1.9.-3.9.2017 SM6 Alastaro Night Race Finals, Test'n Tune

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Tomaso, 31.8.2017.

  1. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    1.9-3.9 FHRA Night race finals SM finaali ja test´n tune, Alastaro


    Se olisi kauden 2017 viimeinen SM osakilpailu.

    Info https://www.fhra.fi/keskustelu/thre...-night-race-finals-sm-finaali-test-ntune.729/

    Ilmoittautuneet http://www.dragracing.eu/event_details.asp?c=y&id=335

    Livestream
    https://livestream.com/accounts/9058729/events/7685916

    Aikataulu:

    perjantai

    – kilpailutoimisto avoinna klo 09.00 – 18.00

    – katsastus avoinna klo 09.00 – 18.00

    – lajittelu klo 10.00 – 18.00

    – varikkohiljaisuus klo 20.00 – 09.00

    lauantai

    – kilpailutoimisto avoinna klo 09.00 – 18.00

    – eliminaatio klo 10.00 – 18.00

    – näytöslähdöt klo 20.00 – 24.00

    sunnuntai Test'n Tune


    Pääsyliput portilta:

    Pe: Vapaa pääsy

    La: 20€/päivä

    Su: Test n´tune vapaa pääsy

    Alle 12-vuotiaat ilmaiseksi sisään aikuisen seurassa.
     
  2. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Jaska Jaska mitä menit tekeen...ja monesti:odwink::pinup:
     
  3. HM

    HM Gearhead

    Mikä on uusi virallinen Euroopan ennätys?
     
    Muokattu: 2.9.2017
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollasen ajan se ainakin meni... :odcool:

    [​IMG]
     
    kapa73 ja jknR tykkäävät tästä.
  5. turbo

    turbo 3rd gear

    Olipa iso pettymys, kun ei Jannen näytöslähtöä päästykään ajamaan. Turhaan tuli kökötetyä rinteessä ja katseltua radan preppaamista kilpaa yökasteen kanssa. Rata pysyisi kunnossa, kun sillä ajettaisiin koko ajan.

    Edellisenä kesänäkin toi meni aika tärpille. Pitäsikö tästä oppia jotain?
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sehän ajoi ensimmäisen näytöslähdön jo puoli kymmeneltä. Mikä oli mielestäni tosi fiksua kun silloin oli vielä kaste pois radalta ja yleisöä paikalla. Ei jääty toista odottamaan, kun jotenkin arvasin että ei tule ehtimään.
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Itse asiassa siellä oli yllättävän hyvin porukkaa loppuun saakka. Itselle tuli mieleen että oliko se auton tuonti sinne lähtöalueelle puoliltaöin joku feikki? Vai näkikö/kuuliko kukaan, että autolle oltaisiin tehty lämmityskäyttö koneen niputtamisen jälkeen? Olin itse katsomossa, en mielestäni kuullut sellaista. Sitten kello olikin yllättäen yli 12 niin ei saanutkaan käynnistyslupaa
     
  8. Gutless

    Gutless Gearhead

    Ajatuksia finaalin jäljiltä, anteeksi jos meni herne sieraimeen:

    -voiko nitromotilla täräyttää menemään ilman lämmityskäyttöä? Mikä on idea koko hommalle?
    -kuoleeko jengiä kiihdytysskenessä sen takia että haistellaan metanolikäryä lämmityskäytössä / radan ympäristössä? Kuskilla näkee yleensä hytissä maskin, muut ilman. Nähdäkseni täydellisen palamisen palamistuotteet ovat vaarattomia mutta kaikki ei pala -> raakaa metskua ilmassa.
    -livestriimi on aivan upea mutta voisiko paikallaan pysyvän kameran sijaan olla kameramies mikä tsuumailisi lähtöalueelle ja myöskin radalle lähtötapahtuman mukaan. Kerran näytettiin iltashowssa monsteria, siihen malliin.
    -JoreJore paransi suoritustaan selostajana koko ajan. Kyllä se siitä, asiallinen tyyli, tykkään. On sekin pitkässä juoksussa rasittavaa jos koko ajan kertoo omasta mopar-rakkaudestaan ja kaikki lähtee kuin Annikki Tähti.
    -Yökisaan Hockenhaimin Nitrolympix -meininkiä jos budjetti sallii. Junnudragsterit vähän pliisuja vaikka onhan se junnujen mielestä tosi cool ja voi sitten kertoa koulussa mitä teki lauantaiehtoona :)
    -Olihan se laimee loppu kun puolen yön jälkeen kuului selostuksesta kun joku karjaisi "haistakaa paska". Mietin vaan nukkumaan mennessä että mahtoiko monta flindaa lentää radalle tai menikö painiksi.
    -Jos Ahosen veto olisi ollut kaluston puolesta ok suorittaa loppuhuipennuksena, olisiko ollut kuinka suuri synti vetästä klo 0.05. Jos siitä joku kehtaa valittaa, sanoisi että perkule, aikarauta jätättää. Eihän tää kuvasta muuta kuin Suomen nykytilannetta. Että missä kohtaa nipotetaan ja mikä on oleellista kun suurempiakin murheita varmasti on.

    Kiitos Fhra ja kaikki vapaaehtoiset kisojen tekijät, on ollut mukavaa seurata ajoja.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  9. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Real Street Veijareista videokooste;)
     
    4d sedan, Mopar garage, Kalu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    en mä ainakaan olisi järjestänä uskaltanut riskiä ottaa, tuleeko siitä sitten sakkoa vai meneekö ensi vuoden night race lupa kokonaan ohi..?
    Muutenkin taistelleet lupien kanssa, niin tuollaisen yökisan järjestäminen vaatii kyllä varmasti sopimuksen noudattamista tarkasti jos aikovat jatkossakin järjestää. Se meteli on kuitenkin niin kova nitrovehkeessä että tuskin ois tullut yksi tai kaksi valitusta.

    iso pettymyshän se oli, ihmetytti kyllä...
     
  11. SJ

    SJ Gearhead

  12. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitos koko FHRA:n porukalle hyvästä kisaviikonlopusta! Etenkin sunnuntaina sai ajaa juuri niin paljon kun kerkesi, ja yhteensä koko viikonloppuna tuli ajettua 13 lähtöä, eli autoakin pääsi säätämään ja testaamaan. Taisi siinä joku mennä oikeaan suuntaan, kun sunnuntain vikassa lähdössä tuli kesän paras aika, 12.328 & 170 km/h. Vaikka eihän toi tietysti ole vieläkään sitä mitä haetaan, mutta suunta on sentään oikea.

    Yökisa toimi selkeästi paremmin kuin viime vuonna ja ratakin tuntui hyvältä. Tosiaan vähän harmi ettei Ahosen toista vetoa ehditty ajaa, mutta se ensimmäinen veto taisi mennä aika hyvin, tai siltä se ainakin kuullosti Line upin puolelle. Kisojen (ja samalla koko kesän) ehdoton kohokohta oli ne kaksi näytöslähtöä mitkä kävin ajamassa siinä lauantai-iltana.:pinup:

    Hauskaa oli kiertää taas koko sarja, kun viime vuonna ei siihen pystytty. Vaikka autossa oli koko kauden ajan jonkinlaista pientä ongelmaa ja vauhtia puuttui, niin mukavaa oli. Kiitos FHRA ja kisakumppanit, ensi kesänä mennään kovempaa.

     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Ryminää ja ryskettä tarjoaa Top Streetit:)
     
    jknR, MK1, Larry ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

  15. arih

    arih 3rd gear

  16. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Ja sitten äänet kovenee, Top Doorslammers mausteuna muutamalla muulla;)
     
    Araldite73 ja artsiracing tykkäävät tästä.
  17. Larry

    Larry Double Gearhead

  18. MK1

    MK1 Gearhead

    Senpä takia sillä TS mestaruus tulikin,hyvä Asse :odcool:
     
  19. 509

    509 Gearhead

    Noiden aikarajojen noudattaminen varsinkin näissä erikoistapauksissa on sekuntipeliä. Siinä ei enää puhuta yökisan tulevaisuudesta, vaan paljon isommista asioista.
    Ratojen vaikutusalueella asuu aina yksi tai muutama fanaattinen moottoriurheilun vastustaja, jotka kaikin keinoin yrittävät saada radan suljettua. Silloin se minuutinkin ylitys antaa mahdollisuuden lähteä oikeuteen hakemaan ympäristöluvan peruuttamista.
     
  20. S-A

    S-A Gearhead

Kerro tästä muillekin!