1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Reiluun kahteenkymppiin on näkynyt nettiautossa +1000hv katuautoja myynnissä. Ei kannata kyllä lähteä vastaavaa itse tekemään jos vaan toisten tekemät kelpaa. On meinaan halpaa! :D
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    [QUOTE=".
    Kun noita japanilaisia 3.0L koneita ylistetään niin kannattaa muistaa että niissä tuskin on yhtään vakio osaa siinä vaiheessa kun tehot menee yli 1k.
    No en tiedä oliko tässä edes tarkoitus vääntää siitä mistä sen tehon sais kustannustehokkaimmin... itse en muutenkaan ole ahtamisen kannalla kun tyydyn pieniin tehoihin ja riittää että koneessa on asennetta ja tarvittaessa se kiertää hulluna... :)[/QUOTE]

    Supran konetta ei tarvi avata jos vaihtaa yhden ahtimen kahden tilalle etanolia tankkiin. Saa noin 500-700 heppaa. Sen jälkeen tarvii vaihtaa paremmat runkolaakeri pukit ja männät. SIllä muutoksella pääsee sinne 700-900 hepan tuntumaan. Sitten tarvii tehdä vähän vielä lisää. Supran vakio lohko kestää sen 1100-1300 heppaa. Yhdellä ariston omistajalla on tälläsen. Elikä 1000 heppaa on mahdollista saada siitä irti, ilman että tarvii teettää koko moottori. Kiihdytys käytössä sitte noi mitkä ottaa siitä sen 2200-2600 heppaa niin siinä on sitten vaihdettu kaikki...
    Ristolla tais olla myynnissä 2200 heppainen 2JZ siellä Suonenjoen suunnalla.

    Ongelmana niissä moottoreissa mitkä kiertää, että niissä ei ole alakierroksilla mitään vääntöä... todella ei kiitollisia ajaa normaali ajoa. Vääntöähän ei saa tollasista moottoreista millään paitsi jos teetät billetti moottorin joka on joku 13.2 litrainen.... ja sitten onko se enään sellainen kierroskone onkin eriasia... Jos haluaa kierroskonetta niin ahdettua rotatory moottoria pellin alle ongelmana vaan että että ne moottorit ei kestä ajoa kuin jonkun 20-30tkm että tarvii tehdä moottoriremppa.

    Ja mitä tulee noihin vanhempiin moottoreihin, ottakee irti jostain vanhasta valurauta lohkosta 3-4 se mitä siitä tehtaalta on tullu niin sitten on kunnolla viritetty.... ja oikeesti hyvä kestävä moottori.

    Tosta voi lukea mitä supra vaati siihen 1000 heppaan.... ei nyt niin kauheesti muutoksia.
    http://mywikimotors.com/toyota-2jz/
    MUTTA tuo vika nokka on tiellä jo kamala ajaa, vaatii panostusta muilta osilta todella paljon että saa vääntöä matalilla kierroksilla että toi toimii.

    Luulis että Corvettessa ois itessäkin hyvä moottori mutta joku syy on siinä että tässä onkin joku muu moottori.

    Ite kyllä laittaisin Corvetessa jonkun V8:sin enemmin en tiedä sitten onko toi Lexuksen 4.0V8 yhtään parempi/halvempi jos haluaa 1000 heppaa.


    Edit: Mahtaiskohan tollasta 5.7 Chevy V8: saada ruiskuna kestämään 1000 heppaa vakio sisuskaluilla? Siihen sais halvalla osia...

    Edit2: Ei tää halpaa oo!
    http://www.jegs.com/i/Banks/139/21109/10002/-1
    Eikä tossa oo ees kaikkia ja toi ei anna vielä sitä 1000 heppaa vissiin 700+?

    Onko tää se kestävä mersun loota vai?
    https://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+722.6/
    (En oo perehtynny automaattilootien laittoon, manuaalit vaan mielessä, siksi kysyn)
     
    Muokattu: 16.10.2017
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kantsii putsaa postilaatikosta vanhat viestit pois..., varmaan täyttyy muuten pian.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Komee kamaro :) ja 5.7L ei varmaan yli 400hv kannata yrittää vakio palikoilla.
    Varmaan joku on jossakin siitä ottanu ahtimella 600hv mutta ei oo pitkä ikänen eli kesto lämä tiskis alle 15 sec...
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    heh molemmat alko samalla kirjaimella, sekoilua
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead


    Tjaa itsellä ollut 2jz tuolla listan vikalla nokalla (vastaavalla) ja hyvin väänti. Yllättävänkin hyvin oli vaparitehoa minkä vuoksi todella hyvä katukäytössä.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Yht asiaa mä vaan en tajuu. Ku nois kadunmiehen tapahtumissa yms. on ollut noit tuhatheppasia supria ja skylineja yms, ni miks valtaosa niist ei mee mihkään? Muutama kulkee edes jonkinlaisia loppareita, mut kertooks nekään sitte tuhannesta hepasta?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No mutta nuohan on täsmälleen vanhan Opel 1.9 CIH moottorin sylinterimitat!

    Arvatkaa vituttaako nyt, just noita koneita kippasin takavuosina romukuormaan, ja nyt ne oliskin ollu erinomaisia 1000 heppasen aihioita!:mad:
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Asiaan!
     
    palontie tykkää tästä.
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Alustat ei ole tehty vartille vaan nopeaan ajoon jossa saattaa tulla myös mutkia matkaan. Toki varmaan monessa on niinkin että on ehkä penkissä rykästy komea lappu ja muuten pidetään paineet alhaalla.
    Itse olen ainakin rehdisti sanonut että kadulla oli alle 1,2 paineet ja joku 700hv kun ei ollut oikein mieltä enempää pitää, varttia jos olisin innostunut ajamaan niin kait se olisi otettu sitten kaikki irti ja hierottu alusta ja rengas komboa.
     
    Muokattu: 16.10.2017
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tost on vissiin reilu 15 vuotta ku meil oli kaks tollasta vakioalustaista jenkkiä jotka tuotti 7:lla alkavia numeroita dynossa. Painoa oli 1500 kilon molemmin puolin, ajat vartilla 9.5 sekan tuntumassa ja lopparit 230:n molemmin puolin. Niiden aerodynamiikka ei ehkä ollut samaa taoa kun nois modernimmissa vehkeissä ni ainakin kuvittelis et tollasella tuhatheppasella Supralla ei pitäis olla mitään ongelmaa mennä yli 240 lopparia vartilla. Siihen loppariin ei alustankaan pitäis vaikuttaa.

    Toinen pieni seikka nois etenkin pieni turbomoottori/automaatti kombinaatioissa on voimansiirron vaikeus. Ei ole helppo löytää sellaista turbiinia joka antais tarpeeks stallia et ahdin tuottaa pianetta, mut sit pitäis kun se sitä tekee. Toi on iso ongelma viel nois yli viis litrasissakin turborakennelmissa.
     
  12. arskazone

    arskazone Double Gearhead

  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Selvitäppäs mikä on Formula 1 iskupituus, minkä takia niissä ei ole pitkää iskua?
    The stroke of a Formula One engine is approximately 39.7 mm (1.56 in),

    Syy on se että pitkäiskuiset moottorit eivät tahdo kestää. 4.0 Colognesta katkeaa kampiakseli juuri samasta syystä. 2.3 ja 2.8 Colognesta saa paljon enemmän tehoa irti kuin 4.0 Colognesta.... 4.0 Cologne kestää sen 5000rpm ja pienemmät moottorit sen 7500rpm.

    Kyllä sillä alustallakin on vaikutusta monessa erillisjousitetussa autossa ei ole mahdollista saada varttimaililla järkevää aikaa ilman todella isoa panostusta. Esim. Risto vaihtoi erillisjousitetun perän jäykkään muuten ei olis päjänny varttimaililla.

    Koriksi joku pieni, hmmm Fox mustang? (taitaa olla liian uusi)
    AMC Gremlin? (harvinainen kuin mikä...)
     
    Muokattu: 16.10.2017
  14. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tässä vedossa about tuhat heppaa.

     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nopeimmat euro erillisjousitukset jotka mä tiedän on menneet sinne 9.5 aikoihin. Nopein oikee katupeli taitaa tällä hetekllä olla Sikasen Pertun BMW. Loppariin sen ei kuitenkaan pitäis vaikuttaa miten viivalta irtoaa.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, mut tuo on sitte ilmeisesti ainoa. Yks tai kaks oon nähnyt jotka on menneet suht hyviä siel 220-230, mut toihan oli helppoa ni miksei ne kaikki mee sillee? Tuossahan on käsittääkseni ollut automaatti ja yks esimerkki siitä kuinka helppoa onkaan löytää sellainen turbiini jolla voi ajaa myös kilpaa.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ainut?


    Vissiin hiekkaa haavoissa monelle tämä auto... ei sitä kukaan muista eikä edes mainitse...



     
    palontie tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kallen Supra on nopea ja hieno, mutta katuauton kanssa sillä on yhtä vähän tekemistä kuin muillakaan FHRA:n Top Street ryhmän sääntöjä voimakkaasti hyödyntävillä kilpa-autoilla.
     
    palontie tykkää tästä.
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kyllä myös muuan mies ruuvasi supraansa slicksit alle ja kävi koittamassa varttia. Manuaaliaskilla ja ysin aika tuli, loppuja en muista. Sama auto maililla loppuja 347kmh. Puhdas katuauto.

    Ei vaan noita japsi harrastajia oikein yleensä kiinnosta tuo vartin veivaus niin ei ole kalustokaan hierottu sitä varten. Se kun on vaikeaa olla kaikessa hyvä.

    Mutta hyvä että ameriikan autoilla on helppoa ajaa suoraan nopeaan, koneeseen vaan voimaa ja heti alle kympin aikoja, vakioalustalla.

    Sori offtopikki.
     
    Muokattu: 16.10.2017
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Jumanskega!!!.......... pappa tunturista rakentaisi varsinaisen killerin.. :odwink:
     

Kerro tästä muillekin!