Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tämä on itseasiassa ajatuksenakin siinä mielessä että ensin vaparina kaikki vörkkimään ja kenties ajelua välissä koska budjetti on senmukainen että tehdään kun on rahaa. Mutta sen verran haluan heti panostaa että alakerta tulee kunnon kamoilla läjään että voi sitten tosiaan ahtaa suoriltaan ettei tarvi alkaa koko konseptia rakentamaan uusiks. Tuo ahtaminen kun kuitenkin vaatii rahallista panostusta ihan jonkinverran o_O

    Toki nyt jo joutuu miettimään polttoainepuolen ym. Uusiksi heti kättelyssä ja sekin nielee jo harrasteyksiköitä ihan riittämiin :D

    Ja kyllä Keme, 454 on kuutiotuumien määrä ;)
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tätä oon miettiny itsekin ja tullut siihen tulokseen, että ainakin 2 softaa tulee varmaankin säädettyä, elikkäs viinalle omansa ja bensalle erikseen "limp-home" moodi erikseen :D
     
    jorkat ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Megasquirttiinhan(MS2 tais olla hieman kokeellinen, mutta MS3 kai jo ihan virallinen) ainakin saa flexfuel tuen. En tiedä miten se taipuu sitten ahdetun moottorin kanssa. Tuolloinhan ei tarttis välittää mistä tankkaa vaan ECU hoitais hommat.
     
    jorkat tykkää tästä.
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Periaatteessa joo ja periaatteessa ei. Ei ne ahtoputket, pakosarjat, ahdin ja hukkaportti tee kummosta lisämonttua lompakkoon, jos kaiken muun rakentaa ahtamista vaille valmiiksi. Tosin, tuottaaks tommone pata vaparina jonku 300hp? jos eka pistää suuttimiksi jotkut vakio euroturbon 350cc sumut, bensapumpuksi kopio 044 boschin, polttoainelinjat jostain 8/10 pneumaputkesta, ni ei noihi kyl uppoo rahaa juur mitää. Alle 300e helposti. Sitku ahtaa, ni noi kaikki voi pistää hyvällä omalla tunnolla roskiin ja ostaa kunnon osaa tilalle.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu noinhan se menis jos tekis kahdessa osassa. Vaan ajatus on tehdä p-a puoli samantien siihen malliin että reservi riittää sit tonne tehotavotteisiin eli viinalla suutinkoko oltava vissiin tonnin tietämillä ja linjat meinasin tehä 1/2" ja an?/vastaavilla liittimillä ja pumpun suhteen ei oo vielä oikein mitään ajatuksia että kerääjäsäiliöllä vai ei? o_O
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Taitas siihen riittää alle tonnisetkin suuttimet. Tosin, jos/kun ostaa uudet suuttimet Finjektorilta niin 1150cc EV14 suuttimet taitaa olla kokolailla edullisimmat. Käytettynä ei kannata ostaa suuttimia, kun ne maksaa saman kuin uudet. 450 Walbro on halpa ja hyvä. Se taitas riittää itekseenki tohon 600hp. Tee ehdottomasti kerääjäsäiliöllä ellei tankissa ole hyvää ämpärisysteemiä. Siirtopumpuksi kelpaa melkeen mikä vaan.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu noita ev- suuttimia vähän kaavaillukin mutta saakos niitä isompia matalarunkoisena? Kun sillon kävis vissiin suoraan tonne orggis imusarjan "alle"?

    Ja juu, kerääjäsäiliötä ja just tota walbroa silmäilin/suunnittelin ja sit biltsusta 044-kopio syöttämään säiliötä? Kuulostaako toimivalta? o_O
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Niijoo! Kävin tänään nappaamassa jakiksen ilmavirralta ni koppasin samalla tän kannet ja yhden mäntäveivi-yhdistelmän mukaan ni täytyy vaikka huomenna räppästä kuvat ni voi sit pohtia niitä lisää ;)
     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Saa. Pari sarjaa olen ostanut, niin ne on lyhyitä ja ne tehdään jatkoholkeilla pidemmiksi.

    Siirtopumpuksi riittää helposti joku lussumpikin kuin 044 kopio. Esimerkiksi joku kaasarin pumppu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Just noukin kannet koneistamolta kun käytin pesussa ja purussa. Ohjurit on aivan timmit eikä mitään näkyvää vauriota missään. Pakopuolella näkyi olevan 1-kulmaseeti ja imupuolella 3-kulma?! o_O

    Nyt snurrailen ne ite miedosti ja sit vien teetettäväks loppuun, eli oikaisuun ja ajetaan 3-kulmaseetit molemmille venoille ja hiotaan venat :)

    Yritän muistaa laittaa kuvia iltasella ni voidaan porukalla pohtia mitä kannattaa tehdä :poff:
     
    Herje tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin... nyt on hetki aikaa remontin ja saunan välissä laittaa pari fotoa. Elikkäs tässä kuva tosta mäntä/kanki yhdistelmästä joka pitäs korvata taotuilla versioilla jos löytyis ideoita? [​IMG]

    Ja sit noista kansista pari fotoa:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Kanavat itsessään on tosi siistit ja niihin tuskin pystyy muuta tekemään kuin kohdistamaan tiipparin avulla mutta kuinkas porukka lähtis taskuporttaamaan tota ohjurin ympärystä? Pakonen kohtuu selkeä kun lähtee tekemään pisaraa mutta jättäiskö imupuolelle ton "heiton" vai silottaisko? o_O
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Imukanavan rampin vois noissakin kansissa jättää, koska sen poistamisesta tuleva hyöty on kyseenalainen ja haittapuolena alavääntöä lisäävän pyörteen häviäminen.

    Vastaavien pyörrerampilla varustettujen kansien virtausta on muutenkin saatu parannettua reilusti koko mittausalueella, ilman rampin poistoa.
    Näin jossain mittaustuloksia joissa virtaus jopa huononi jollain alueella rampin poiston jälkeen.

    Ohjurin toiselta puolelta kannattaa avartaa, mutta kohtuudella ettei mene puhki!

    Seetien ja venttiilien koneistuksella saa paljon parannusta, ja käyttäisin mielummin nykyaikaisempia muotoja kuin perinteinen 3-kulma.
    Erilaisilla "semi-R" malleilla on tullut hyviä tuloksia.
    Ennen koneistusta tehtävässä porttauksessa ei seetin läheltä kannata poistaa yhtään materiaalia, jotta siihen saa mahdollisimman hyvän muodon. Seetin koneistuksen jälkeen sitten viimeistelee.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu siitä olikin koneistamon poikien kanssa juttua että tehdään ne 3-kulmaseetit 1.5mm pitopinnalla ni ei tuu valskausta. Ja just tota tarkotin, että ehkä pientä silottelua ja hifistelyä ton rampin kanssa mutta nuo kannet kuitenkin lienee suunniteltu niin että täytös ja seoksen pyörteily ois "optimi" kun toi ramppi on siellä.

    Elikkäs lähinnä kevyt avarrus ja ohjureiden ympäriltä "pisaraksi" muotoilu plus pakokanavien kiillotus niin lienee ihan jees resepti? Kun ei tuota muotoa hirveästi vissiin pysty parantelemaan ainakaan amerikan joen nettifoorumeiden mukaan? o_O

    Siellä ainakin väitetään että varsinkin pakopuolelta oikeinkik hyvin virtaavat jo sellaisenaan, lähinnä meinasin kattoa vähän nostaa ja silotella kanavat niin ei ainakaan ala nokeamaan plus pakosarjat suunnittelin että kanavan ollessa ton mallinen ni sikäli kun tiloja jää niin tekis pienellä "yläheitolla" mikäli ymmärrätte? Eli pakosarjan lähtö nousis vähän ylöspäin ennenkuin lähtee viemään taakse ja alas jolloin virtaussuunta ois mahdollisimman optimaalinen? :rolleyes:
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Äkkiä kattoen männät kyllä käy muuten, mutta ovat "press-fit only" joten eivät käy noihin puslitettuihin veiveihin.
    Täytyis olla joko ilman puslia olevat press-fit veivit, tai sit männät joissa on myös ne sokat tapeille.

    Esim. Icon 9920 männät kävis sekä prässäten tai uiville tapeille.
    Tai miten olis jois sovitat pienellä patilla olevat SpeedPro L2399NF, tulis edes vähän sitä ruttuakin ;)
     
    Muokattu: 8.11.2017
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pattimäntä ei vaan ilmeisesti passaa noihin L29 koodin closed chamber oval-port kansiin? :confused:

    Ja kyllähän tuo 9-9,5 on ihan passeli purkka ahdettuna? Eriasia jos tästä tehtäs tommonen max-replica että pitää kiekua niin että ensin tuloo paska housuun tyhjäkäynnillä ja kierroksilla menee suoli niin solmuun että paskantulokin loppuu :D

    Mutta tosiaan jos on hyviä mäntä-kanki yhdistelmiä ehdottaa lisää niin kaikki tänne vaan ja raakataan niistä sit hinta/laatusuhteeltaan paras :p
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Älä helvetissä tee samankaltaista kireää räpättäjää,menee sullakin lopullisesti välit naapureihin.....mitä väliä....

    Itse laitoin omaan 454:sen isosti kaikkea,tai tässäkin tapauksessa sitä mitä sattui löytymään.Tosin sen verran tolkkua oli,että kannet ovat vaan 310cc kanavalla vaikka Rect Port mallia ovatkin.
    Tosta sun tapauksesta on mun ainakin vaikea sanoa mitään,koska ahtaminen on tuntematon taiteenala.Ympäri pyöreitäkään ei viitsi sanoa koska siitä ei hyötyä ole.
    Artsiracingin mäntä ehdotelmat ovat varmasti alueella.
     
    Muokattu: 8.11.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Naapureilla ei niin väliä kunhan kylän bemaripoikia vituttaa valoissa :poff:

    Edelleen pidettäköön mielessä että siitä huolimatta että paukkuja ois saatava niin pitää silti yrittää rakentaa semmonen motti että sillä kärsii reissata tapahtumiin jne. Elikkäs minkäänsortin trailer-queenia ei olla tekemässä. Siksi lähtökohtaisesti isolohko eikä esmes sbc ls-linjalla :) pystyy matalammalla hp/litra suhteella toteuttamaan jolloin kaiken järjen mukaan kestää pidempään ja pysyy edes hieman taloudellisempana :D
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun sä vaihdat sekä männät että veivit, niin hyvä vaihtoehto olis laittaa samalla varttituuman pitemmät veivit ja matalampi mäntä. Tulis veivi/iskusuhde vähän paremmaksi.

    6.385" veivejä löytyy edullisesti, mutta matalaa stanumäntää ei sit ole hirveesti vaihtoehtoja tarjolla, Icon 781 olis flat toppi 1.395 lakikorkeudella.
     
    jorkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!