Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Eikös Nuffieldin moottori ollut sellainen pehmeäkäyntinen?
    Naapurilla oli aikoinaan ja mun mielestä hienosti kävi senaikaisiin
    muihin dieseleihin verrattuna.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ainakaan mun ole, sellasta transit DI tasoa.

    Eli toiselta puolelta konetta HÄRÄRÄRÄRÄRÄRÄ toiselta puolelta KALALALALALALALALA

    Vähän kun nää 1.9 ja V6 vag diisselit muunmuassa.
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mun mielestä käy hienosti ja pehmeesti!
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Ja jotain videoita oli missä pyydetty tyhjäkäynti heitti 200rpm toteutuneesta. En tiedä sitten oliko vaan säätäjästä kiinni.[/QUOTE]

    Kaasuttimessako ei heitä?
    Näytä kaasutin joka näillä keleillä avaimesta kääntämällä käy hetken esim. 1000rpm ja laskee automaattisesti hetken kuluttua esim. 700rpm
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kaasuttimessa se pyydetty tyhjäkäynti on vähän häilyvä käsite:odbiggrin:
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Kaasuttimessako ei heitä?
    Näytä kaasutin joka näillä keleillä avaimesta kääntämällä käy hetken esim. 1000rpm ja laskee automaattisesti hetken kuluttua esim. 700rpm[/QUOTE]
    Onhan noita weberillä ainakin. Voi säätää korotetun ja pienemmän erikseen.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja edelillä myös, quadrajetissäkin onnistunee ym.


    Eri asia kuitenkin kuin tietokoneohjattu ruisku. Lupaa tulevaisuudessa hyvää jos tosiaaan ei suoraan paketista osaa säätyä edes 200rpm tarkkuudella. Aika ero jo käykö kasi 800rpm vai 1000rpm tyhjäkäyntiä.


    Toki en tosiaan tiedä oliko user failure, mutta helppo sen piti olla.

    Kyllä se sitten sääty alas kun tiputti, mutta ei tosiaan numeroita tietokoneessa vastannut.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos halutaan kaasarin huollosta eroon ja kulutusta pienemmäksi niin tonni ruiskuun joka ei säädy edes miten pitäisi on ihan holaa.


    Myös lambdan kanssa kommunikointihäiriöitä oli monella.


    No empä tiedä taas onko user failure, mutta mitä nää laitteet on esim 5v päästä?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, ylihintasta.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikka ois puoletkin kaasarin hinnasta eli toi sun ehottama 500-600e,niin en tiiä... Paitsi jos toimii ja kestää.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sit vois harkita
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kuis usei tääl saakaa lukea ku kaasari ei skulaa.. Tai auto vie vitusti liikaa bensaa..
     
    simeoni tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Yhtä usein kun kaikkea muutakin
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Toki ruisku hajottaa toimiessaan bensan paremmin mutta niinkun täälläkin on mainittu niin osaa nekin vikaantua. Mutta pointtini olikin vaan että on sitten kumpi tahansa niin lambda-arvo ei kerro koko totuutta. Siksi niitä kaikenmaailman muitakin antureita tarvitaan joilla pystytään valvomaan sitä toimintaa ja saadaan luotettavampi diagnostiikka aikaiseksi ;)
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eri asia on varmaan mitä se vian korjaus maksaa? Okei on ollut tosi mystisiäkin missä olevinaan kaikki vaihdettu ja silti kakoo, uuden kaasarin saa silti halvemmalla jos ei muu auta.
     
  16. Roc

    Roc Gearhead

    No hittolainen, turhaan on auton- ja moottorien valmistajat hakanneet miljoonia ja miljoonia ruiskutusjärjestelmien kehitykseen. Ei ne tuo tehoa lisää, ei vähennä kulutusta, päästötkin varmasti huijattu vaan jotenkin, ei tee yhtään paremmaksi moottorin käytöstä eri olosuhteissa ynnä muuta. Täältä OD:lta kun olisivat älynneet kysyä, hitto!
     
    Jukka_S ja Inlinee tykkäävät tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tais mennä vähän ohi
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä ketju joutas jo lukkoon.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voit tehä henk. koht lukituksen olemalla lukematta ja kommentoimatta.
     
  20. stealth

    stealth Gearhead

    Olisit tarkistanut ne maajohdot, tiesitkö, lambdapiirillekkin on oma maajohtoo_O
     

Kerro tästä muillekin!