Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kyl se aika ankarasti liimaa sai. Pitää pistää joku pelti siihen päälle ettei pääse vesi valuun.
     
  2. 42olds

    42olds 2nd gear

    Nehän olikin jo poistuneet juutuubista.
    Tuossa (toivottavasti toimiva) linkki muutamaan kuvaan.

    Nelivetoiseen ei olisi riittäny rahat. Niiden arvo näyttää olevan jonkinmoisessa nousussa sielläpäin.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ompa aivan poskettoman hyvässä kunnossa! Pohjakin ihan virheetön.
    Nelivetoset on alunalkujaankin harvinaisia kalivieterin kaltaisissa paikoissa, ja siellä missä nelivetoo oikeasti tarvitaan on ruoste ja raaka käyttö ne tuhonnut.
    Sitten jos yhtälöön lisää vielä vaikka dieselin ja manuaalin niin saa käydä koko craigslistin läpi löytämättä ainootakaan mississippistä länteen, ainakaan alkuperäistä.
    Ed. 7.5 isolohko on oikee kone c6 kanssa. Sopivan pitkällä perällä pitäs olla hieno peli ajaa pidempääkin matkaa.
     
    Muokattu: 20.8.2017
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Eipä toimi laatikko viäkään kunnolla. Lämpö silikonia jäi vähä hintsusti idm boksiin melkein uudestaa auki ja silikonia lisää jos rupeis toimiin.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Onkos kellekkään jääny joutilaaksi vaihdekeppiä tohon T-18 manuaali lootaan?79-91 vuosimalleista taitas käydä.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuskin on laatikon kanssa ainakaan suoraan mitään tekemistä tolla idm boksilla.
     
  7. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tuskin juu mut koitetaan ny. Edellisen aukasun jälkee pelas seki oikein hienosti. Nyt oli kuumempi päivä ja hetki parkis ni sekoili taas. No nyt o uudet mömmöt kannes ni katotaan.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ratti vasemmalle käännettynä kaasu pohjassa paikaltaan lähtiessä kone hyytyy muutamaksi sekunniksi tyhjäkäynnille. Esim.risteyksestä "revittämällä" lähtiessä. Ensin nostaa kierrokset, mutta 1-2 sekunnissa kierrokset tyhjäkäynnille. Muutaan sekunnin kuluttua taas vastaa kaasuun normaalisti.

    En osaa sanoa, esiintyykö ainoastaan kun kone on lämmin. En rääkkää yleensäkään kylmää konetta. Ainakaan tähän mennessä ei ole tehnyt samaa ratti oikealle kännettynä.

    Kone siis oli 2001 7.3 Power Stroke. Automaattilaatikko, 4R100.

    Veikkauksia saa heittää. Äkkiseltään en ole löytänyt jenkkifoorumeiltakaan selkeää vastausta, ilm.ei kovin yleinen oire.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mitä seuraavaks, kerran kuussa laskee tomaattimehut alleen, ei päästä sisään ja jos päästää ei käynnisty?
    Ainoo mitä edes tulee mieleen on kaasupolkimessa olevan asentotunnistimen johdotus mikä lienee rattiputken tuntumassa, ja kenties jokin ratissa olevien cruisen nappuloihin liittyvä juttu?
    Tai sitten jossain ihan muualla katkos missälie signaalissa mikä tulee ilmi kun kaartaa voimakkaasti.
    Varmaan pääsis tohnokselle jos vikaskanneri päällä ajaisi. Esim AutoEnginuity.
     
  10. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Paljokos tommosessa 95vm econolines kuulus olla vakiona ahtoja?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ainakaan yli 15psi.
     
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    N1bar tuntus olevan välillä vähän alle välillä vähä yli. Pakopaineanturista antaa vikakoodia kuinka paljon se vaikuttaa auton toimintaan? Oli vaan aika suolasen hintanen ja anturi ittessään uudehkon näkönen. Pitäs varmaan tarkastaa kuinka tukossa sen putki on.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla ei vaikuttanut mitään. Ajelin pitkään anturin pistoke irti. Toisaalta en tiedä onko anturin putki tukossa vai ei.

    Niin ja se peruna pakoputkessa ei muistaakseni toimi kun on tuo pistoke irti, minkä takia sen irrotinkin.
     
    Muokattu: 12.9.2017
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tuntuu ettei o kaikki välillä pelissä mukana. Pitänee koittaa muuttaako mitää jos irrottaa sen liittimen.
     
    Muokattu: 13.9.2017
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Koitas nyt ensi siassa tarkast see painenenanturan putki, ooks see auki. Ne on joskus aika luja nokeetunu kii. Jos see antura ei toimi, on sit syy mika on putki tukossa tai antura paskana tai johdot poikki(6-litrases on samanlainen antura) Sit mootorinohjaus ei saa oikeeta signaali turbon paineesta ja vastavast see arpo jonkinlaisen keskiarvon pa syötön, mika on ehkkä aika kaukana siit ihannearvost. Mootori on sellainen laiskan oloinen Jos painenanturast tulee jo vikakoodi tai pistookeen irroitus ei vaikuta toimintaan, sit on mahdollisest toi putki tukossa. See putki pitais ol täysin auki eikä ns vähä pihise. Toi anturaakin kannata putsat, sit kuitenkiin liottamal eikä teräväl esinel kaivaessä.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olikohan niin että kuuslitranen eroaa tuossa kohtaa. 7.3 koneessa on MAP anturi erikseen, mikä kyllä vaikuttaa ahtopaineisiin. No, niin on varmaan 6 litrasessakin.
    Oli miten oli, se putki olis tietysti hyvä tarkistaa minunkin.
     
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Aamulla kun lähtee töihin pelaa mielestäni hyvin. Ahtaa herkemmin käy milestäni paremmin. Päivän aikana tai illalla kun ajaa kotio ni käy mielestäni huonommin ja ahtaa heikommin. Idm purkissa oli vettä joka teki käyntiin tepposia. Eikä saanu vikakoodeja luettua. Oliskohan se idm ottanu itteensä? Pitänee ottaa toi paineanturin putki seuraavaks irti.
     
  18. Powermover

    Powermover 1st gear

    4 tuuman korotussarja mielessä. meinasin tilata summitilta. mitä pitää ottaa huomioon? mitä kannattaa tilata?

    Jarrutkin voisin kyllä samalla tilata, mutta onko jollain performance jarruilla eroa normaaliin. Onko merkittävää eroa? (jarrukengät levyjen sisällä vinkuu kun käyttää)

    jäähdytysnestettä vuotaa pumpun laipasta. onko perus o-rengas vai joku spesiaali. tarjoo koko pumppua tai muuta mitä etsinyt. kuvissa näkyy välillä o-rengas muttei numeroa. Mikähän mahtaa olla (alavesiletku lähtee laipan jälkeen)

    Auto nostettu pukille. Lava irroitettu. (saatana miten mätä) Siis aivan järjetöntä paskaa se ns. lavapinnoite. irroitus vähintäänkin helvetillistä ja koko pinnoite levitetty hiotulle pinnalle (osittain metallilla) aivan pirullinen ruostepesä. Hiekkapuhallettu alta ja päältä. Pari mätää löytyi mitä hitsata muttei harmita tässä vaiheessa.

    Moottoria tekisi mieli virittää, mutta mitä 4R100 kestää? Ja ennenkaikkea mitä motti kestää? (tottakai tämä riippuu vaihdetuista osista, mutta ei oikotietä onneen. tehoa lisää muttei kestävyydestä pois)

    Nelikko ei tuppaa toimimaan ennenkuin laittaa manuaali lukot päälle. Oikea etunapa vuotaa alipainetta. vaihdettu stefat mutta silti ei toimi. varmaan napa hommattava uusi (eikö) vai onko asentajalla joku oikotie onneen?

    Eli hirveesti asiaa ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan. Autoni 2003 7.3l 250 super duty.

    Ja tekeekö ns. Pakokaasujarrulla mitään tässä vehkeessä vai vetääkö vaan jarrut jumiin?

    PS. rockautolta tuli viime tilauksessa 8kpl motocraft hehkuja. en tilannut, mutta jos joku tarvii laitetaan vahinko kiertämään. vaihtuu hyviin vinkkeihin
     
  19. MarkFMX

    MarkFMX 1st gear

    Haluttaisiin ostaa:

    -F-250 tai f-350
    -6.9l diisselillä
    -C6 automaatilla
    -Pitkällä lavalla
    -Jatkohytillä
    -Mieluusti neliveto
    -Oltava rekisteröity kevyt-kuorkiksi

    Ei haittaa vaikka olisi kuinka rujon näköinen ja pientä tekemistä ! Ostetaan käteisellä. Jos tiedät jonkun joka haluaisi tuollaisesta luopua niin laita yv niin soitellaan !
     
  20. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ei Excursion kelpaisi?
    Mulle jäi just tarpeettomaksi tuo 2000 mallinen 7,3 Powerstrokella.
    Neliveto löytyy ja takaa Detroit Locker. Laatikko laitettu ja turbiini. Huollettu säännöllisesti ja ollut mulla yli 12 vuotta jolta ajalta huoltokirjat. Katsastettu tällä viikolla.
    6 asentoinen lastu löytyy ja Edge lisämittarina. Teknisesti hyvä kampe mutta toki jo vähän ajan hammas sinne tänne purrut eli pientä maalivikaa löytyy, tämä hinnassa huomioitu.
    Vetokoukkukin on ja lisäpitkät ruman valoraudan päällä, niin ja päiväajoledit.
    Kolme sarjaa renkaita joista kesä ja talvikumit lähes uusia.
    8.900,- € käteiskaupalla.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!