1980 Dodge Aspen 4D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tarkeet, 6.3.2016.

  1. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Leffasta christine voi kans ottaa inspiraatiota! :p
    "Vitut mie korjaan sen"!:cool:
    (Meikäläisen suomennus)
     
    Sounderi, Tarkeet, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kunhan ette isosta remontista uupuneina ala käyttäytymään Christinen tavoin, niin erittäin hyvä ohje monelle harrastajalle (myös minulle).
     
    wilburi tykkää tästä.
  4. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Kukaan ei vissiin oo maininnu, et ei kannata hinata mihinkään jos oot laittanu liikennekäytöstäpoistoon. Joku viisaampi voi korjata, mutta käsittääkseni seuraamukset saattavat olla kohtalaiset jos virkavalta sattuu pidättään.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mistä minne tämä pitäis saada siirrettyä?
    Vois katsoa, jos sattuis osumaan omiin ajoihin, kun on tyhjänä menossa joskus tolla mun ramptruckilla.[​IMG]
     
    Seevu, deeäxä, LPV ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä on kaikkein mainiointa tässä foorumissa, hienoa!
     
    Tarkeet tykkää tästä.
  7. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

    Kiitos tarjouksesta!
    Karhunkorvesta pitäisi saada lauttasaareen helsinkiin. Välimatkaa sellainen ~50km.
    Tallin piha on hieman haastava, joten auto pitäisi todnäk liu'uttaa ja työntää viimeiset 20m.
    Vuokratalli on siis asuintalojen alakerrassa.

    Ja on muuten komean näköinen kombinaatio kuvassa :)
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Okoo,
    Just huomenna tulen Karhunkorven ohi tyhjänä, mutta jään vain kehä 3:sen varrelle.
    Pitää katsoa milloin osuis.
     
  9. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

    Kirjoitellaas vähän pitkästä aikaa.
    Mies tai auto ei ole kadonnut, mutta joutunut pitämään taukoa foorumista ja harrasteista parin kuukauden ajan terveydellisistä syistä (pahaa flunssakierrettä, toistuvia tulehduksia ja sensellaista). Alkanut jo epäilemään asunnon sisäilman laatua (60-luvun HOAS:in kämppä, ei voi olla mahdollista...).
    Oireet myös alkoivat hieman laatikon kolahtamisen jälkeen, olisikohan sympatiatauti? :rolleyes:

    Aiheeseen: sen verran on jaksanut tallille että volvoon sain talvirenkaat vaihdettua ja vähän puunailtua, mutta siinäpä se. Aspen on edelleen toisella paikkakunnalla, mutta tässä pikkuhiljaa kun toivottavasti pääsee takaisin "elävien kirjoihin" niin auton takaisin saaminen on ykkösprioriteetti.

    Sen verran olen jaksanut asian eteen tehdä, että aika ajoin seuraillut myynti-ilmoituksia laatikon suhteen ja pläräillyt huolto-opasta (kiitos nimim. Mörkö kopioista!).

    Jos tosiaan jollakulla sopuhintaan tuollainen toimiva aski löytyy, niin hierotaan kauppoja. Ei tämä tästä ihmettelemällä etene :)
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ihmettely tosiaan seis ja homma käyntiin, kevät tulee taas ihmeen nopeasti ja silloinhan pitää jo päästä ajamaan :cool:
     
  11. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

    Hoplaa!

    Todella hitaasti on edennyt kiireestä ja sairasteluista johtuen, mutta jotain kuitenkin.

    Auto saatiin viimein takaisin nurmijärveltä kotitallille. Sekään ei tietenkään mennyt aivan kuten elokuvissa (tai sitten juuri niinkuin leffoissa, joissa kaikki menee pieleen..)

    Rumpujarrut olivat jumahtaneet tilttiin. Tämähän ei varsinaisesti mikään paha rasti ollut ratkaista, mutta hankaloitti kummasti auton siirtämistä trailerilta tallin eteen. Talli kun on haastavassa paikassa eikä hinauskalustolla ole asiaa kovin lähelle. Seikkaa ei myöskään helpottanut kova räntäsade sekä tieto siitä, että tunnin päästä täytyi olla jo duunissa. Noh, onneksi tallin omistaja sattui olemaan paikalla ja auto saatiin enemmän tai vähemmän väkivalloin hinattua tallin eteen odottamaan parempaa ajankohtaa.

    Tallin edessä auto sai taas seistä pari viikkoa, jotta olisi viimein aikaa avata jarrut kunnolla sekä rekryitoida porukkaa työntämään.

    Pari päivää sitten saatiinkin viimein kosla kikkailtua useamman karjun voimin kotitekoisten ramppien (tallilla korkea kynnys sekä loiva ylämäki ovia kohden) ja erinäisten työkalujen avulla talliin kuivumaan.

    Kuvassa auton kääntelyä tunkilla ja pumppukärryillä. Vekotin kun ei nätisti lähtenyt käyntiin pitkän pihalla seisomisen jäljiltä joten ohjaustehostinta ei saanut käytettyä. Piha on sen verta pieni, että rattia kääntämällä ja autoa työntämällä oli haastava saada sitä käännettyä kohtisuoraan ovia kohden.

    [​IMG]

    Viimein sisällä kuivumassa. Jo pihalla ollessaan raotin lattiamattoja sekä kuivattelin defan lämppärillä. Ainakaan uutta mätää / hometta ei ole vielä havaittavissa, mikä on positiivista.
    [​IMG]

    Jälkiviisaana olisi kannattanut auto heti hinata omalle tallille, mutta helppohan se on aina jälkikäteen kiroilla. Itsellä kun ei nosturia ole, joten oli helpompi diagnosoida toisaalla. Toki harmittaa, että auto sai seistä pihalla sateessa niinkin kauan. Välillä elämän realiteetit vain tulevat vastaan eikä asioita saa aikaiseksi kuten pitäisi..

    Nyt pitäisi sitten alkaa pudottamaan laatikkoa autosta ja katsoa että mitä se on syönyt. Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan laatikon irroittamista varten :)
     
    wilburi ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pelastuspartio on on onnistunut, nyt vaan pikku hiljaa kuntoon!
     
  13. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

    Pikainen kysymys tallilta:

    Laatikkoa ollaan irroittamassa, mutta konetta ilmeisesti olisi hyvä tukea? Mistä tuota saa tuettua kun ei uskalla öljypohjasta tunkata. Kuormaliina konepellin saranoista öljypohjaan?
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eikös se laske nätisti öljypohjasta centerlinkin varaan.
     
  15. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Itse en tukenut konetta millään. v8 vaatis tukemisen ja tuo slantti6 ei. Ja jos haluu tukea niin onko mahdollista laittaa vaikka lankkua tms koneen ja tulipellin väliin? En muista paljo siä on tilaa. Turbiinia kannattaa tarkkailla että ei putoo vaikka tallin lattialla(?) vaihdon teetkin.
     
  16. Tarkeet

    Tarkeet 3rd gear

    Jees. Saatiin kikkailtua tuet.

    Turbiinista vielä sen verran, että tuleeko suoraan mukana kun irroittaa askin?
    Vai pitääkö tuolta koneen puolelta irroittaa se erikseen?

    Eli toisinsanoen jääkö se kiinni koneeseen kuten manuaalilaatikossa?
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Turbiini on vetolevyssä kiinni neljällä pultilla. Alakautta suojapellin irrottamalla löytyy pultit. Turbiini tulee laatikon mukana alas, vetolevy jäö moottoriin.
     
  18. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Irroita turbiinin pultit vetolevystä. Ja Irroita laatikko turbiinin kanssa. Vetolevy jää kampiakselille.
     
  19. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Muista vetää vaikka maalitussilla merkki / merkit turbiiniin ja vetolevyyn ennen ku otat pultit irti.. On nääs paskamainen taiteilla turbiiniin kiinni kun huomaa et 3 pulttia meni kiinni ja 4 ei osu kohdalleen. Levy siis istuu takaisin paikalleen vain yhdellä tavalla.
     
  20. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    helpottaa hommaa ja helpompi havaita. Turbiinissa on kyllä vee ja vetolevyssä pallo joilla saa katsottua kohdakkain. Lootan häntää on varottava kolkettamasta lattiaan.
    Latasta voi tehdä stopparin startinpultin reikään joka estää turbiinin tahattoman pullahtamisen paikaltaan.
    Kyllä se sieltä erkanee.
     

Kerro tästä muillekin!