Tarvikevetoakselien laakerit MoParin 8 3/4 taka-akselissa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja BRAKE DRUM, 5.8.2008.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Lainataanpa vanhaa mutta otsikoltaan sopivaa aihetta..
    Mulla on ollu ny pari kesää mopen 8.75 perän vetareissa noi Moser RP9400 laipalliset laakerit,Green Bearings,ku on rumpujarrut.. tänään sitte perämurikan vaihon yhteydessä huomasin et jumalauta laakerit kummaltakin puolelta jo väljät,rengas lonkkasee ku vääntelee sitä auton ollessa nosturin päällä.. ja noilla uusilla vetareilla/laakereilla ei oo ajettu ku reilusti vajaa 10 tkm...?
    Muutamilla testipäivillä ajanu varttia mutta ihan kohtuudella..
    Onko nää ny sit ollu jotain Kiinan kuraa.. ??
     
  2. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Totesin saman, tosin vähän reilu 10tkm ajettuna ja fordin ysissä jossa Moser vetarit ja banjo. Maantienopeudessa räjähti toinen paskaks, toinenkin oli hilkulla, onneks ei ollu liukas tie. Harrastelaatua eli ei käyttöön.
    Korvasin nää sitten Timken kartiorullilla, nyt tuntuu kestävän.
    Tämän episodin yhteydessä totesin vielä pinioni laakereiden olevan paskana alle kympin ajetusta Currien kasaamasta murikasta, oli preeloadia pistelty tuplana.
    Paljon paskoja osia ja paskaa työtä.
     
  3. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    RP400 oli ensimmäinen versio greeneistä, eli laakeri on laipassa kiinni. Sitä ei nykyään suositella, koska laippa voi vetää laakeria vinosyötölle vetarissa. MO-400 on toinen versio greeneistä jossa laakeri ei ole laipassa kiinni ja pystyy elämään vetarin mukaisesti.
    Toinen mahdollisuus on, että tasauspyörästössä on päittäisnappi edelleen tallella, vetarit on pohjannu siihen ja hajottaa greenit, kun kuulemma RP400 laakereilla vetarien päät menevät syvemmälle keissiin vs orkkis kartiorullat.
    Itse hommasin USpartsilta Yukonin cut to length- vetarit, perinteiset kartiorullat ja leikkasin vetarit sopivaan pituuteen, yksi puoli kerrallaan, välillä koesovitellen että päittäinapissa riittää liikevara kumpaankin suuntaan.
    Kun ilman päittäissäätöä oleva vetari oli leikattu niin, että se työnsi päittäisnapin about puoleen väliin liikevaraansa, sitten leikkaamaan toista vetaria jossa päittäissäätöprikka oli (ja säädetty melkein auki)
     
  4. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mä vaihdoin vetarit sillon pari kesää sitte ja kartiolukkoperä jäi päittäisnapin kans mut mä pätkäsin pikku siivut vetareista pois ettei tota edellä mainittua tapahdu..
    Ja nyt vaihtu lukoksi truetrac.
    Mun mielestä,tai mitä oon siis lukenu,toi laakeri irtolaipalla olis tarkotettu levyjarrulliseen systeemiin..
    No anyway,kokeilen vielä kerran noita laipallisia mutta Mopar Perffin mallina.
     

Kerro tästä muillekin!