Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Pumpun jousista, että kiertää enempi vai?
     
  2. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Joo pumpun governorjouset.
     
  3. bikerer

    bikerer Gearhead

  4. Öövini

    Öövini Gearhead

    Milläs tuon jarrujen varoitusvalon saa pois? Syttyi kun vaihtelin jarrupaloja/nesteitä? Auto on dodge ram 2003 5,7. Pitääkö jollain testerillä kuitata?
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    No tuollaisen kumin mä ostin termarin lisäksi. Ainakin muistaisin niin.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuota tuota, nii käytin väärää nimeä. Se ku on se dumpvalve joka päästää taivaalle tahikka pakorööriin se ylmääräisen paineen ku kaasuläppä äkkiä suljetaan kengittämisen jälkeen ja siä olis viä hyvää käyttämätöntä painetta ahtamiseen jäljellä. Jos mikäli ja kun olen oikein oivaltanut.
     
  7. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Osittain näin mutta ei aivan. Dumpvalve päästä paineet ulkoilmaan ja bypass takaisin turbon imupuolelle. Cumminsis ei ole kumpaakaan eikä kaasuläppää. Se ääni tulee tuosta kuten Bikerer sen selitti.
    Nyt kun on itellä 2,5bar ahtoja se kuuluu hyvin hyyttiin ja ulos.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, harvemmin niitä kaasuläppiä on ylipäätään missään tiisselissä. Ainakaan noissa muinaisjäänteissä. Pitäs vissiin mennnä nukkumaan tai kohta tunnustan jfk:n murhan tai jotain muuta yhtä älytöntä.

    Se kuuluu minullakin ihan selvästi ahtimesta tupsaus kyllä kun lopettaa kenkäämisen. Siittä tuli mieleen että jostain pääsee paineet pihalle. Mahallaan siinä päällä maatessa en kyllä muista että olisin mitään venttiiliä kyllä edes nähnytkään. Nii että huru-ukkojen juttuja tässä vaan.....
     
    Cumminski tykkää tästä.
  9. bikerer

    bikerer Gearhead

    Jossain vanhoissa Toyotan dieseleissä taitaa olla kaasuläppä. Yhtään en kyllä muista miksi... Ja tuo on melkoisen yleinen harhaluulo, että se ääni tulee jostain venttiilistä eli siitä ei kannata mieltään pahoittaa :) Mahtaako ääni tulla ainakin osittain ilmanputsarin kautta ja siksi kuulua niin hyvin? Mulla ainakin tuollainen iso pönttö putsarina. No kuitenkin päästämällä kaasupolkimen hiukan hitaamin ylös ei tee tuota.
     
  10. Öövini

    Öövini Gearhead

    Ja millä testerillä näihin pääse käsiksi? Itellä on delphi ds150 ja siinä ei oo ku jotain avengereita ja tämmösiä, chryslerin kautta pääse koneesta jotain näkemään kyllä
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on tällä hetkellä käytössä 4 eri testeriä, kaikilla pääsee moottorinohjaukseen (koska EU-direktiivi määrää, että pitää pääsytä), osalla pääsee sitten syvemmälle muihin moduleihin (ABS, Airbag, Body, yms)...
     
  12. Öövini

    Öövini Gearhead

    Pitääkös tuo jarrujen häiriö/varoitus valo kuitata jollain testerillä vai saako sen jotenki ite pois? Ja mistä lie ees tullut satulat oli kyllä auki kun vaihtelin mäntiä ja samalla nesteet.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Olikos noissa muissakin vikakoodeissa se sama että vaikka sais ilman testeriä pois ni lokiin jää jälki ja katastusmies ei tykkää? Itellä ku ei ole ollu viä missään, muutaku moottorin koodeja joita oon poistellu ja selvitelly halpislukijan kanssa jolla ei sitten taas muihin koodeihin edes pääse.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Riippuu siitä, miksi se valo palaa. Eli ensin pitäisi lukea ne vikakoodit!
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, jos vikakoodit testerillä poistaa, niin ne on poissa, ei jää jälkeäkään. Mutta joka moduli pitää tyhjentää erikseen, katsastusmies ei näe kuin vikavalot, paitsi bensakoneiset 2001-> joissa tehdään OBD-testi testerillä (kai se kuormureissakin on niin, en muuten osaa sanoa tuota) ja siinä näkee historiatiedot, jos ei ole nollattu, mutta jos valo ei pala, niin ei pitäis olla ongelmaa!!
     
  16. Öövini

    Öövini Gearhead

    Jarrut toimii hyvin ja abs-valokin sammuu... tai voipihan se tietysti käsijarrun katkaisijakin temppuilla, eipähän oo tullu tuo mieleen
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai jos siellä on propotion valve, niin se pitää ehkä keskittää.... Mikäs vuosimalli sulla olikaan? VIN auttaa paljon, näkisin rakenteen...
     
  18. Öövini

    Öövini Gearhead

    Vm.2003 3D7KU26D03G768831
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo propotion valvee...

    Joku junction block siellä on, mutta sitä ei saa varaosana ja siinä ei ole mitään venttiiliä ilmeisesti.
     
    Öövini tykkää tästä.
  20. Öövini

    Öövini Gearhead

    Lähempänä kun ois tuo sinun paja niin kävisin paikanpäällä
     
    JAMANT tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!