Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jos musta pässi tarkotat lootaa nii äkkiseltään kuvittelis toimivan. 66monaco testasi lootan kestävyyttää "transbrakella" :p
     
    66monaco tykkää tästä.
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sit oiskin enää jakoloota ja etuperä niin ois voimasiirto läpi käyty... :) renkaatkin pitäis uusia mutta perskeles ei paljoo löydy kohtuu hinnalla enää 16.5"... eli vanteetkin pitäis ihmetel. 4 gen puskurin ku löytäis ni tulis sellanen ja sportti maskikin ois jo maalattuna oottamassa että sais ton puskurin...
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juurikin lootaa tarkoitan.

    Joku on joskus sanonut että oppirahat on aina maksettava...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Do dii, eilen töihin männessä huomasin että ku kaasua antaa ylämäkkeen ni sieltähän tulee ns. ”mustaa onkaa” pakoputkesta. Ei sieltä nyt hirveesti tullu että vois vissiin enemmänkin tulla mutta terve merkki kuitenkin. Aikaisemmin se luisto vissiin hyydytti senkin voimasavun tulon. Illan kähmeessä muonituspaikalle palatessa sitten uskalsin eka kertaa pistää pedal to the metal jossain 40-50km/h nopeudessa. Sehän lähti ku paska pikajunan pytystä verrattuna entiseen. Het vällein ol 120-130km/h (tämä tietysti suljetulla radalla) klasissa. Mittaritkin näyttää toimivan ku pakokaasujen lämpömittari alko nousemaan ja ahtopaineen jota seurasin nousi 30psi asti. So far, so good. Paras virityskeino on vissiin pitävä turbiini ja turhia luistamaton laatikko.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Eli toistaiseksi vaikuttas suomibilletti hyvältä. Mulla luistaa kans toi vakioturbiini huolella ja tässä talven aikana pitäs venkoilla johonkin suuntaan asian kanssa.
     
  6. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mikä mahtaa olla vialla kun jarrua painaessa syttyy abs ja brake valo? Sammuu kun polkimen nostaa. Tai sitten ei mutta vähän pumppaamalla sammuu :)

    97 vuoden nelikko.
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla teki sama ku oli iso alipainevuoto.
     
  8. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Okei.

    Jarrupedaalin tuntuma on mulla nyt paljon löysempi kun ennen.
     
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Olisko sit ilmaa päässy jarrunesteen sekaan? Mulla meni poljin ihan kivikovaksi ku vekslas edes takasin ja käytti paljon jarrua, se ongelma loppui ku sain se alipaine vuoto kuntoon. Niin kovaksi että lopussa ei meinannu saada jarrutettua enää.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Vuotaa jostain? Sotke oikein kunnolla, kyllä se vuoto ainakin esiin sillä tulee. ABS valo kun syttyy niin vikakooditkin voi lukea.
     
  11. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kiitos vihjeistä. Pesin tossa auton juuri ja tarttee ottaa illalla verstaaseen tutkittavaksi.

    Jarrupalat on edessä vähän ohuet ja uudet on hyllyssä, mutta tuskin liittyy tähän. Vai alkaako noi valot palamaan jos neste on vähissä?

    Tilasin itselleni tuon simpukan tukilaakerin ja tangon. En sitten alkanut itse tekemään kun ei ole aikaa värkkäillä.

    Sopiiko muuten tuommonen borgesonin ohjausakseli (edelleen 97 vuoden auto) muuten mihin tahansa simpukkaan vai ainoastaan borgesonin omaan?

    Miten vikakoodit luetaan? Tarviiko testerin?
     
  12. Yamato

    Yamato 1st gear

    Vieläkö mustan pässin totke on nipussa?
    Olisiko mahdollista saada elävää kuvaa mittaristosta tasakierroksilla kiihdytettäessä?
    Edelleen kiinnostaisi nähdä mihin tahtiin se toimittaa voimaa vetäville.
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Vikakoodien luku tais olla virta-avaimesta on-off-on-off-on viiden sekunnin sisällä ja alkaa morsettaa vikakoodeja. Varmaan jostain youtubesta tai jenkkifoorumilta löytyy ohjeet ja koodit. Mä voin kyllä tsekkaa ohjekirjastakin mitä koodit tarkottaa kun sattuu semmonen löytymään.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  14. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

  15. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Jarrujen vikakoodit luetaan sit siitä mustasta töpselistä mikä pitäis löytyä sieltä ratin alta. voi olla vaikee löytää.

     
    Muokattu: 10.11.2017
    tappokinnas tykkää tästä.
  16. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Enpä ole hetkeen ehtiny tätäkään topikkia seurata, mutta jos joku voisi jeesiä...

    Miksen löydä enää -95 Ramiin käypää Borgesonin ohjaussimpukksa mistään myynnissä? :eek: vai enkö vaan osaa.
     
  17. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Ei niitä tehdä enää. :(

    Mä ostaisin kans heti.
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Sopii se ainakin orggikseen
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  19. rötkö

    rötkö Gearhead

  20. rötkö

    rötkö Gearhead

Kerro tästä muillekin!