Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Itsellä Cooper Discover S/T MAXXit ympärivuotisena renkaana. Pitää minusta ihan hyvin mutta enempi se näissä rengas asioissa on ratin kääntäjästä kiinni kestääkö tiellä vai ei. Olis noikin saanu nastotettua kun reijätkin valmiina mutta kun tosiaan ainoot renkaat ni ei vaihtoehto.

    Edellinen kierros oli juurikin BFG AT ja niilläkin ajoin 4 vuotta kesät talvet. Kerran olin niiden kans jumissa kun piti suoja kelillä lähtee umpihankeen kikkailee.
    Muistakaahan sitten että BFG AT ja BFG AT KO2 on eri asia. KO2 pitäs juttujen mukaan olla paljonkin edeltäjäänsä parempi joka osa alueella.
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Onko noista KO2sista mitään kokemuksia kellään? Oon yrittäny käydä rengastikulla mittailee et joko joko joko, mut ei... Noi ATt ei kulu sitten kiusallaankaan :D neljä kesäkautta niillä ajellu ja vielä varmaa 7-8mm pintaa. Kun noita KO2sia oon kuolannu jatkajiksi, ehkä tosiaan vähän tuota maltillista nykyistä 285/75 suurempina.
     
  3. korpsela

    korpsela 1st gear

    Mulla on kesäkumeina ko2 315/70/17. Talvella liposat ei puhettakaa että takaveto päällä noilla jos yhtään liukkaampaa. Kesällä minusta hyvät. Usiampi tuhat kilsaa kerkesin ajaa ennen lumia ja ääntä ei ainakaan kabiiniin kantaudu. Hinkkaa vähä tukivarsiin ääriasennossa 3” korotuksellaki. Pitää ostaa noille semmoset vanteet missä vähä offsettiä niin ei hinkuta...
     
    O.J. tykkää tästä.
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ajattelitko että korotus muuttaisi tukivarren sijaintia suhteessa renkaiden kääntymiseen? Mielenkiintoinen ajatus :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  5. kompassi

    kompassi 1st gear

    akseli siirtyy sivusuunnassa ellei ole trackbarin muutos palikkaa ja hanttarinpuolen tukivarsiin varmaankin hinkkaa..
     
    JAMANT tykkää tästä.
  6. korpsela

    korpsela 1st gear

    Ehkä... :rotfl::rotfl::rotfl:

    Ei vaan korotus tuli laitettua muutenkin, mutta uskoin amerikan foorumeita että noi mahtuis vakiovanteilla pyöriin. Hinkkaa siis ihan ääriasennossa kummaltaki puolelta parkkipaikkarallissa. Korjautunee jollaki vanteilla...
     
    JAMANT tykkää tästä.
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se paljoa siirry, mutta hyväksytään ajatus :rotfl::rotfl:
     
  8. kompassi

    kompassi 1st gear

    No on noita dodgen korotus sarjoja sen verran paljon tullut asennettua ettei mennä ihan mutu tuntumalla,5" satsilla ilman trackbar muutosta saa kuskin fillarin ulos pyöräkotelosta,riippuu tietty vanteestakin..
     
  9. S.L

    S.L Double Gearhead

    Mä ajoin viime talven jo kohtuullisen kuluneilla BFG All Terrain KO2:lla, ja pääosin ihan takavedolla. Muutaman kerran kunnolla peiliksi kiillotetuissa risteyksissä joutui turvautumaan nelivetoon. Ja nuo rupesivat olemaan jo aika liukkaat.

    Eilen juuri laitettiin vanteille uudet samanlaiset mutta vähän isommat, enkä meinannut näitäkään alkaa nastoittamaan.
     
    O.J. tykkää tästä.
  10. jani5721

    jani5721 1st gear

  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Öh, omasta kokemusta pakko kysyä, onko tarvetta kuljettimelle eli kantavuutta tartteeko kuinka? En ihan tuosta takatuuppari-2500 varma mutta nelikossa on kantavuus alle tonnin. 3500 takatuupparissa on paras kantavuus eli hyötykuorma chassis cabin jälkeen tietty. Ihan vain tämmönen oman kokemuksen side note :)

    Muuten ihan siistin näköönen yksilö
     
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tuohon rahaan saa ajoittain siistejä nelivetoisiakin. Nyt on vähän karski tarjonta nettiautossa.
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    1042kg omas 2500 takavedos.
     
  14. jani5721

    jani5721 1st gear

    Juu kantavuus riittää tossakin. Kävin koeajaa ja muutama juttu herätti kysymyksiä. Esim starttaus aika pitkä, töissä vastaavia cumminsseja ollu mitkä tärähtää heti käymään. Laatikko hämärä toiminnaltaan. Esim alkaa kiihtyy kunnolla vasta 50km/h... Kylmänä lyö pykälät sisään kevyellä kaasulla lujaa. Lämpimänä pehmeempi yms.
     
  15. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mulla on 1014 kiloa muistaakseni kantavuus. 2500 neliveto ja pitkä hytti.
     
  16. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Mulla 3500 nelikossa, n 1800 kg kantavuus. Siitä starttauksesta, niin paina kaasua vajaa puol väliin niin pitäis tärähtää käyntiin ilman sahausta.
     
  17. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Mikäli siis mekaanisella pumpulla.
     
  18. kiljunen

    kiljunen 2nd gear


    Oliko viritelty? Oma lähti ennen kans saman tien käyntiin, nyt kun plate ja pumpun rpm jouset vaihdettu nousi tyhjäkäynti yli tonniin sen kun sääti 850rpm joutuu starttaa pari sec. Paitsi jos painaa vähä kaasua, mutta silloin lähtee niin äänekkästi että saa paheksuvia katseita parkkipaikalla.
    Vaihdot näis tunttuu rajummilta kun vertas esim cevyyn, Katoitko laatikon öljyt että oli punaiset eikä haissu palaneelle.
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

    muistaakseni '95 ohjekirjakin sanoo että pitää vähän kaasua painaa startatessa...
     
  20. jani5721

    jani5721 1st gear

    Oli ainakin ahtomittari ja pakokaasun lämpömittarit pilarissa, tyhjäkäynti vapaalla noin 950rpm. Koneen puolivälistä alas tuleva suutinputki tulpattu. (paluu tms)
     

Kerro tästä muillekin!