1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Käy hakemassa kunnollisia teräsharjalaikkoja pari kappaletta rälläkkään ja alota niillä ni et poista suotta matskua lamellilla ;)

    Ja kannattaa ottaa palmikoituja versioita ja sekä kuppi- että lautasmallia :)
     
  2. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    On noitakin,kivasti pistelee ne piikit kun irtoilevat:D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    Onko sulla lava paikallaan?
     
  4. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo on.Nyt maalaan mitä piiloon jää.Jos ens kesänä ottas lavan pois ja puhalluttas rungon ulkona.
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ne korvat ja kaikki olis oikeesti helpompi ollu irrotella ku lava on poissa... se on aika helppo irrottaa ja kolmeen pekkaan kantaa pois
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo olis helpompaa kaikki jos lava olis pois,ei tarvis selällään latialla maata kun touhuu.
    Nyt on jousen korvat putsattu,puslia ootelessa.Keskinaulat haen huomenna.
    Nyt ois rungot vähän hiottu ja joutuu tosta lavankannakeesta vähän veistään että saa jousen kiinikkeen sopiin.:mad: Ei mikään mee laakista.
    [​IMG]

    Sit kun saan paikat siistiksi,niin alkaa noilla ja vedellä leikkiin.Saa nähä mitä tulee:rolleyes:
    [​IMG]
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ota se lava tosiaan suosiolla irti, et saa muuten putsattu runkoa kunnolla...pultit saattaa olla ruosteessa, mutta helpottaa hommaa siitäkin huolimatta.

    Samat aineet näyttää olevan kun itelläkin oli :odcool:

    Hyvin on vuodesta 2010 kestänyt, vaikka talvella ei olekaan ajettu, mutta seisonut kuitenkin ulkona.

    Tuossa kuvassa on kyllä liian paljon ruostetta vielä, se pitää saada mieluiten metallipuhtaaksi...mitä puhtaammaksi saat sen rungon, niin sitä parempi, muuten se ruostuu taas uudelleen...ruosteen päälle ei kannata vetää maalia.

    Lamellilaikat jollain 60 - 80 karkeusilla olivat hyviä omaa kun tein ja Honkkarissa oli silloin onneksi laikat tarjouksessa euron kipale, ostin luokkaa muovikassillisen ja se oli aika sopiva määrä, vissiin jokunen jäikin :odbiggrin:

    Teräslankalaikoilla saa putsattua kyllä jotain, mutta ei ne oikein omassa purreet siihen ruosteeseen...lähtihän siitä pintaruosteet irti, samoin ne watun piikit...kutakuinkin jälki oli tuon näköistä kun tuossa kuvassasi.

    Pienimmät koloset kuten nuo kuvasi etukorvakkeiden pyöreät syvennykset rungossa ja nuo lavan korvakkeiden mutkat kävin läpi Dremelin rosteri- ja teräslankalaikoilla, olivat juuri sopivan kokosia niihin koloihin...menihän niitäkin vissiin tusinan verran...taisimpa siinä jotain Dremelin erimuotoisia kivilaikkojakin tuhota, kun niitä oli kertynyt vailla käyttöä.
     
    KajS tykkää tästä.
  8. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Lamellilaikkoja on kyl,vedän niillä vielä sit.Tähän hätään en ota lavaa irti enkä koko runkoo maalaa.Ton kohdan vaan mikä korvan alle jää.Jos ens kesänä lava pois ja ottaa jonkun pihaan puhaltaan tai käytän puhallettavana,sit loppu runkoon maali.Tää homma paisuu kokoajan vaik pitäs osaa kii jo laittaa:D
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Onko ruosteenpoistolaikka mainittu? Rakkaalla lapsella on monta nimeä mm. neekerintukka tai munakarvalaikka.. Tolla saa oikeasti ruosteen irti eikä ainoastaan kiillota pintaa niinkuin virsikirjat ja teräsharjat.. Mustat tuppaa murenemaan lila kestää paremmin vaikka vähän ampuu terävämpäänkin reunaan.

    [​IMG]
     
    KajS tykkää tästä.
  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noille puhdistuslaikoille on hyvä olla rälläkkä, jonka kierrosluku on säädettävä. Hiljakseen niillä ajelee pitkään, täysillä ajaessa yks väärä hipasu ja se on hävinny.
     
    KajS, Camino'79 ja rb tykkäävät tästä.
  12. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Mun rälläkässä vaan on ja off jotta täysillä mennään,ei auta hipasta mitään.:D
     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Tänään osia ja tarvikkeita haalinu,huomenna pelit laulaan ja ruosteet veks.
    Just katoin että puslat Vantaalla ja ma toimitus,no pääsipä yllättään kun justiinsa lähetti toi paketin:D
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Persheus, minoon kyllä vähän pettyny omaan silveraatooni, on se sellanen hevoskärryn kyytinen auto, tuo alkuperäinen sohvapenkkki on kans helevetin surkea istua .. Kokonaisuutena siitä puuttuu sellanne letkeä jenkkiautofiilis.
     
    Muokattu: 16.11.2017
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Musta tos aika hyvä alusta,siks madallan muilla kilkeillä kun jousilla.Ainoo mihin ite pettynyt on noi muitten räpellykset,kun ei oo voinu kunolla korjata.Niin ja toi 5l mosa ei oo raketti,mut jos kovaa tahdon mennä niin siihen on onneks toi -57 Chevy:D
     
    KajS tykkää tästä.
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Hanki vararälläkkä. Kun rälläköin Slanttivanin lattiaa, nousi rälläkästä lieskat. Se oli joku Bauhaus-halpis, hain toisen tilalle ja taas lieskat lämmitti. Otin sitten tilalle jonkun vähän paremman. Saatiin homma valmiiksi. Mutta pojalla on Ryobi-rälläkästäkin karanneet asennussavut.
     
  17. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Mul on laatu räläkkä,olis ehkä sillon joskus kannatanut investoida semoseen missä saa kierrokset säädettyä.Ei raaski nyt uutta semosta hommata,sit kun nykysestä tulee ne käyttösavut pihalle.:D
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos yhtään helpommalla haluu noista hommista päästä, niin nitä rälläköitä pitää joka tapauksessa olla ainakin kolme. Se on minimi, jolla peltihommista selviää ilman jatkuvaa laikanvaihtoa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pärjään yhellä,niin vähästä käyttö.Ei oo peltihommia tullu harastettua.Kunnon kemppi löytyy,mut tarvis opetella hitsaankin:rolleyes: Pakolliset korjaukset tehtävä/teetettävä kun en tykkää rakenella autoja,ajaa vaan:D
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jaa, ei tuo projekti nyt pelkältä pakolliselta näyttäny... Tähän ikään on jo oppinu, että teettäminen on pois laskuista. Vituiksmän hommia aina. Joten ite teen, niin kauan ku jaksan ja näen.
     

Kerro tästä muillekin!