Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Ainakaan se tuulilasin halkeama ei saa edelleenkään olla näkökentässä ja tuulilasi ei saa olla liikenneturvallisuutta merkittävästi vaarantavalla tavalla vaurioitunut. Kyllä noiden arvioinneissa jatkossakin tullaan järkeä tiettyyn rajaan asti käyttämään.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Halkeamaa ei ehkä pysty häivyttämään, mutta jos lasi on kivenhakkaamilla, niin ne pystyy:p
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mun luottoinssi sano että uusissa säännöissä ei sallita halkeamia muuallakaan. Sitä en tiedä onko raja joku 1cm vai 10cm tms mutta ei.


    Mulla oli apparin puolella ok kokoinen halkeema ja sano että ei tämä sais mennä läpi. Päästi kuitenkin mutta sano että ens vuonna varmasti tyssää siihen.
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuulilasi on nykyään osa auton kantavaa rakennetta, siitä syystä niuhotus halkeamista
     
    KajS tykkää tästä.
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Eilen käytin äiteen korollan leimalla, ei sanottu lasin alaosan halkeamasta vieläkään joka ollut viimeset 7vuotta? No nyt on pitkäleima paperissa eli 15kk ;)
     
    KajS tykkää tästä.
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Onkohan tiivistelasille noin?
     
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ei ole, liimalasille vaan
     
    KajS tykkää tästä.
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Se pitää tiivisteellä viritellä liimalasi kiinni katsurin harmiks.
     
    Nikuzai ja sdfsd tykkäävät tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Uusintanäytöllä edelleen hylky.
    Eka oli hyvinkin aiheellinen, kun jarrukenkien pinnat irtosi...
    Mutta nyt uusinnassa käsijarru toisella puolen jotain ok lukemia ja toisella puolella 0.
    Ja illalla vielä vääntelin, niin kässäri päällä en saanut kumpaakaan takapyörää pyörimään vaikka rengasrautaa käytin apuna.
    Mikähän siellä nyt rassaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  10. bathory

    bathory Gearhead

    Niitten siinä jarrudynossa on sellainen joku outo systeemi, että antaa toiselle pyörälle nollaa jos joku kriteeri ei täyty tms. Itse kerran samaa ihmettelin ja sanoinkin katsurille, että ihan varmana toimii käsijarru. Se nosti sitten perän ylös ja koitti käsin pyöritellä. Hän vaan kertoi tästä dynon ominaisuudesta silloin.
    Valitettavasti en muista tarkempia seikkoja kun tästä jo 3 vuotta
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuossa ensin kiristyy oikea puoli ja sitten kun se toppaa, alkaa vaijerin kuori työntämään keskitappia, mikä vetää vasemman puolen vaijerin pätkän kireälle.
    Voihan se olla, että on vaijerin nippa tms. luistanut irti.

    Niin, ei ollut konttorille/inssille kritiikkiä vaan lähinnä sitä autoa kohtaan.
    Jokuhan siellä jarrussa mättää vaan mikä.

    Ehkäpä iltasella olen tietoisempi (tuskin yhtään sen viisaampi).
     
    Muokattu: 19.4.2018
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No siirtyihän se viimein onnistuneen katsastuksen puolelle.
    On aika jännä säätää tuota kässäriä, kun ei ole mitään automaattisäätöä vaan käsisäätö ja renkaiden välillä oleva vaijeri vaikuttaa kehimisen kautta hiukan molempiin pyöriin+kahvalta tulevan vaijerin säätö.
    Mutta onnistui se sitten.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa puuhassa on tärkeää, että kaikki risteykset ja muut kohdat joissa on kitkaa, on kunnolla voideltu. C3 corvetten käsijarru on yksi haastavimmista saada pelaamaan kunnolla.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No joo, toisen renkaan linkku (vaijeri vetää "keinuvipua") oli lähes jumissa.
    Ei ole aiemmin tarvinnut perehtyä tuohon systeemiin.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^ oliko tää voyager? kuulostaa niin tutulta:) ps. en jaksanu selta ylemmäs?
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei ollut, toyota vuodelta 1971
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Päässyt edes konttorille... etujarru jumissa Fleetsidesta.... :(
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Tänään rupes inssi narisee konehuoneessa olevasta jarrupaineensäätimestä. On ollut siellä ainakin 10v mitä minä olen auton omistanut.
    Itse olen ainakin ollut siinä uskossa että ihan laillinen? Ajon aikana ei saa olla säädettävä, eli ei saa olla kabiinissa.

    Leima kyllä tuli, mutta kumpi oli oikeassa?
     
  19. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Mun käsittääkseni laillinen jossei ajon aikana ole säädettävissä. Mulla taitaa omassa autossa kans joku paineensäädin. On takajarruputken linjassa ja ihan oletettavasti,tehtaalla laitettu koska toisessakin autossa jonka purkasin oli samanlainen mollukka ja samassa paikassa

     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ääni Hooveelle! Jarrupaineventtiili (takajarrut) löytyy lähes kaikkien autojen konehuoneesta. Alkuperäinen vaiko alkuperäisen kaltainen tarvikeosa, ihan sama jos jarrut toimii kunnolla.
     

Kerro tästä muillekin!