Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä pyörittelin siitä vetolevyn hammaskehästä ruuvarilla. Myös kiinnitysvaiheessa onnistu samalla lailla yksinään. Paitövei siinä vaiheessa ku vetää vetolevyä kampuran päähän momenttiavaimella 14kg yhdellä kädellä ja toisella kädellä pitää ruuvarilla hammaskehää vasten kiinni ni kaveri olis sillo ollu kiva yllätys.

    Tässä ole tarkoitus ketään pelotella ettei pysty/kannata ite ottaa irti vaan antaa realistinen kuva ja mikä tärkeintä kertoa mikä aiheutti ainakin itselle miettimistä/vaikeuksia jolloin joku muu selviää ehkä helpommalla. Jotensakin olettaisin että se olisi tälläisen voorumin ehkä syvin ja perimmäinen tarkoitus? Yleensä joku on tehnyt jo sen saman mitä joku tekee eka kertaa. Keltään en mitään kysynyt vaan menin perse edeltä puuhun. Silloin kun askarrutti se kahden ylimmäisen pultin irroitus sieltä tulipellin ja koneen välistä ylhäältä ni silloin kysyin täältä. Kukaan ei vastannu, ni aattelin vittu ei tartte auttaa. Menin ja otin ne perkeleen pultit sieltä ihan keskenäni ja ojentelin setälle ku se veti röökiä vieressä ja vittuili eikö ne ole vielä irti. Tarpeeks ku ottaa iskuja ni kasvaa se iskunkestävyys ellei tyrmäänny........
     
    jaapuikko, Cumminski ja JAMANT tykkäävät tästä.
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Juu ei se mitään herkkua oo. Viimeks kun tollasen lootan korjasin niin ilmotin asiakkaalle että ottaa ite vaan lootan pois ja tuo mulle. En rupee irrotteleen kun lootassa on itessään jo ihan kivasti hommaa. No, eipä maistunut tuo niin mun kaveri irrotteli sen sitten tälle asiakkaalle, olisko menny kolme ehtoota eli 6h. Auto oli korotettu joka puolelta niin pultteihin pääsi hyvin käsiks. Apuna olin vaan alas laskemassa ja nostamassa takasin ohjuritappeihin. Joka ilta meni auton alle valkonen ja takas tuli musta mies :D
     
    Cumminski tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Elikä kaikkien kannattaa siis korottaa se ns. hyvän sään aikana, ennen kuin loota hajoaa. Tulee sitte huoltoyställinen ja ei kaikki huonojalkaiset mummot pyri kyytiin. Hyvähän niitten oli muuten siä Dodge tehtaalla niitä paineilmaräikällä vedellä kii ku koppa lasketaan päälle ku on valmista.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Meinasitko että ne yhdistää koneen ja laatikon siellä rungon välissä, kyllä ne on yhdistetty jo siellä toisessa talossa, jossa konelinja ja laatikkolinja kohtaa ja ajettu sitten koko pakettina sen rungon luo :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No selvennetääs taas, Koppa lasketaan ymmärtääkseni JO rungossa kiinni olevan tekniikapaketin päälle. Tehdashenkilökunta käyttänee paineilmatoimisia eli pneumaattisia räikkiä tai vastaavia työkaluja asennusvaiheessa nopeuttaakseen ja välttääkseen rasitusvammoja käsissä. Päähänhän niitä tulee ku joutuu joka helvetin päivä tekemään sammaa hommaa. Tai mistä helvetistä minä tiijän vaikka ne olis ropottija, se selittäs miks vitussa ne oli niin tiukassa ne pultit. Ropoteillahan ei ole älyä, ne tekee sen minkä viisas insinööri on suunnitellu niitten tekevän. Insinöörihän ei ajattele että joku niitä joutuu joskus aukomaan. Ainakaan 21 vuotta myöhemmin.

    Ei se muuten sinällään niin paska ole se loota kun ajattelee mitä sekin raukka on joutunut kestämään. Paskin komponentti on se turbiini. Siit olis saanu hyvän painon mafiahommiin mutta kun se Nurola teki siittä sen uuven.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Viisas insinööri on taruolento :)

    Ja sanoisin, että 21 vuotta sitten ei robotit noita ruuveja vetäny kiinni. Tuskin vetää edes tänä päivänä. 21 vuotta tekee vaan ihmeitä ihan ilman lukitteitakin :)
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sori Musta Pässi, en tarkoittanut että vedät herneet nenään :rotfl::rotfl::rotfl::odconfused: Mutta ihan hyvä tarkennus kyllä...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    CK, se on hyvä että saa pyöriteltyä jostain. Toinen käsi koneen edessä ja toinen auton alla pienestä luukusta nysväämässä pultteja turbiinista irti. Eli meinaan että se auttaa kun kaveri auttaa pyörittelee konetta ja ojentelee niitä pois lipsahtaneita tai vääriä työkaluja ja pottuilee vieressä räkästä naurua aina välillä :p
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, sen takia pyöritin ruuvarilla vetolevyn hampaista ni se toinen käsi yletti työntämään sormen reikään (hyi) ja kokeilemaan milloin voi pultin laittaa kierteilleen.

    Jamant, en ottanut herneitä nenään. Aattelin vaan että sinä käytit sarkastista huumoria ja vastasin siksi perusteellisesti tai yritin kovasti ainakin.

    Joku muuten kuvaili jossain että sarkasmi on vittuilua idiooteille ilman että he itse huomaavat sitä.;)
     
    Cumminski ja JAMANT tykkäävät tästä.
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Musta Pässi (huomaa isot kirjaimet, koska arvostan nikkiä ja sen omistajaa), me ollaan tavallaan ihan samalla aaltopituudella!! Ulosanti vaan ei aina täsmää :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  11. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mä pistin tilaukseen nyt lukes linkit koko etupäähän. Sitten voisin pistää vielä sen borgesonin ohjausakselin.

    Pitää myöhemmin sitten arvioida alanko laittamaan niitä T mallin osia ja uutta simpukkaa.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tattista vaan, hetki piti huru-ukkona nuorisolaistermiä (nikkiä) miettiä mutta johdin sen enklannin kielestä sitten.

    Laitoin eilen illalla koukun kiinni ja hinausköyden penkin alle varuiksi jos tarttee city-maastureita hinata ojasta ylös. No nyt on taas sulat tiet. Kestää hinata nyt, aikaisemmin en pitäny ettei olis luistavalla turbiinilla tarvinnu raahata mitään perässä.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Sanovat myös että vittuilu on välittämistä. ;)
     
    tappokinnas ja JAMANT tykkäävät tästä.
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vittuilu on laina, joka maksetaan useimmiten takaisino_O
     
    Cumminski tykkää tästä.
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pääasia että joku välittää, ettei syrjäydy :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Swoop tykkää tästä.
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    No just näin ja mehän välitetään. :D
     
    Cumminski ja JAMANT tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä olen kuullut sen muodossa, vittuilu on välittämisen korkein aste.

    No melkein sama, muttei sinne päinkään.....
     
    Swoop ja JAMANT tykkäävät tästä.
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    No vittu :D
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

    olipas puuha viikonloppu. ylivaihde kasattu, asennettu paikalleen, perään uusi välitys ja laakerit ja umpioista led parkit pois ja palamaan alkuperäistyyliin kulmissa vilkkupolttimolla...
    n. 3 mm tuli od. männän ja pakan välykseks nyt...tuntuis toimivan mut kuinka kauan :D
    [​IMG]
     
    Saetkae, Rannis, Cumminski ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toivottavasti edellisellä kerralla palo kaikki ruuti ettei tule uutta räjähdystä.....
     
    66monaco tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!