Ensijenkkisi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Annie Mopar, 11.8.2005.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onko joku joka ei haikaile ekaa jenkkiään takaisin? Siis jos on sen myynyt.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    EI, mut se oon vaan miä.

    Oho linkin jo juonu litran giniä. Eikäkö en tosiaan halua sitä voortia takas:)
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Noin, korjasin :odwink:
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ekaa jenkkiä en haikaile takaisin, mut ekaa fordiani kylläkin...
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Petturi olet kyllä, ja paskanpuhuja. Kukaan ekaa voortiaan kaipaa :)

    Anteeks äskeinen lukuvirhe.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Totta. En ekaa, enkä toistakaan. Mutta kolmas ja neljäs olis voinu jäädä. Köyhä ei pysty.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No paskaahan tässä puhutaan. Se eka fordi on ajettu jontkasta alas paskaks. Tokakin fordi on ajettu katolleen, mut on kuulemma tulossa vielä elävien kirjoihin. Kolmanteen foordiin mä laitoin letukan motin, se liikkuu vieläkin, sitä en ainakaan halua takas... Entinen käyttöautoni ois nettiautossa, sen haluaisin takaisin, olikose ny mulla 12v, oli jo vähän kuin ainut perhejäsen. olkoot.....
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Minä olen jo vanha kurppa, kaiketi jo kaiken tavallaan nähnyt.

    Elämä on ollut minulle vaihtelevasti suopea. Haluaisin sinunkaltaistesi "ehkä nuorten" kokevan samoin.

    En oo vittu rahoja paljo periny.
    Itte oon asiani hoitanu, ko on ollu persaukiset vanhemmat.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kiitos. 60 on lähempänä ku 50.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Asia selvä :) Ittellä 50 vielä lähempän ko 60
    Jäykkää viinaa edelleenkin nautin.
     
    Muokattu: 29.10.2017
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mullakin on 50 lähempänä mitä 60, 40 on muute iha liian perkeleen lähellä....
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä sä sit huomaat ku se 40 menee ohi. Rapistuminen saa ihan uutta vauhtia.
     
    minski, cdv70 ja rb tykkäävät tästä.
  13. Bluehillcruiser

    Bluehillcruiser 2nd gear

    Eka jenkkini oli 14-vuotiaana hankittu -65 Rambler American, minkä läpikävin ja maalautin ennen kortin saamista.

    Silloin ajelin ajokortin saamisen jälkeen kesän ahkerasti, mutta seuraavana talvena hankin -66 Americanin ympärivuotiseksi harrasteautoksi ja -65 jäikin navetanvintille.

    Vintillä Ramssu vieläkin on, yhteistä taivalta on ollut jo 25 vuotta.
    Ja tuskinpa sitä myyn koskaan. Saa perikunta sitten tehdä mitä tykkää.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    En kaipaa ekaa voorttia, kun se makaa edelleen pihassa, samoin toinen..
    Mutta ekaa jenkkiä sen verran, että oon koittanu katella löytyiskö lähes järjelliseen hintaan myynnissä vastaavaa. Ei ole tullu vastaan..:odroll::odeek:

    Jos löytyis -74 tai -75 Valiantti asiallisessa kunnossa, niin jostain nykyisestä luopuisin heti vaihdossa.:odcool: No, miksei Duster tai Scampkin menettelisi..:rotfl: Ne vaan tuppaa olemaan vähän hintahtavia..:confused:
     
  15. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Viime syksynä toteutin mielitekoni kun osui silmään asiallinen ja huoltohistorian omaava vm. 1989 Pontiac Firebird Trans Am GTA. Flame red metallic väritys, nam. Jenkkihimohan on vaivannut aina, mutta muut elämäntilanteet sanelivat että harrasteautohankinta tuli vasta näin 36 vuoden iässä.

    Vanhoissa autoissa on aina huoltotarpeita ja korjailtavaa, se kuuluu asiaan. Nyt ajaminen tuntuu mielekkäältä eikä ole vain siirtymistä paikasta A paikkaan B. Se on terapiaa. Ensijenkki ja pois en anna.
     
    wilburi tykkää tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaikka pihaa on koristanut isokoppa 2 d ht isolohkolla, näyttelyissä käytetty, on ikävä oikeastaan vain ja ainoastaan -66 chevy II, neliovitolppa, oli niin alkuperäinen, että hirvitti vaihtaa alkuperäisen koneen tilalle rempattu 250 cid. matkalaukku. Oli hiukan totuttelemista ohjausgeometrian kanssa, mutta sorvailin nylonpuslia sinnetänne, niin muuttui aivan täysin, ja oli ehkä paras auto ikinä maantiellä, jonka olen omistanut, autoja on kuitenkin ollut Jaappanista Saksan, Italian ja Ranskan kautta Englantiin ja Ameriikan ihmemaahan.
     
  17. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    4D Nova, kutoskone ja 3 -lovinen manuaali. Suuret unelmat ja 80' luvun puoliväli. Takatukka, Beavers farkut, college paita, jonka alla valkoinen t-paita. Deep Purple ja Donna Summer soi. Ei me tiedetty mitä me oltiin. ...Sen ajan työläisnuorisoa, joka oli maalta kotoisin. Ei meillä ollu burgereita, vaan litistettyä pullaa, jonka välissä oli säälittävä jauhelihapihvi kaikilla mausteilla. ....sipulia, ketsuppia ja sinappia :p

    Varsin väkivaltaista ajanjaksoa Suomi-historiassa ja omassakin menneisyydessä. Vaikkakin tiettyjä hyviäkin arvoja siihen aikaan oli, joita enää ei ole....

    Nilkkurit jalassa, jotka olivat bootsit ilman varsia... Unelma Novaan tai kaverin Valianttiin saada kasi ja tietysti ikiunelma hitsikoneesta, jolla olis sitten muokattu autoista kaksiovisia. Ei vaan toteutunu silloin :p

    Päivät pyörittiin terästehtaan sinisissä puuvillahaalareissa ja kerran viikossa kateltiin telkkarista Hei vaan muru TV -sarjaa komennusmiehistä ja juotiin samaa saksalaista kaljaa. :D

    Melkein itku tuli, kun tuli katsottua elokuva Täältä tullaan elämä pari vuotta sitten... Se elokuva vaan kuvaa kaikessa surkeudessaan sitä sen ajan Datsun 100A nuorison todellisuutta :(
     
    Kalu tykkää tästä.
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Se on Näkemiin vaan muru. Olen nähnyt koko sarjan kolme kertaa ja mulla oli se DVD:lle tallennettuna. Arvelin että ei tarvi katsoa neljättä kertaa ja talletin jotain muuta päälle. No just tänään ehdottelin meillä asuvalle kirjastonhoitajatädille että hankkisivat sarjan valikoimiin. Olin vissiin maininnut aiemminkin, kun sanoi että on etsinyt mutta ei ole vielä löytänyt ainakaan vakiotoimittajilta. Mistähän saisi.

    Ai OT vai, mitenniin?
     
    NorthElite tykkää tästä.
  19. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    On kai siihen joku syy ettei me olla ihan samanlaisia losoja kun jenkit...? Pulla?:D
    Itellä toi Veltto88 on eka ja ainoo jenkki tähän mennessä, seittemän vuottahan se on ollu ja helvetisti se on tehny sitä mitä pitääkin, olla hauska. Alkuun vaan laulettiin sillä, nyt on vähän yritetty räplätäkkin. Nykyään selvitään laulureissuilta himaan vähän nopeemmin...;) Vaikkei vieläkään mee tarpeeks.


    [/QUOTE]
     
    NorthElite tykkää tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ensijenkki ei enää oo tallella, mutta eka Foortti on. Ollut jo tällä hetkellä 24 vuotta.
    Eka jenkkikin oli 9 vuotta harrastekäytössä. Maksoin siitä 25.000.- Siinä sivussa kävi kyllä yli 50 harrasteautoa, mutta toi pysyi. Kunnes sen oli aika siirtyä eteenpäin.
    Toisaalta haikailen sitä, mutta seuraava omistaja maalasi sen mattamustaksi:eek:
    Oli metallihohto punainen isoilla kiteillä motiivimaalauksin. Sisustaan alunperin rakastuin, mutta sekin "Tuhottiin" seuraavan omistajan ansiosta.:(

    Se oli vehje, jota rakastin aikanaan paljon.
    Kuvia en pysty liittämään enää. Kuvablogissa oli paljonkin kuvia siitä.

    (onko enää ilmaisia kuvasivuja, joihin voi satoja kuvia laittaa?)
     
    Muokattu: 18.11.2017

Kerro tästä muillekin!