen. :odcool:
     
    Vuokralainen, passerby, newport ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    Hyviä ideoita oteaan vastaan miten saan bensatankin kipinä turvallisen.. pitäisi täyttö putki vaihtaa ja tankissa pieni liru bensaaa mikä ei tule kaatamalla pois.
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  20. Jape105

    Jape105 Gearhead

    -Pestiin yks tankki pinelinellä ja vedellä, muutamaan kertaan ja kuivaus, tarkastus vielä kaasutoholla ja ei humahtanu, sen jälkeen uskalsi hitsata.
    -Sitruunahapolla kanssa puhdistanu peltirunko sportin tankin ja ei senkään jälkeen humahtanu hitsatessa.
     

Kerro tästä muillekin!