Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    tänä aamuna 22km ajolla ei ihan lämpimäksi asti vielä saanut. 3gen. +2astetta näytti mittari. Ja termostaatti toimii.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kaverin -96 neliveto ramista porsi perä, vissiin dana 70. Mistäs ehjä tilalle? Banjon laakeripukitki on ottaneet osumaa, et tarttis koko soittimen.
     
  3. bikerer

    bikerer Gearhead

    Pitäisi tuulilasi vaihtaa. Onko kokemusta mistä mahtaisi saada ja mihin hintaan? Auto on Ram 2500 1996
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Näytät olevan täältä suunnalta, niin itse vaihdatin raision autokeskuksella.. hintaa en muista kun oli vakuutus.
     
  5. bikerer

    bikerer Gearhead

    Tosiaan Varsinais-Suomen alueelta saisi olla. Yhdestä paikasta sainkin jo tarjouksen ja 500 eur olis asennettuna. Saattaa hyvinkin olla, että ei halvemalla saa mistään. Pitää vielä koittaa Kuttilan autolasi soittaa jahka arki taas saapuu.
     
  6. simu_l

    simu_l Gearhead

    Vieläkö pertura lla on 22.5"??

    Kerro toki mielipide jne?

    Rupesin miettiin kans moisia.....
     
  7. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Kuvaa en osaa tänne laittaa, mutta tarkemmin tarkasteltuna siellähän todellakin on jotkut Hellan umpiot soviteltuna alkuperäisiin kuoriin. Vaihtoehdot siis jälkiasennus xenonit ja toivoa edes jonkinmoista valokuviota tai hankkia jostain OEM umpiot?
     
  8. 66monaco

    66monaco Gearhead

    aapuuva ! ei kuukautta ilman tonnin vahinkoo! :D noin 2000km ajoin lootalla ja nyt porsi kunnolla overdrive clutch pack! kolmosella pakkolukko päällä kiihdytys n. 90kmh ja siittä napista nelonen päällä, vaihtoi aika "jysähtäen".. joku 30 sec ajoin 120 kmh ja hiljensin.. sit hävis turbiinilukko, muutamien kilsojen pääst nelonen ja siittä muutaman kilsan päästä kaikki vaihteet. hetken kun oli sammuksissa toimi noin puol minuuttia ja ei taaskaan yhtään vaihdetta... viimeks oli aika samat oireet ja askissa olevat levyt oli suht ok...mietin että tarviisko aski tällä kertaa irroittaa... ? ylivaihteen kitkalevyt syöneet ittensä kuoreen...ja ylivaihteen kytkimen mäntäkin "sulanut" paskaks... mikäköhän tollasen aiheuttaa? onko tossa cluth packissa kummassakin päädyssä paksummat "reaction platet" mulla ei nimittäin oo ku vain alin paksu.. muuten kyllä oikee määrä levyjä...kasasin sen sillee miten se purkautukin, oiskoha joltai edellisellä kerralla vaihtunu vahingossa paksulevy ohkasee... voiko noi aiheuttaa moisen tuhon? vaiko eiko noi oikeesti vaan kestä 3-4 vaihtoa lukko päällä? mutta mistäs nyt toi ylivaihteen kuori, ei kellää ois? ja mäntää?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.10.2017
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Eihän ne ylivaihteen kitkat osu mitenkään kuoreen jos ei joku akseli ole pahasti poikki tai vinossa. Oliko sulla se ohut pyöreästä langasta tehty sokka tossa ylimmässä urassa? Onko hännässä muuta rikki, missä kunnossa overdrive direct kytkimet? Vaikka toi "päälimmäinen" od pakka palais poroks niin kyllä siellä silti 3 vaihdetta toimii, jotain muutakin on rikki.

    Ei kuulu olla siinä päälimmäisenä paksua pressure platea. Vain pohjalla. Paljonko oli ton päälimmäisen od pakan välys mäntään?
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Jos se alempi lukkorengas ura on kunnossa eikä noi "hammastukset" oo halki niin viilaa isommat röhnät pois ja kasaat uusilla. Ei sen kytkinlevyn kuulu osua ollenkaan sinne reunaan. Hammastukset pitää teräkset paikoillaan. Jos ylemmästä urasta ei puutu kun toi yks pala mikä tossa kuvassa näkyy(eikä muualta oo haljennut) niin ei mitään merkitystä. Siihen ei kohdistu mitään isoja voimia, se vaan pitää kytkimet irti ettei kolise mäntään.
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

  12. Pertura

    Pertura Gearhead

    Tottahan mulla ne vielä on, kun pintaakin vielä piisaa :D Vähän kovathan noi on ajoltaan, kun kumi ei jousta ihan samaan malliin kuin LT-renkaissa. Ja liekkö johtuu kulutuspinnan suorasta olka-alueesta vaiko miinus-ET:stä, mutta jonkin verran vetelee urissa. Mutta noin muuten ihan ok ovat olleet, vähän kun leikkelee kuviota avoimemmaksi ja teräviä kulmia kulutuspintaan, niin pitää talvellakin oikein hyvin. Mulla on Bridgen M749, suoraan tehtaalta kuvio on näin kevyeen autoon mun mielestä vähän turhan umpinainen, mutta rengasleikkurilla siitä saa paljon paremman.

    Kulutuskestävyys on ihan kohtuullista luokkaa, varmaan lähemmäs sata tonnia on tullut noilla ajettua, pintaa on öbaut puolet vielä jäljellä. Olen kyllä vähän ulkonäkösyistä alkanut miettiä vaihtamista 16" vanteisiin, mutta mennään nyt toistaiseksi noilla.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sitä mäkin ihmettelen miten ne kitkat on sorvautunut kuoreen... ja pari oli keskelta ihan haljennut, ja osa hitsautunu kiinni teräslevyihi...ja aika kierotkin vielä. lanka sokka oli paikoillaan. en kyllä äkkiseltää muuta vikaa löytäny.. output shaftiakin pyörittelin askissa ja kaikkii liikkuu ok. direct kytkimiä en oo vielä irroittanut. viimeks ku irroitin ne, ne oli melkein ku uudet, vaikka noi kytkin levyt oli silloin kans pasgan...välystä en muuten muista et oltais overdrivest mitattu.....
    mitens ku service manuaali näyttää että ois pressure plate ja reaction plate, ja ne paksummat kuin ite noin teräslevyt kitkojen välis...?
    tallikaveri sano samaa et viilais vaan siistiks....
    mut miks toi mäntä o reunalta iha sulanu, ja ekassa rautalevyssä jäljet, ihanku ne ois pyöriny toisiaan vasten iha perkeleesti ku näyttää et tost männäst ihan sulanu alumiinia....
    [​IMG]
     
  14. kompassi

    kompassi 1st gear

    shimmasitko od pakan,näyttäis siltä että 3 eli direct päällä 4.sen kanssa yhtaikaa..
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ei tullu shimmattua..luulin et menis samoilla ku mitä oli edellisen kerran kasattukkin..mut toki voi olla silloinkin kasattu väärin....
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    Muokattu: 15.10.2017
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mä ainaki sain rässin väliin suorassa ku eka laitoin output shaftin kanssa läjän suoraan, ja sitte vaan kielikeskellä suuta rässäys ja tulkkaus taas output shaftilla. Mä laitoin myös kaikki välykset toleranssiin ku tosiaan tuli power packit ja melkein joka paikkaan lisää levyjä. Rumaa jälkeä tulee, jos vaihteet ei irrota tai kytkeydy kunnolla. Sulla varmaan vaihteistolämmöt ollu aika miehekkäitä rempan jälkeen vai? Tai ainaki nostanu lämmöt aika nopee? Erikoiselta kyl kuulostaa et putoo turbiinilukkoa ja ylipäätään kaikki vaihteet pois, mut sit taas pelaa hetken päästä. Tai en tiedä sielunelämää saako laatikon sisäiset ongelmat muka turbiini lukon pois päältä? Ymmärtääkseni ei, jos lämpöanturi ei anna jotain ihan ylirajojen.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Jos oikein tarkkoja ollaan niin se on intermediate shaft, output shafti on se tynkä siellä päässä. No eniweis, pääasia että tietää mitä tekee. Oon käyttäny 50cm pitkää putkea jolla painaa sen paketin läjään, mahtuu akseli olemaan siellä koko ajan paikallaan niin kun kasaa pakettia. Pysyy ainakin boorit kohdallaan. Tietysti tässä tapauksessa vähän hankalaa kun toinen puoli lootaa on kasattuna autossa paikallaan.
     

Kerro tästä muillekin!