Aiheena SUV:it

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kaarne, 18.5.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ohhoh

    Itsellä samanlaisia kokumuksia. Sukulaisen mökillä, raikas meri ilma ah...nautin parhaista juomista, ihana harmonia ympärillä kunnes.....

    Jytytytytytytytytyty

    Parin minuutin päästä jytinän kasvaessa näkee sen paholaisen V8 veneineen jytkyttämässä ja ääni ei lopu vaikka mokoma menee pois näkyvistä.

    Tunnelma on pilalla, perseet olalle.

    Elämä on julmaa, todellisuus karua.
     
    Muokattu: 21.5.2017
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mikäs se tämä hieno mörkö oikein on?
     
  4. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Ford F650 XUV
     
    palontie tykkää tästä.
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulle on tulossa perä/kylkimällätty -06 TBSS tekniikanluovuttajaks
    Jos joku tarttee Trailblazeriinsa jotain niin yyveetä laittaa
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    No minäpä tein kerrankin poikkeuksen ja luin tämän herran aloittaman ketjun, kun aihe näytti kiinnostavalta. Mulla on tuommoinen Q7, ollut nyt toista vuotta. Sisätilat on tosi isot. Takakonttiin mahtuu isot lastenvaunut hyvin, mutta nostokorkeus on iso. Tavaratila on siis leveä, muttei älyttömän pitkä. Välipohjan alla on tavaralokeroita, jotka on aika turhia. Auto on toiminut hyvin ja on maantiellä kiva ajaa. Kaupungissa tietysti vähän kankea käännellä. Summa summarum: suv on tämmöiselle selkävikaiselle hyvä peli, kun pääsen helposti kyytiin ja kyydistä pois. Emäntä tykkää kun ei käyttäydy talvella levottomasti. Selkeästi huono puoli on pintakova jousitus (tässä hinnat alkaen -mallissa rautajouset). Olen joskus haaveillut mukavammasta suvista, mutta jenkkiautot on yleensä bensakoneella. Se on käyttöautoon vähän hankala juttu. Onko kukaan koskaan ajanut tuommoista WK2 Grand Cherokee Jeeppiä (2011-)? Onko jousitus mukava vai nykyaikaisen kova? Sitähän taitaa saada Fiatin dieselkoneella.
     
  7. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Jos on polvissa pikkuvikaa niin kyllä se silloinkin on helpompi jos on korkea auto. Henkilöautosta on niin vaikeaa päästä ulos, maasturista vain luiskahtaa. Suburban tai pickup on äärettömän helppo kaupungissa, pysäköintipaikkoja ei tarvitse etsiä. Niitä ei ole. Mutta pyörä sopii kyytiin ja sillä pääsee ilmaiseksi ja nopeasti kaupungissa... Kelle parkkialueet oikein mitoitetaan, Golfin ympärillä 5 senttiä tyhjää?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiedä muutakun että jenkkimaasturit, vanhemmatkin mitä oon ajellu niin on olleet alustataan napakoita eikä lainkaan henkilöautomaisia (amerikkalaishenkilöauto) en sitten uudemmista tiedä tai millanen q7 on.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jenkkimaasturithan lakkasivat olemasta maastureita sen jälkeen, kun jäykkä etuakseli poistui tuotannosta, mutta ei sitäkään hirveän mukavaksi voi väittää, olen ammatikseni ajanut Dodgen Ramchargeria, useita Blazereita ja nelivetopickistä, ja kyllä ne vaan hyppii alati, johtuen lyhyestä aksilavälistä, mutta silti ainoita oikeita autoja.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    SUVssa on se paha puoli kun niihin tottuu on vaikea palata tavalliseen autoon!
    Roinat saa heittää sisään sen kummemmin pakkaamatta ja aina on tilaa.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok. Tietyllä tavalla hyvä tieto, autokuume laskee koko ajan :) Pehmeää ja mukavaa kyytiä tosiaan kaipailen. Olen tainnut oppia vähän liian hyvälle tuon vanhan Lincolnin kanssa :cool:
     
  12. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Fingerporilaisesti ajatellen seksi Suvin kanssa tuli mieleen!:D
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuossa suhteessa -80 luvun alun Chevyn pick up on kaikkein koukuttavin, siihen ikäänkuin kasvaa perse kiinni.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onneks mulla on 91 niin voi myydä kun siltä tuntuu
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos nelivedolle ei tarvetta mutta tilaa tarvii niin sitten joku vani ois lähinnä varmaan mitä haet. Pikupit ainakin tanakoita ja tosiaan varmasti suurin osa maastureistakin.


    Eikä aina voi eurooppalaisia kovaksi haukkua, kuten joskus mainitsin niin mun 03 passatkin antaa pehmeemmän kyydin kun tää nykynen pickup.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Taitavat kaikki puhua 80 luvun blazereista ja ramchargereista tai jotain kun sanovat jäykiksi tms, ja ne onkin ihan eri asia kuin nykySUV. Mikä sit on "jenkkimaasturi", lähinnä kai jeepit nykyään. Moderni SUV on enemminkin (mielellään) jokapyörävetoinen tila-auto, ei pidä sekoittaa noihin muinaisiin vehkeisiin jotka tosiaan oli oikeita maastureita.

    Kyllä normi henkilöauto on ns pain in the ass verrattuna SUViin käyttömukavuudessa, niinkun topi tuossa jo sanoikin.

    Full size vanit on sit jotain aivan muuta.

    Katseleen ja koeajamaan vaan, tulee sen paksua tuubaa netissä välillä.
    Ja tämän saa laskea mukaan jos niinkseen tulee.

    PS. Viimeksi kiinnitin huomiota kadunvarressa mustaan Buick Enclave suviin, oli ihmeen hyvän näköinen ja kokoinen, 7 paikkainen ja awd. Kattelin sit että niitä on tehty vuodesta 2007, ei vaan koskaan ole tullut huomattua... siihen on tulossa joku uudistus ens vuodelle, melkeen valitettavasti koska oli sen verran onnistunut.
     
    Muokattu: 25.10.2017
  17. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei ehkä kannata alentaa kuumetta keinotekoisesti millään mm. phord eksploreriin perustuvilla kokemuksilla:)
    En oo miekään ajanut ko. Jeepeillä, mutta chattiautossakin on monta Jeeppiä Quadra-Lift ilmajousituksella eri puolella Suomea, joten kannattanee käydä itse kokeilemassa.

    Mainosvideon perusteellahan jousitus näyttää ihan käyttökelpoiselta (kuten aina mainosvideoilla)
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja toki jenkeistä saa alkup jouset/iskarit moniin missä täällä hd alusta. Toki enempi pätee vanhoihin, vaan mistäs sen tietää mitä ne uudemmatkaan täällä on. Suomalaisella kun on kamala tarve alustasta tehdä kova ja epämukava.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo kyllä minä niitä Jeeppejä taas alkuviikosta katselin, meinaavat vaan tosiaan hiivatin kaukana meiltä. Onhan sitä jenkeillä 2000-luvun SUVeja valita asti, mutta pitäisi tosiaan olla diesel ja henkilöauto (emännnällä ei kuorma-autokorttia). Emäntä tykkää myös kovasti nelivedosta, kun ei talvella luirua kuten E-mersu. Ja kyllä minäkin tykkään, että pääsee liukkaalla helposti eteenpäin :)
     
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia viestistä, sinulla taitaa tosiaan näkyä päivittäisessä liikenteessä enemmän jenkki SUVeja kuin täällä meillä ;) Diesel pitäisi tosiaan löytää, taitaa rajata vaihtoehtoja aika paljon :D
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!