päivitettyä tekniikkaa vanhukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kaarpo, 11.11.2015.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo boosteri-juttu tais enemmän liittyä imusarjan lämpötilaan kuin tyyppiin.
    Siis air-gap tyylinen viileänä pysyvä 2-tasokin vois hyötyä high gain boostereista.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Noita testejä löytyy ja kaikissa on vähän eri tulokset. En halua näistä vääntää tämän enempää mutta kun itse koitin pähkäillä seuraavan prokkiksen imusarjaa testien perusteella niin tuska vaan kasvoi. Ja vanhan liiton laitteet on viellä erikseen jos on lämmitettävä imari.

    http://www.superchevy.com/how-to/engine ... gle-plane/

    Ykstaso kaasariversioiden väännöt tässä testissä samaa tasoa kuin mitä ovat aikaisemmin mitanneet LS1:lle samoilla imareilla.
    Toisaalta jos ruiskuimarilla on saatu 6 litran koneelle 680nm vääntö, on se tulos harvinaisen hyvä ellei jopa liian hyvä.
     
  3. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    konetta käytetty auki ja todettu hyväkuntoiseksi kamppeeksi.kasata uusilla tiivisteillä ja laittaa imari ja boksi tilaukseen
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tuhannenkolmesataakos tämä nyt tuli maksamaan?Ja paljonko tollasessa patissa on vakiona löylyä??Ja olikos tätä tarkoitus ahdistaa,vai miten se oli?

    Ei kyllä enää ainakaan rahasta pitäs jäädä kiinni modernimman ruiskutekniikan hommaaminen,jos karvan päälle tonnilla lähtee moinen.Ei oo hirveesti järkee alkaa tyhjästä väsäämään.
    Paljonko tolla oli ajettu,mainittiinko se jossain?
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tilaa samalla uudet kannenpultit
     
  6. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    joo tonnikolmesataa koto pihalle tuotuna.20000kr nurkilla pyörii usabildelarilla,atraccolta 19900kr toimitettuna.toimitus mulla oli 1800kr. 285hp 325lbft? 170000 kenties.. ei kyllä tässä vaiheessa ole tarkoitus,ihan vaparina.jos ahtamaan aletaan niin sillon lq4:sta kehiin siinä vaiheessa..joo ehottomasti uuet pultit,nuita ei vissiin oikeen uskalla toista kertaa kiristää kansia kiinni
     
  7. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    285hp/325ft-lbs
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eli tuollanen 5.3L patarautamylly maksaa ruotsista toimitettuna about 22000kr? Se taitaa olla juuroissa about 2300€. Siihen kaasari-imari-pakosarjat-ohjainpurkki-nokka-nostimet-kannentiivisteet-öljypohja-muuta pikku sälää niin 5000€ ku kone on nokalla ja tehoo löytyy about 400+ heppaa
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Noi ruotsin ilmoittamat lukemat on yleensä miileinä niin kuin ruotsalaiset sanoo. Lisää nolla perään niin saat kilometreiksi.

    Loppuhinta vähän riippuu mitä osia on entuudestaan ja meinaako ruiskuna vai kaasarina.
    Sytkäboksi suorasytkälle ja imusarja n. 700$ ebayssä jos meinaa kaasarilla. Jos kone on täydellinen ja haluaa vaan piuhasarjan ja ecun muutokset niin taitaa mennä joku 5-600€ ( kysy nimim.Mikey). Koneen kiinnikkeet joku 100-150€.

    Sitten peltisarjaa jos ei valusarjat kelpaa jne.
     
  10. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Johtosarjan muutos standaloneksi+PCM:n ohjelmointi n.300€.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Onko tuo koneen johtosarja kuinka hyvin erillinen. Lähinnä että mitä pitää saada mukaan jos purkaamolta koneen ostaa...?

    Taitaa vapautua itseltäkin Tempestistä 406sbc ennen pitkää :)
     
  12. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear


    Ainakin 99-07 on nuo moottorin johtosarjat selkeästi oma kokonaisuutensa. Mikäli DBW-läpällä, niin kannataa katsoa, että kaasupoljin ja TAC-moduuli tulee mukana.
     
  13. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Jos ne ruotsin hinnat on keskimäärin sen 2300€, niin eikö noita kannata katella myös Jenkkien Ebaysta täydellisinä paketteina, kun tarjontaa ainakin on reilusti? 1300€ kotiin tuotuna on kyllä halpa.

    Miten ylös noi Vortecit kestää pyörittää vakioromuilla?
     
  14. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Onko kellään kokemuksia Bow Auto Parts firmasta? Kauppaa ainakin Ebayssa moottoreita.
     
  15. Roc

    Roc Gearhead

    Bow autosta hyviä kokemuksia, tiedän ainakin 3 moottoria mitkä tullu sieltä.
    Kaikki ollu sitä mitä pitikin.
     
  16. SalmiP

    SalmiP 1st gear

    Jep,

    on tullut Bow-autosta useampikin kone; LS1, LQ4, L33...

    Kaikki OK ja myyntipuheet pitäneet paikkansa...


    P
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mites ketjun aloittajan projekti on edennyt?

    Kertokaa minullekin vähän mitä nokkaa suosittelette. 5.3 lm7, n.1600kg auto, 3.23 välitys. Kattelin vähän tuota XR269HR nokkaa mutta jenkkien foorumeilla sanottiin kovin laimeaksi nokaksi?
     
  18. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Jos kyseessä automaatti ja vakioturbiini, niin tuo katselemasi kärsä ei ole hullumpi vaihtoehto. Näyttäisi olevan 216/220 114 lsa. Tuollakin tulee jo vakioon verrattuna mukavasti lisää paukkua, eikä alavääntö kärsi.

    Esim. Texas speedin 220r tai 224r olis sitten jo vähän raikkaampaa vaihtoehtoa. LSA:ta saa noihin välillä 110-114. Itse ottaisin 112 LSA:lla.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllä automaatilla tulee. 4l60e oli tarkoitus laittaa. Täytyy varmaan teksas peteltä kysellä lisää ja kelpaa muutenkin ehdotukset.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!