Autotallin rakentaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

  1. stana

    stana 3rd gear

    No entäs sitten kun talli sisältä valmis, ja baari on auki. Mitä pihan päällysteeksi? Asfaltti olis hyvä muttei lompakko sitä hyväksy, kivituhka, tiesora?
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kivituhka tulee jaloissa ja renkaissa sisään, laita 0-16 murske pintaan
     
    Camino'79, palontie ja Pertti K tykkäävät tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tota on meillä siinä missä ei ole kiveystä. On kyllä hyvä, ainoa pikku miinus että rikkaruohoa pukkaa, tarvii kerran kesässä myrkyttää. Niin ja kalliomurske, niin siinä on se hienoaine mitä kivimurskeessa ei ole ja on minusta paremman näköistäkin.
     
  4. GBS

    GBS 2nd gear

    Murske, kivituhka, yms. Tulee aina jotain mujuja sisään jos ei tee betonista, kivistä tai asfaltista luiskaa ennen ovia. Itelle tulee jotain kiveytystä tms. Kunhan lompakossa on tarpeeks voimaa. Ketuttaa noi kivenmuruset kun esim, pumppukärryjä tai työkaluvaunua pukkaa ja stemu sattuu osuu kohalle.
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä laitoin 80mm betoni laatotuksen koko pihaan, hiton moinen homma mutta onhan se siisti.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kuvia?
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on semmosta kalliomursketta, jossa on kiillettä mukana. Ei kelpaa oikeen rakennusmateriaaliksi, kun murenee, mutta siittä tulee tiivis tien pohja jonkun ajan päästä.
    Semmonen Betonitaso on tosi hyvä ovien edessä.
    Minulla sen betonitason jälkeen on semmosta 8-16 pyöreetä kivee noin 8cm kerros, josta on hieno seulottu pois. Auton, tai muussa pesussakaan ei jää pitkäksi aikaa kuraa pintaan,kun sade huuhtoo sen alas. Sehän ei kanna kapeeta pyörää, vaan upottaa. Auton kestää.
    Kyllä muuten soramurskeessakin hienoa on, ellei sitä oo seulottu pois siittä.
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tossa näkyy laatotusta jonkuverran ...
    80mm kivi roomalainen ladonta, ei liiku saumat vaikka ajaa kuorma-autolla

    [​IMG]
     
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Komee piha!
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    X2!
     
  11. stana

    stana 3rd gear

    Joo, meillä on talo ja talli vierekkäin ja välillä on reilu 100m2 laattaa, se on ihan hyvää siinä. Pihatietä on sen 100 metriä ja se tulee tallin oven eteen, ja sitä matkaa ei viitsi kovalla pinnoittaa, mietin että jos kivituhkaa tuohon pihaan ja sama tavara tiehen jyrällä. Talliin ei päivittäistä ajoa ole, autokatokseen kyllä. Harjalla on hiekat aika ajoin tullut pyyhkäistyä katoksesta pois. Edellisessä asumuksessa oli kivituhkaa ja pelkästään tasattuna ilman tiivistystä se kulkeutui joka paikkaan, mutta kun tuossa pitäis tenavien pyöräillä ja koiria ulkoiluttaa ja muutoinkin maajalassa liikkua. Nykyään on joku saven sekainen hiekka joka on liukas märkänä ja leviää sekin sisälle asti. Ja miten noissa eri vaihtoehdoissa lie lumen kolailut ja auraukset, mitkä pysyy ja mitkä ei. tä?
     
  12. cdi

    cdi Double Gearhead

    Jos mä tekisin niin 0-16 murske ja se 500 kg juntalla ajetaan pohjaan kiinni lopputulos ei asfaltista paljon poikkee.

    Panteraa ei voi moittia laiskaksi pohjienteko ei ole mikään pikkuhomma ainakaan käsipelillä....ja huonoa työtä ei viitti kyllä kattella kovin kauaa.
     
    Muokattu: 13.9.2017
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on tallin eessä betonilaatta 5x12. Ei ehken nätti mut toimii.
     
    GBS tykkää tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tossa noi pari lamppua käytössä. Noita tulee vielä kuus lisää.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika stanan hyvin antaa valoa!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    joo pohjiin tunnit ja eurot menee ..
    Massanvaihtoa ,metri mursketta finnfoamien päällä. mä teinkin ton pikku hiljaa kolmen kesän proggis. Muistaakseni 120 tonnia eli 3 rekkakuormaa tuli tota laattaa, mursketta meni ainakin satakuormaa.
    Mulla on oma kone , ei kottiksillä ja lapiolla olis mitään tullu
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Samaa mieltä!

    Mistä hommasit? Tarkempia tietoja kaipais muutenkin, itellä kun toivottavasti ens kesänä sais tallin sille mallille että pääsis ehkä hankkimaan valoja ni noi vaikuttaa kyllä TODELTA hyvältä :D
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  19. rb

    rb Double Gearhead

    Tossakin meni hetki.

    [​IMG]

    Oon koettanu kasvattaa sammalta sinne kivien väleihin, koska se ei kasva liian pitkäksi.
     
    palontie, Camino'79, pantera ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Hexodus

    Hexodus 1st gear

    Tulee kyllä pirun komea talli! Vielä kun sen sais pidettyä noin siistinä. :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!