Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    hzemax tykkää tästä.
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    En tiijä välittäkö kukaan muu.
    Maailman vähiten huomattu komppari.
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Äijä varmaan kuuluu aika monessa lintassa/kaunottaressa.

    Ja kuoli juuri.
     
    Muokattu: 9.12.2017
  4. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Saetkae tykkää tästä.
  5. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Kellään kokemusta 6.7 megacabista, kestääkö automaattivaihteisto viriboxia, vai laittaakko manuaalina, minkälaisella kulutuksella menee maantiellä?
     
  6. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Saetkae tykkää tästä.
  7. juskili

    juskili 1st gear

    Täällä ilmoittautuu yksi lämmitys vikainen lisää.. lueskellut täällä noosta vioista. Omani ei puhalla lämminta hyttiin. Infrapunamittarilla mittailin lämpöjä. Kuuminta tuli tuulilasille noin 35 asteista. Muualle sitten vielä viileämpää. Sisäkierrolla tuli tuulilasille 49 asteista.
    Webastolla sama juttu. Moottorin lämmöt normaalit hieman alta 200. Tangot liikkuu mielestäni normaalista. Onko tämä nyt sitten sisäkenno ongelma?
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    2gen 3gen? Melko varmasti ajattelis kun kerran webastollakin sen tekee

    Joskus tosin kävi perhe-vojakkerilla että mittari näytti "normaalia", kunnes innostuin koneella kattomaan obd-väylästä. Lämmötpä olikin 100 astetta ja ylikin koko ajan, epäilin ensin mittaria ja anturia mutta ainakaan anturin vaihto ei auttanut ja ir-mittari näytti sitä liki sataa. Termarin vaihto niin konekkin näytti jotain 85-90 astetta vaihdon jälkeen. Tosin nyt on aika kylmä kovilla pakkasilla :D

    Silleen, että tietää että lämmöt tosiaan on ok
     
    Muokattu: 10.12.2017
  9. juskili

    juskili 1st gear

    2008 6.7 auto on. Mittailen vielä termarin juuresta mitä näyttää kun pääsen liikkeelle. Onkos tuo kenno järkevä huuhdella sitten? Onkos paha homma..
     
  10. juskili

    juskili 1st gear

    Mittasin siitä termarin päältä olevasta rautaputkesta ja sen termarin ympäriltä niin inframittari näytti noin 70 monesta kohdasta.
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikös nää uudemmat autot ole järjestään kylmempiä kun ei oo hukkalämpöö? Miten sit mahtaa olla Cumminsin kohralla.. vaikka se lämpö voi hyvinkin olla vaikka 80 kun siitä päältä ei saa tarkkaa veden lämpötilaa. Ehkä jos saat obd-väylän kautta tietoon sen mitä moottorinohjainkin saa?

    Nettiä selaten luin että samanlainen homma se core on vaihtaa kuin 2gen muuutta työtähän se vaatii.. ja lämpimät tilat. Ja perkuleesti inspiraatiota :p

    Että koeta tosiaan huuhdella ensin se auton oma vaikka porakonepumpulla ja vuorotellen eri suuntiin, toiset käyttää tiskikonetablettia ja toiset niitä jäähdyttimen putsausaineita. Ja kuumaa vettä
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Voihan olla myös joku blend door-ongelma, joku ei toimi riittäväsi jollon vetää kylmää liikaa ohi kennon. Toimiiko kuinka jos laittaa sisäkierron päälle, muuttuuko?
     
  13. juskili

    juskili 1st gear

    Aika lämmin auto kyllä;) 90km ajoin töihin ja puhallin ja lämmön säädin sai olla täysillä eikä tullut edes kuuma hytissä. Sisäkiertoa koitin matkalla niin kuskin puolelle puhalsi 40 ja hanttarin puolelle 60 asteista?
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Läppävialta vaikuttais, kojelautaa vaan purkuun ja heater treateria kehiin.
    En oo ihan varma sopiiko vielä sun autoos, riippuu varmaan valmistuspäivästä.

    https://heatertreater.net/dodge-ram-02-08
     
    Saetkae tykkää tästä.
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Lueskelin linkkiä äsken, nice! :cool:
     
  16. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Ensimmäiset nastarenkaat pässin alla, tähän asti menty M+Ssillä. Minkäslaisia paineita raati on pidellyt 265/65/17 renkaissa?
    Ovitarra ehdottelee 60 psi eteen ja 70 psi taakse normi rengastuksella, mut vaikuttais aika kovilta paineilta talvipyöriin...
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Riippuu ajatko pikiteitä vaiko hiekkateitä, siis häjyjä teitä. Ite oon todennut monttusilla hiekkateillä paremmaksi pienentää tehtaan arvoista hitusen ettei ota niin ripustusten päälle ja on se pehmeämpi ajellakkin. Pikiteillä sitten on ehkä huonompi ja lisää tietty kulutusta (no, Cummins nii, liekö merkitystä). Tosin mulla kävi niin että edellinen omistaja oli laittanut kaikkiin pyöriin 4bar jonka totesin kivikovaksi ja pienennin jonnekkin 2 vaiko kolmeen. No Nittot alkas sen jälkeen kyllä värpättämään ajon aikana että se siitä sitten.. 315/75r16 M+S (35" jonkin verran käytetyt)

    Nastat saa paremman otteen kun runko pääsee vähän elämään eikä ole kuin pallokala, ja takana voi pitää pienempiä paineita jos ei kuskaile usein mitään niin pysyy pehmosempana.
     
  18. smgt

    smgt 3rd gear

    kato renkaasta max paine ja testaa eripaineita ylittämättä sitä painetta. niin helppoa se on...
    paineet voi muuttaa ihan ilmaseksi aika monen huoltoaseman seinältä :D
     
    Cumminski ja Ranee tykkäävät tästä.
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Tollasissa lähes samankokoisissa hakkapeliitoissa oon pitäny 4bar edessä ja takana n.3bar jotta ei oo niin kova ajella. Edessä jos tiputtaa kolmeen niin rengas näyttää vajaalta. Kyseessä siis 265/70R17 renkaat.
     
  20. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Jeps, suurinpiirtein samoilla mennään.
    Edestä tekis mieli vähän vielä tiputtaa et olis hiukkasen pehmosempi, mut ohjaus muuttuu aika jännäksi (about 5" korotus, ja tahtoo vähän vedellä, vaikka ei ole havaittavia löysiä nivelissä).
    Maantie ajoa pikitiellä suurimmaksi osaksi, palttiarallaa 60km/ päivä työmatkaan.
     

Kerro tästä muillekin!