1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos tohon perehtyis ehkä sais jotain irti? Luulis että tuolla Fuel inector controllissa ois jotain muutakin kuin 0.0722. Vakio ecuun tuskin saat tuplasuuttimia millään. Eikös tossa Hellcatissa oo vakiona 600cc suuttimet? Eikös niitten tilalle vois laittaa vaikka 2200cc Bosch EV14 niillä menee jo 8-koneessa avaruuteen millä tahansa polttoaineella.

    Ton auton saa kyl pelaamaan sillä vaan jos vakio suuttimissa on varajaa ja ne on lineeaariset => 30% polttoainetta. Sytyksia ei tarvi muuttaa pelaa bensan sytyksillä. Mutta jos haetaan kaikki teho irti niin sitten pitää kasvattaa ennakoita. Tietenkin jos ahtopaine kasvaa moottorissa niin sitten taas voidaan joutua tiputtamaankin sytysennakoita.

    Monesti vakio Ecut on ihan kamalia säätää... osa jopa 100% mahdottomia jälkeen päin.
    Itsellä tossa omassa autossa oli vakio Ecukin, mutta sille ei ole vissiin 30 vuoden aikana löytynyt semmosta hemmoa joka sitä pystyis säätämään. Lukittu jotenkin tehtaalla niin että ei saa auki tai säädettyä. "Ford EEC-IV" Toisaalta vaikka tollasta pystyis säätämään niin tuskin siinä kauheesti riittää laskenta tehokaan.

    Hmmm onko noi HellCatin sensorit GM? Minusta Halltech mainostaa että se pelaa suoraan GM-sensorien kanssa. Tosin olen kuullu ylitystystä halltechistä, mutta viime penkissä jossa kävin niin se haukittiin maanrakoon ja sano, että ei laita mihinkään vehkeeseen Halltechiä...

    KMS tukee ainakin kahta erillistä ruiskutuskarttaa ja 12 cylinteriin asti riittää.
    http://shop.motest.fi/content/fi/52/1/208/KMS MD35 moottorinohjaus.html

    Ei paras mutta tuskin huonoinkaan. AMW, Motest, SS-motors säätää ainakin noita Ecuja.
    Niin joo ton KMS säätösoftan voi ladata niitten sivulta ja testata sitä ennen kuin ostaa mitään.

    Joku muu Ecun omistaja voi tarjota myös näkemystä mä oo ton KMS kanssa pelaillu jonkun verran. Kaverilla oli Hestec (tuskin kukaan enään sitä ostaa??) Ja koulukaverilla oli joku halppis versio Megasquirtista Silviassa ja sai siitä senkin kanssa luotettavasti melkein 400 heppaa.
     
    Muokattu: 3.11.2017
  3. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Onkos Hestecissä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa? Kysyn kun en tiiä.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Oliko toi säätäjän osaamattomuutta vai oliko tolla kommentilla ihan oikeita perustelujakin?
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kuulemma jotain ongelmia sensoreiden keskenään sopivuudella ja johdotuksella.
    http://www.kausalanautotarvike.fi/
    (Takapuolella dyno, ajanut jotain rallia yms. itse säätäjä)

    Soittakaa ja kysykään jos kiinnostaa. Sain kuitenkin sellaisen kuvan että säätänyt monenlaisia laitteita ja itse kun käytin niin siihen rahaan mitä maksoin palvelusta oli hyvää palvelua!
    Tosin dynon sijainti siellä montussa on vähän ikävä.... pitää peruuttaa ylämäkeen rullilta.
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sain sellaisen kuvan, että säätäjiä on suhteellisen vähän. Hinta verrattuna muihin on suhteellisen kallis, eikä vissiin ole niitä helpoimpia laitteita säätää. Muutenkin noiden levinneisyys on todella pieni. Jossain rallia-autoissa noita nähnyt, mutta viime aikoina niissäkään nähnyt hesteciä, siirtyneet muihin ohjaimiin.

    Se tuttu jolla oli Hestec ei ainakaan läppärillä pystynyt säätämään katu-ajossa olevan auton ala-säätöjä siihen aikaan itse. Joutui käyttämään 3-4 Harisella säädettävänä sitä. Yksi boksi hajosi vielä 5 vuoden aikana, eikä hajoaminen johtunut oikosulusta yms vaan ilmeisesti piirilevy viasta.

    Toki joku uusin versio Hestecistäkin voi olla ihan pätevä, mutta täällä päin ei ole mitään tukea kyseiselle Eculle... ja vanhasta versiosta jäi sellainen mielikuva, että en suosittelisi sitä kenekkekkään.

    Autronic, Vipec, Ecumaster tai KMS olisi ne josta itse valkkaisin ecun. Toki jos jaksaa todella paljon nähdä vaivaa myös Megasquirtin V3 olisi listalla. Tosin autolehdissä on myös halltechia kehuttu käyttömukavuuden osalta, jossain tosin drifting käytössä oli myös sellainen hajonnut, mutta siinä ei mainittu yhtään sen tarkempaa taustoja hajoamiselle.

    Erityisesti ruotsin puolella tuo Ecumaster nostanut päätään siellä uusien ecujen asennuksen osalta.
     
    Muokattu: 3.11.2017
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Niin, eli kun johtosarja on paska ni se on purkin vika? Jännä tulkinta.

    Ööö... ai on? Olen aikalailla eri käsityksessä, kun pysytellään Suomessa. Muutenkin moottorinohjauskeskusteluissa on kokolailla turhaa muistella 10-vuotta vanhoja historiajuttuja, kun jokainen valmistaja on kehittänyt purkkejaan todella paljon. Mm. Hestecissäkin on ollut reaaliaikainen säätö jo jonkun tovin.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No nytkun täällä on ECU asiantuntijat paikalla niin minkäs laitattaisitte ahdettuun HD:hen. Sais kerätä dataa aka haluaisin perussäädöt tienpäältä eikä paljon penkitystunteja. Ei tartte osata kuin polttoaineen annostelu.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hmmm toi vaatis varmaan aikamoisen lämpö- ja kosteussuojauksen. Auto puolella taitaa olla kaikissa mukana sytysominaisuudet, mutta ne voi varmaan skipata tai jättää johdottomatta.

    Ei sais myöskään olla iso?
    https://imfsoft.com/files/master-lite/Master-lite_SET (2).jpg

    Joku ton tyylinen? En ole tollasia ajatellu ollenkaan, kun autossa se boxi on kuitenkin kuivassa ja ei oo lähellä pakoputkia yms kuumaa.

    Edit: kysyppäs Juha Ollikaiselta luulis olevan tietoa mikä soveltuu tommoseen.
     
  10. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Vähä oon kyllä hämmästynyt tästä Hestecin "heikkoudesta"!

    Itselläni oli joutavana hyllyssä käyttämätön, vanha, vuonna -98 hommattu Hestec. Tänä kesänä sen sitten asensin 2,8L:n kiihdyttelyvapariin. Reilu parin tunnin dynossa olon jälkeen homma oli kondiksessa ja tyhjästä lähdettiin liikkeelle, lopputulos 280 hv / 300Nm.

    Lisäksi n. vuosituhannen vaihteessa samanlainen asennettiin ahdettuun katuautoon, jonka ihan itse maantiellä ajamalla ja Hestecin tiedonkeruulla säädin kohdilleen, lopputulos n. 350hv / 400 Nm. Harisen penkissä siihen ei tehty oikein mitään muutosta. Ja ajossa edelleen.

    En oo kokenu noita mitenkään vaikeiksi säädettäväksi. Ei kyllä muistaakseni ollu tuolloin kovinkaan paljon vaihtoehtoja, parikymmentä vuotta sitte. Sitä en kyllä tiedä että mikä ecu nykypäivänä pitäisi ostaa jos tarttis.

    Edit: Sorry, ei oo mitää 1000hv laitteita. 8-(
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hei! Juttelin Burin verstaan kavereiden kanssa jo kymmenisen vuotta sitten, ja kyselin Hesteckistä, kun olivat tehneet ensimmäiset Severi Kuismasen audit, niin vastaus oli, että se on aivan out, ja puhuttiin Euroopan bellcar sarjan autosta, joka oli silloin ihan eri planeetalla, kuin Suomi-autot, noin niinkuin radalla.
     
  12. josu

    josu Gearhead

    Tänä päivänä Hestec=20 vuotta jäljessä kehityksestä.
     
  13. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    1000hv katuauto:
    Nopeeta sinneppäin ynnäilyä

    -Kestävä peruskone 10k€
    -Kipuna ja soppa 2k€
    -Kytkin tai turbiini 2k€
    -Laatikko 2-4k€
    -Perä+ripustukset 2k€

    -sit pitää varata tonni
    -sit menee vielä toinen tonni
    -äkkiä menee vielä se kolmaskin tonni johki tauhkaan

    =eli alle 20k€ ei tehdä katulaillista, kestävää tekniikkaa

    Korjatkaa!
     
  14. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Noh, parikymmentä vuotta takaperin noi on hankittukin. ;-)

    Kuten sanoinkin, niin en tiä et mikä nykypäivänä pitäis hommata.
     
  15. josu

    josu Gearhead

    No tuon kun tuplaat niin rupeet olemaan alueella. Tuo pari kolme kymppiä menee että hujahtaa vuosien aikana,ja kun kehität ja parantelet pakettia niin rahaa palaa. No ylä tai alarajaa ei ole olemassa jos puhutaan uusista osista niin ei alle 20te paljoa tapahdu.
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Onhan niissä omat haasteensa ja todella tehokkaissa autoissa (+1000 kaakkia) tietenkin rajoituksensa eli eivät ymmärrä mitään vaikkapa jäähdytysjärjestelmän paineennoususta.

    1997+ GM tietsikat kuitenkin taipuu aika monenlaisiin kombinaatioihin ja ovat myös kustannuksiltaan erittäin kilpailukykyisiä niissä autoissa joissa boksi on vakiona.

    Eli ei tartte kuin sen säätösession. Ja jos priimaa haluaa, niin jokusen kylmäkäynnistyksen.
     
  17. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ja mää aattelin ihan perus 1150 Holleyllä mennä eikä se maksanu 2ta kymppiä :odeek:
    toki voi olla ettei tuu ilman kaasua ihan tonnia
    mut aika lähelle ois tavoite :poff:
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Lumi,onko Sartneri ens kesänä ajossa? Minulla on se kuskinhuki vielä ajamatta :)
     
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    on se 100 varmasti
    tervetuloa :odroll:
    ja voitha nää ajaa Camarolla jos ei oo
    mut siinähä on tosin vaan 763hp:poff:
     
    Rotten ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuhannen hepan Musti tehtaan vakiomoottorin ohjausboksilla. Toki säädettynä...

    Yes, one thousand horsepower. Shelby, long-time Ford tuner, returns the fabled moniker to the revitalised pony car, taking it to scary levels. First up, binning the stock Ford V8, and installing a 5.2-litre supercharged V8 with “the best of the best internals”.


    It’s fed by modified GT350 cylinder heads and a 4.5-litre Whipple supercharger. There’s a new radiator, heat exchanger, aluminium cooling tank, and a high capacity oil pan. There’s also a Shelby exhaust bolted onto it, axles rated to 1,500bhp, an upgraded gearbox, ECU flash and high flow fuel system.


    https://www.topgear.com/car-news/sema/watch-out-its-1000bhp-shelby-mustang

    Ei kyllä onnistu ihan tuosta vaan. Eli vaatii niitä säätötunteja jokseenkin paljon ekakertalaiselle..
     

Kerro tästä muillekin!