Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jostain se verrokki silti tulee? Eikai siihen 1000hv voi esim laittaa. Harvassa vanhemmassa on teho otteesss lukenut.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko siinä se että se katsuri ei tiiä onko siinä 1000hp kun otteessa on vaan että vaihdettu moottori
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mutta sen se katsuri tietää ettei Mantassa saa olla tehoa ku +20% mallisarjan tehokkaimpaan nähden, luki siellä otteessa tehon kohdalla joku lukema vai ei ja oli siellä mikä moottori tahansa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mistä tiedät jos moottoritilassa on mantan moottori onko siinä +20% tehoa vai vähemmän?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai sen välkky katsari ajossa tai äänessä jo huomaa jos siellä mahdoton pata on.

    Eihän niitä moni muutoskatsastele viripatoja mutta on siinä se pieni riski, jos vakuutusyhtiö kiinnostuu kolarin jälkeen.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Aikoinaan niissä luki vaan A (=ahdettu.) Ilman tehorajaa. Tämmösillä papereilla oleviin laitettiin huimia tehoja, ja meni leimasta läpi.
    Sitä en kyllä tiedä, koska tuli voimaan nämä prosenttirajat.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No jos lähetään saivartelemaan, niin mistä minä tai se katsuri voidaan ylipäätään tietää minkään auton tehoja ilman mittaamista, lukee tehot otteessa tai ei?
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei tää ole mitään saivartelua. Mun ymmärtääkseni jos otteessa se merkintä että kone vaihdettu ei katsuri saa hylätä siittä että koneen kylkeen on ilmestyny joku turbo yms. kun se on papereissa. Jollei sitä ole, sen saa hylätä ja vaatia muutoskatsastusta tehomittausta yms.

    Voin olla väärässäkin
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos kone vaihdettu aiemmin, niin sillon varmaan jo inssille selvitetty tehot ym. Ja sitten muu inssi toteaa että näin joskus tehty ja asia ok eikä oleta että siihen on laitettu 500hv mylly 100hv tilalle ja näytetty peukkua konttorilla :D
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No edelleenkään semmosta autoa ei ole olemassakaan, mille ei löydy tehorajaa katsastuksessa.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No edelleenkään mitään tehoja ei aikanaan mitattu.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mutta se ei liity siihen, onko kyseiselle automallille olemassa lain puolesta tehorajaa (mallisarjan tehokkain +20%).
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Aikaisemminkin tuolla kirjoitin, että nämä taisi tulla myöhemmin.?
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Näin varmaankin on ollut, mutta auton katsastuksessa tänäpäivänä pätee se laki joka on voimassa tänään, eikä esim. 90-luvulla.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No joo, en jaksa rupee vääntää katsastusmiehen(?) kanssa asioista, joista mulla ei nykypäivänä ole käsitystä. Ennen oli ennen. En tiedä, miten nykypäivänä. Luovutan.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    En ole katsastusmies, enkä myöskään se nimismies jolta ne yhtä kuuluisat turboluvat täytyy erikseen anoa :D No joopa joo.

    Normalisoidaan tilanne hienolla Buickilla. Tämä oli kaverillakin joskus. https://www.nettiauto.com/buick/electra/9275634
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mutta päteekö ne tehorajat takautuvasti vanhoilla säännöillä muutettuihin. Useimmat säännöthän ei päde, ainoastaan voimaantulohetkestä eteenpäin. Tosin, jos lähtee uudestaan muuttamaan vanhoilla säännöillä rakennettua, silloin ainakin sovellettaneen nykysääntöjä. Mutta yritetäänkö tuota kiertää niin että väitetään tehdasuuden 600-heppaisen crate-mosan olleen siellä jo 70-luvulta?

    Edellä siis omaa pohdintaa lähes ilman mitään faktaa.
     
  18. stealth

    stealth Gearhead

    Chevrolet Monte Carlo
    5.0turbo
    ID 8199021.

    Metalliväri coupé henkilöauto




    Vuosimalli 1982 Moottori 5.0 l, Bensiini
    Rek.nro RRJ-635 Mittarilukema Ei ilmoitettu
    Vetotapa Takaveto Sijainti
    Kiuruvesi, Pohjois-Savo
    Vaihteisto Automaatti Päivitetty 25.05.2017

    [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    Chevrolet Monte Carlo 5.0turbo
    Lisätiedot
    hyvin toimiva ja ruosteeton, Turbo Pontiacin koneella oleva Monte.hyvä ajaa ja Vääntävä kone.sisällä verhoiluissa ajan patinaa.kysy lisää.Katsastetaan ennen myyntiä.


    Tuossa on hemmetin ruosteeton kori ja konekkin oli hyvässä tikissä, ainakin parivuotta sitten kun oli vielä mulla. harmittaa että hävitin.
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Jos trafilta tai auton omistajalta ei löydy mitään faktaa vanhojen sääntöjen aikaisista muutoksista, niin kai silloin on sovellettava nykyään voimassa olevia pykäliä? Jos on esittää vaikka vanha hyväksytty muutoslupa, niin se lienee voimassa edelleen.
     
  20. stealth

    stealth Gearhead

    Taitaa olla tuo kw/kg sääntö, sen jälkeen kun se sääntö astui voimaan. Takautuvia sääntöjä ei ole. Tuossa montessa ei ollut rek. otteessa kuin kaasutin, koneen koko ja turboahdin, ei mitään tehorajoja, näin ollen tehoja ei edes koskaan kysytty.
     

Kerro tästä muillekin!