remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Muokattu: 10.10.2017
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kaveri suunnittelee vanhanliiton konetta, siksi huuhtelupumppu.

    Pikkulohko
    Puristukset 11
    E85
    Kaasareilla
    Takokamaa alakerta
    Kannet virtaa 304/228cfm
    Nokaksi jotain 260/270 .050 ja nostoa .60 seudulle

    Menisikö tuollaisessa 6-71 vai joutuuko menemään 8-71 kokoon? Tietty ei tuonne varmaan paljon painetta tarvitse saada, 7-8psi varmaan riittäisi.
     
  3. fury69

    fury69 Gearhead

    Indyn modman imusarja.ei oo pop-off ventiiliä,tilaa pelkän runner-base:n ja tekee laipan itse ni saa ahtimen haluttuun kohtaan. hinta tais olla 400$.
     
    studio57 tykkää tästä.
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo varma onko sama. Muistaakseni silloin makso ausseis joku 7-800 sikäläistä taalaa.
     
  5. fury69

    fury69 Gearhead

    Indyn Modman ja Aussi Max Wedge on eri imusarjat.Aussi imusarja taitaa olla ainoa missä ei ole hitsaus/pulttiliitoksia.
     
  6. fury69

    fury69 Gearhead

  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, tarkotin et en oo varma onko sama kun toi blowershopin myymä. Äkkisältään vaikuttais et toi blowershop voi olla jopa korkeampi. BDS kans ainakin teki noita just offenhauserin pohjalle, niil oli sellanen irtoyläosa joka on hitsattu sit offyn päälle. Mul on iteasiassa tallillakin yks sellanen B-lohkoon johon ei kans oikeen mitään löydy muut ku Indyltä. Rakenteensa vuoks vaan aika korkee.
     
  8. fury69

    fury69 Gearhead

  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Pikkusen aikaa sai miettiä mitä helkkaria tuossa tuulilasissa lukee.. Blowed A Mopars RY, pitäskö tossa kuitenki lukea "blown" vai mitä tuo on tarkottavinaan
     
  10. Achti

    Achti Gearhead

    Tere,

    Hieman uusi ja vieras aihe sinällään tää ahtaminen, vaikkakin onhan näistä jotain tullut lueskeltua sieltä sun täältä. Kokeilin myös hakea viesteistä, mutta yllätys tuo haku ei toimi. Onko tuollainen 8-92 ahdin millainen katukäytössä, onko kenelläkään kokemuksia? Kokoja ahtimissa on monennäköisiä ja on isoa ja pientä reikää ja jotain mihin lontoon osaaminen ei taivu :D sillä täältä hiukan tiedustelisin taustatietoa k.o. kamppeesta.

    Kiitos =)
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Luulisi että katukäyttäytyminen on prioriteettilistalla aika pohjilla jos puhutaan niin isosta moottorista että 8-92 käyttäminen on perusteltua. Jos tuollaista ahdinta on edes olemassa, eikö kaikki aftermarket puhaltimet oo 71 sarjaa ja Detroitin 92 sarja on V moottoreita?

    Kysymyksesi vaatii siis tarkennusta. Tarkoititko kenties yleisesti kaikkia roots ahtimia?
     
  12. Achti

    Achti Gearhead

    Kyllä tuollainen olemassa on, jotain juttuakin löytää netistä. Sekäettä, yleisesti juttua rootseista täytyy tästä topicista lueskella ja opiskella. Kännykkä selaus ei oo mun juttu... mutta eritoten kiinnostaa tietysti kyseinen härveli, jos jollakulla on moisesta jotain tarkempaa infoa.
    http://www.thedieselstop.com/archiv...64&page=47&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1.htm tuolla on jotain. Pitää tietokoneen ääressä tutkia lisää.
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi on aika vähän käytettyjä V-mottien ahtimia, kiinnitys hassusti pitkillä studeilla jotka V-asennossa, eli ei käy normi blower imusarjaan suoraan. Noi "tein itse säästin" ratkaisut, mistä tässäkin kaiketi ajatuksena kyse, tuppaa loppupelissä yleensä kustantamaan huomattavasti valmista settiä enemmän. Mut toisaalta harrastushan on harrastus...
     
  14. Achti

    Achti Gearhead

    Joo näinkin tässä päivän mittaan oon käsittänyt, haasteellinen tuo V-kiinnitys sinällään. Pakkohan noita itte on koittaa tehdä, ainakin jotakin. Lähinnä just nuo koko (8-98) ja virtaavuus asiat kiinnostaa. Jos tälläiseen ryhtyisi, niin 496 strokerin päällehän tuollainen tulisi.
     
    SauliK tykkää tästä.
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei V-mallin asentaminen ole sinänsä mitenkään ihmeellinen juttu. Enimmikseen ne pysyy alaspäin olevil kulmapinnatapeilla kiinni. Toki vinot pitää sen siitä keskeltä.

    Asentaessa hihna irti ja kokoajan pyörittää kun kiristelee ahdinta imusarjaan. Yhtään ei saa pyörintävastus muuttua.

    Se että onko tuollaisesta apua isolohkossa jää nähtäväksi..
     
  16. Achti

    Achti Gearhead

    Niin, haastehan vissiin on se imusarjan teko, jos tuollaiseen lähtee. Niitä kun ei saa valmiina...
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, nimenomaan. Se et ostat tollasen setin ja se oitmii maksaa X- määrän, jos lähet etenkin irtoahdinta ostamaan, siihen vetopäät, asialliset laakeroinnit jne ja äkkiä ollaan valmiin setin hinnassa, Kaiken saa toimimaan, kaikki on tehtävissä, mut sit tarvii hakee haastetta ja unohtaa budjettiasiat.
     
  18. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Mites jos ajatellaan että olis tarve sellaiselle 500hp/reilusti vääntöä, pelkästään katukäyttöön tarkoitetulle mahdollisimman toimintavarmalle ja pitkäikäiselle moottorille. Lähtökohtana tyhjä konehuone, Chevy pohjalta ehkä kuitenkin. Mistä tollaista kannattais alkaa suunnittelemaan? Pikku vai isolohkosta? BDS:n uus setti maksaa reilun 4 tuhatta, mutta minkä päälle sellaisen nostaa ja onko esim. 8t € kokonaiskustannuksena realistinen?
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Imusarjan teko tuossa on kaikista pienin haaste. Mitään valmiita osia ei varmaan saa koska kaikki käyttää 71 sarjalaisia. Vähintään toiseen päähän pitää koneistaa laakeripääty, sellainen että siihen saa nokan kiinni. Jos ahtimen hammasrattaassa on eri pulttijako eikä 71 sarjan nokka sovi, pitää sekin tehdä tai sovittaa. Kaikki täysin tehtävissä, kannattaa vaan etukäteen tietää mihin on alkamassa.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Myyköhän mikää yritys käytettyjä paketteja? Eli Ahdin imusarja........
     

Kerro tästä muillekin!