Korjaamosuosituksia pääkaupunkiseutu. Jarruputki poikki jenkistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Slant Sickness, 14.11.2017.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    F-150 rupesi puoltamaan. Pari voimakasta jarrutusta ja eiköpäs mennyt pedaali hervottomaksi. Ei mahdu omaan aikatauluun tuon elvytys joten jollekin "vanhojen rotteloiden erikoiskorjaamolle" olisi tarvetta. Jarruputkivika näkyy olevan. Saa suositella, saa kehua omaa työtänsäkin.

    0407001000 tai yv

    Edit: Voin mä ajaa sen kauemmaksikin sepitettäväksi. Vaikka nyt 100km säteellä isolta kirkolta käy hyvin. Eikä o kiirehomma.
     
    Muokattu: 14.11.2017
    passerby tykkää tästä.
  2. 383

    383 Gearhead

  3. karra

    karra Double Gearhead

  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Lupaat ajaa jarruttoman auton kauemmaksikin?? Ööh, oliskos parempi että et aja, vaan paat sen vaikka hinurin kyytiin, melkonen ohjus jarruton jenkki-pick-up... Edes omaksi turvaksesi, vähät mä muista autoilijoista ja jalankulkijoista :odwink::odwink::odwink::odconfused:

    Mulle ei tarvii tuoda, jos kiire on, ihan tarpeeks puuhaa Jeeppien kanssa muutenkin....
     
    rane58 ja cdv70 tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se on 80-luvulta, siinä on 2-piirijarrut.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On siinä silti viive kun poljin menee syvempään, mutta sama se mulle on, ei siinä ole sitten airbagiä, kun se on 80-luvulta :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No just.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, ei naurata muakaan enää...
     
    rane58 ja cdv70 tykkäävät tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Koita nyt täällä kysyä asiallisesti suosituksia korjaamoista kun joku kaarnekakkonen tulee avautumaan. Mut nyt on kaks joita voi kysellä ja kolmas, josta en tule kysymään.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Kannata nyt välittää kaarneista vaan nestettä säiliöön ja radalle. Ja on kai siinä mekaaninenkin jarru olemassa.
     
  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    American Service.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ymmärrän jos ei houkuta resuta sen kanssa. Sanon kuitenkin sen verran että mulla on ollut nyt parikin jarruputkiremonttia -80 ja -90 lukusiin äffäsiin menossa, ja varsinkin etujarrut on varsin simppelit. Vanha putki pihdeillä poikki juntturien vierestä ja akkupulttimopolla juntturit irti (7/16 hylsy). Uusi putki joko itse tekemällä, tai vaan kaupasta valmisputki minkä taivuttelee muotoonsa ja kiinni. Ilmaus.
    Tosin ei pitäis tulla kalliiksi pajallakaan, ei siinä mitään. Melkeen tunnissa tekee ainakin valmisputkilla.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Just äsken kattelin korjausmanuaalia verraten siihen mitä Magliten valossa pihalla näin. Se alkoi puoltamaan => etujarru ja vuotokohta sopii siihen (kaaviossa) missä etupiiri jakautuu ja lähtee se kuskinpuolen lyhyt pätkä. Jos ne helyt on samaa 1/8NPT ja putki sitä noin viismillistä, mitä Dartissakin, niin matsku olis kotona jo. Mutku toi ei mahdu talliin jne ja jos ne ilmausruuvit satuloissa jne.

    Kaikki on mahdollista. Mut huomenna kuitenkin liikkuu Tenu-Dart Fordin ollessa huilivuorossa.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sama kohta omassa. Helyt ja putket on just noin (oliko kuitenkin 3/8 npt?). Ilmausruuvien kanssa myos pikkunen akkupulttimopo. Kaikilla muilla keinoilla saat ruuvin poikki!! Pulttimopo!
     
  15. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Serkulla näkyy pyörivän edelleen Action Car Service Tattarisuolla. Laitteli mun jenkkejä jo 90-luvulla joten luulisi kokemusta riittävän. Jenkit ollu aina oleellinen osa hommaa, vaikka monimerkkikorjaamo onkin.

    Eno jo pyöritti autokorjaamoa ja oli mun idoli penskana. Likainen mies haalareissa liuottimelta ja öljyltä tuoksuvassa pajassa. Kunnon Härski Hartikainen.

    Kelvotonta sukulaissuhteiden ylläpitoa, kun en ole poikennut yli 10 vuoteen..
     
    rb tykkää tästä.
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jarrujen juntturit ei ole kartioita (NPT), vaan ihan suoria kierteitä UNF.
    Näin sivu huomautuksena.

    Letkukin kannattaa katsoa kuntonsa puolesta kun siinä pyörii.
     
  17. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

  18. rb

    rb Double Gearhead

  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitenhän me tallittomat ollaan pärjätty? :(
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    ^ En tiedä, mutta ainakin TBI:n kuntoon saaminen vaatii nähtävästi tallin... :odwink:
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!