Mopar simpukan kääntövarsi sopivuus ongelma 70-luku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mätkä, 6.10.2017.

  1. mätkä

    mätkä Gearhead

    Kaverin 72 Satelliteen on tullut jo kahteen kertaan väärä osa. Simpukan sektoriakselin boori on liian pieni. Varaosakatalookit näyttää kääntövartta 1 1/8" sektoriakselille. Autossa oleva simpukka ja ilmeisen alkuperäisen oloinen on ilmeisesti 1 1/4".

    Olisko jollain hajua tollasen "isomman" varaosanumerosta?? Aikalailla samoja taitavat kääntövarret olla monessa saman aikakauden eri Mopar-tuotteissa.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ainakin -73 on 1 1/4" akseli...
     
    mätkä tykkää tästä.
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ao asiaan en voi auttaa mutta tietääkseni n. 1972 kieppeillä MoPar simpukat muuttuivat silleesti että sektoriakselin laakerointi muuttui neulalaakeroinnista liukulaakeroiduksi. Ja samaasa yhteydessä sitten tuon boorituksen dia kasvoi muutaman millin. Onko kyseinen Satellite early vai late -72? Jos tuo muutos on tapahtunut kesken mallivuoden niin voihan se olla mahdollista että teillä on original simpukka autossa. .
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  5. mätkä

    mätkä Gearhead

    Iso kiitos BRAKE DRUM:ille. Auto on kyllä valmistenumeronkin mukaan 1972 mutta jos tosiaan kesken mallivuoden vaihtunut simpukka. Ovessa on myös tarra "manufactured for export". Saattaa sekin sekoittaa pakkaa. Koitamma tuollaista Moogia seuraavaksi.
     
  6. Tiplu

    Tiplu 1st gear

    Lainataas vähän aihetta,-73 Furyyn simpukan kääntövarsi hakusessa. Siis booritus muuttuu -72? Ovat senverran hintavia raudan kappaleita että mieluusti ihan ekalla kerralla olis sopiva! Hommaa hankaloittaa vielä olematon kielipää:( Oisko vinkkiä millanen sopis?
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Olikos B-kopassa sama simpukka?
    Mulla -68 Polarassa vaihtui simpukka -73 Monacon simpukkaan. Sektoriakseli on sama. Jos Tiplun fury on tehostetulla simpukalla niin sitten saat varautua hieman hintavampaan osaan. Näytti E-bayssä olevan sekä tehostettuun että tehostamattomaan simpukkaan varsia.
    Kun joudut ostamaan niin osta NOS osa.
     
  8. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Ostin tommosen just keväällä 67 Furyyn Marjakankaan koneliikkeestä. Tuli joku aika vanhan oloinen mutta uusi noin 120E. Tiedän kanssa ton boordi jutun, mutta en tehostettuun 65-73 C-bodyyn ole edes löytänyt kuin yhden laisia. Näissä kaikki samalla?
     
  9. Tiplu

    Tiplu 1st gear

  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Muokattu: 28.10.2018
  11. GBS

    GBS 2nd gear

    Mulla ois akuutti tarve pienispooriselle pitmanille. Oisko noit?
     

Kerro tästä muillekin!