Kenworth ja Jenkkirekat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Harvat perävälitykset , ylivaihdeloota , ison koneen vääntö , ( ei kierrokset ) juuri sama kulutus oli omassa Peterbilt 359 :sä. Matkanopeus vaivatta 120 km/h.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kulutusta en ihmettele yhtään, sillä eihän nuo mitään paina, mutta mihin on noin kiire kun 120km/h pitää ajaa ? :odeek:
    Siinä lähtee kortti puoleksi vuodeksi, eikä asiasta edes neuvotella...
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No paljonko nuo sitten painaa?
     
  4. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Kaksiakselisen Eurooppalaisen verran , vaikka on teliveto , iso sleeper + muut extrat. Eli liki aina paino on + - 7 1/ 2 - 8 tonnia . Tuo 120 km / h on aivan normivauhti USA :sa näillä , eipä tietenkään täällä , vaikka 100 lasissa näyttää jo moni eurovehje matkaavan . 155 km /h oli minun ex Peterbiltin huippu .
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuri tätä haen, tossa ei enää peurat tunnu missään, hyvä jos hirvetkään.
    Mitkä välitykset oli perässä / laatikossa? Mikä oli laatikko? Jokin Roadranger varmaankin.
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olisin veikannut painavammaksi. Pienellä aineella menee kyllä, ei jää siitä harrastaminen kiinni. Jos vertaan omaan työkaluun, (16 tonninen 3-aks. 11 litr.) 33 litraa sadalla.
     
  7. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    yleensä tällaiset "faktat" ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin henkilöauton mittarivirheeseen luomaan illuusioon. erittäin harva kulkee yli 89kmh.

    Ylipäätään raskaanliikenteen ajonopeudet on laskeneet.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hooveen kanssa samaa mieltä. Alamäessä voidaan ylittää 89 km/h mutta ei muuten. Itse käytän silloin hidastinta ettei vauhti karkaa.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ja cruise mulla on säädetty 83 km/h, se tuntuu monia rekkamiehiä vituttavan. :D

    Mulla ei ole kiire.
     
  10. ja

    ja 1st gear

  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta,mitenkä isot liikennevakuutukset noissa jenkkirekoissa suunnilleen on?
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo ehkä juurikin "rekkamiehiä" (kilometri taksalla ajavat puukenkämiehet), mutta eipä juuri muuta raskastaliikennettä...suurin osahan isommista kuljetusliikkeistä on rajoittanut autonsa nykyään 82 - 84 km/h.
    Säiliöauto firmat tekivät ensin sopparin keskenään ja muut isot menivät kohta perässä.
    Tietty kaikilla on varmasti muutamia autoja jotka kulkevat edelleen enempi...mutta niillä on omat tarkoituksensa.

    Aika vähän on enää niitä joilla pelit kulkee 89 - 91 km/h...lähinnä yksityisiä ja torppareita.
     
    beefeater ja palontie tykkäävät tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika hurjia säästöjä isot firmat tekee,kun on nopeudet säädetty tonne 82-83kilsan pintaan.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sitähän siinä juuri haetaan...tiedä sitten kuinka usein se jää saavuttamatta ?
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuulin yhdestä ison yrityksen säästöistä vuositasolla ja se oli aika satanan iso,ja parhaat kuskit palkittiin
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo, jossakin firmassa annetaan kuukauden palkka extrana, jossakin saat jotain muuta.
     
    palontie tykkää tästä.
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    ....Kenkää? o_O
     
    palontie tykkää tästä.
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    joo 50€ käteen jos ei kertaakaan kuukauden aikana nopeus nouse yli 80kmh. eipä sekään taloudellista ole, jos ei lainkaan käytetä rullausta alamäissä vaan seistään jarrulla. Tietty rajansa kaikelle, ihan 120kmh ei kannata rullaillakaan... Se on aika hurja vauhti näille eurovehkeille, ois kiva kokeilla jenkkivehjettä kuinka nautinnollinen matkanopeus se sitten on?
     
    palontie tykkää tästä.
  19. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kyllä se 120kmh on jenkki vehkeellä on vaan nautinnollista ajaa...
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Varsinkin rengasrikon sattuessa.
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!