Bahco hallitunkki BH1EU2250

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja heh heh©, 8.12.2017.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei vaan aina jaksais nosturille ajaa joka pikku hommasta

    Esim. joku käyttörengas varasen tilalle korjuun jälkeen, on nopeempi tunkilla ku nosturille hieroa

    Sit jossois nelipilari se ois tunkkia nopeempi


    Onkohan olemassa tallamallista nelipilaria
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Pitkä saksi nostin jossa helmanostimet ja Akseli nostimet on pop. Toki yks rengas menee tunkillakin lattialla
     
  3. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    :odsmile: No ostin nyt sitten kuitenkin tuon Bahcon.
    Ihan siistin ja hyvin tehdyn näköinen, tukeva ja kevyt käyttää ja aika näyttää.
    [​IMG]

    Vanha tunkki tossa lattialla, varmaan 17 vuotta sitten Motonetista ostettu. Eli kohtuullisesti kesti ja on kyllä helposti korjattavissakin. Siinähän tuli jo uutena mukana varaosana o-renkaat :odbiggrin:
    Takana seinää vasten pystyssä sitten vähä isompi "tunkki" jolla voi nostaa koko auton.
    [​IMG]
    Taas vehkeet nousoo :rolleyes:
     
    Jsp tykkää tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Melko töpö toi bahcolainen?
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Oisko syy siinä, että kaikilla ei mahdu autotalliin 1000mm pitkä tunkki, toisille riittää se 500mm pitkä tunkki jolla nousee auto 390mm ilmaan? (Veikkauksena näin)
     
  6. DslCat

    DslCat Gearhead

    Syksyllä kanssa oli pakko päivittää parikytvuotta palvellut 2½tn tunkki. Sylkyssä/männässä väljää 10cm noston jälkeen ja öljyt karkaa varren puolelle - ja kohta ulos. Kerran jo kuluneita varren alaslaskun rattaita jo hitsailtu..

    Mätänetissä kattelin 3tn Bahcoa, vaan hyllyyn jätin kun muovipyörillä (ainakin mallikappale) - ulkona kun välillä operoi pakkasessa, soralla, kiveyksellä jne. en rautapyöristä luovu :confused:
    Mtx 3tn matalamalliin päädyin kun nostaakin enempi kuin se Bahco..
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on varmaan samanlainen kun toi hehehin motonettilainen. Meneekös noi litkut huonoksi ajan saatossa, toisin sanoen saisko tunkille lisää kilometrejä jos vaihtas tuoreet mehut.
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kellään tietoa voiko tommosta bilteman tunkkia korjata kun se vuotaa öljypihalle, vissiin joku tiiviste hajonnu. tai se mäntä sylinteri kulunnu väljäksi. Valuu kyllä pikkuhiljaa alas ei voi jättää ilman pukkeja pitkäksi aikaa.
     
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Oli tunkki mikä hyvänsä ja vaikka kuinka testattu, et ylhäällä pysyy, niin älkää hyvät ihmiset menkö itse alle ilman pukkeja!!! Joku kerta tulee se päivä kun auto tulee alas ja siellä on pirun vähän tilaa olla. Vaikka vaihdan vain renkaat (varmalla, hyväksi todistetulla tunkilla) laitan alle vähintään yhden renkaan vanteineen.

    Ystäväpiiristäni poistui aikanaan "alan ammattilainen" kun tyyliin "mä vähän vaan kurkkaan" ja auto tulikin alas, sen seurauksena jäi pää liian ahtaaseen väliin, oli siinä lapsille ihmeteltävää kun Isä ei tuu tallista kotiin... enää.

    Pukit alle prkl!
    t. AM
     
    Reksa, heh heh©, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Heh jos auton alle tarvii mennä niin laitan kyllä pukit 6kpl bilteman punaisia pukkeja löytyy... Hieman harmittaa, että ei tullu hankkia parempia pukkeja ja ei oo ketään tuttua joka ostais vaikka 6kpl käytettyjä pukkeja. Sitten sais tilaa ja vois ostaa semmoset "monipykälä" pukit joissa saa tarkemmin säädettyä korkeuden" Tosin mitä noi biltema pukit maksaa 20€ kappale tai jotain...

    Eikä oo tosin kyl ketään joka jäis kaipaamaan, ainakin jos kuuntelee töissä juttuja niin kaikki varsinkin tollasten auton rassaajat turhia, kaupasta voi ostaa auton ja se riittää... mutta kyllä äiti käytetään niitä pukkeja.
     
    Muokattu: 13.12.2017
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Älä osta niitä kynsipukkeja
    Suurin osa fail videoista on just niitä kynnellisiä, milloin hampaat lennelly ja millon se lukitus tappi katkennu tai hypännyt
     
    heh heh© tykkää tästä.
  12. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Just meinasin hakea parin noita kynsipukkeja... onko tosiaan epävarmoja? Bacho merkillä motonetista.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Täältä kanssa ääni ei kynnellisille.

    En oo vielä käsissäni pitäny semmosta versiota aiheesta johon oisin luottanut, että kyllä se tappi reiässä on vaan jotenkin kotosamman ja turvallisemman olonen ;)
     
  14. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Joo on! 130–425 mm, mutta tommosena halpana yleistyökaluna välttävä.
    Toi vanha 110-470 on ollut itellä aivan riittävä.

    Noista pukeista, mitä vanhemmaksi elää, sitä enemmän on alkanut elämää arvostamaan.
    Tappi reikään tuntuu yhä vaan paremmalta.:rolleyes:
     
    Muokattu: 13.12.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Joo, tää on rautapyörillä, mutta ko. varmaan matalamalli?
     
  16. Reksa

    Reksa 1st gear

    Asia on prikulleen näin. Niin varmaa tunkkia ei ole eikä tule että uskaltaisin sen varaan jättää. AINA pukit alle!! Kotopitäjässäni kuoli nuorimies kun tunkki laski ja hän jäi käynnissä olevan auton alle jumiin. Oli yrittänyt huutaa apua mutta kukaan ei kuullut. Nuorimies kuoli hitaasti häkämyrkytykseen ja löytyi käynnissä olevan auton alta.
    Jos ei malta ostaa pukkeja hyvät ja varmat saa tukevista puupölkyistä. Ei muuta kuin moottorisaha käyntiin ja kunnon pölkyt kehiin. Eivät ole kaikkein näteimmät käsitellä ja säätö tapahtuu kakkosnelosilla mutta eipähän tarvitse pelätä että pettävät.
     
  17. DslCat

    DslCat Gearhead

    Näköjään mätänetin mukaan 2.25tn tunkki on rautapyörillä ja 3.0tn kohdalla lukee "pinnoitetut pyörät" - molemmat noita ei-matala -malleja

    Kyllä mulla on ollut käytössä 3tn kynsipukit parikytvuotta - tällaiset
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/808809/Autopukkipari-3000-kg
    [​IMG]
    Päällä ollut kaikenlaista konetta, mm. 4½tn traktorin takapää. Mutta mitään en lähtis pajattamaan pukkia vasten, vaan umpibetoniharkkoa/pölliä käyttänyt tilalla. Varsinkaan, jos pakkaskelissä työskentelee kun tuossa kynnet on valurautaa.. btw -25C kelissä jakolaatikon irroituksessa Bahco lenkitkin antautui - tiedäsit onko elinikäinen takuu kuten Kamasan kromilla - ei tullut kyseltyä vai onko "väärinkäyttöä" ulkoilmassa o_O
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ja ne 20vuotta vanhat pukit voi vielä kestääkin kun ei oo puolet matskusta kierrätettyä tonnikalapurkkia :mad:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  19. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä tein pukit kadesta ainesputkenpalasta, Kestää kaikki vehkeet joilla pihaan pääsee.
     
  20. Vertailin mätänetissä noita bahcon "low"malleja ja 1.5t ja 3t -pyörät eri halkaisijalla mutta ilmoitettu sama rakenne eli "metallipyörät muovipinnoitteella" . Mites käy ulkona rapeemmalla pakkasella esim.betoni laatalla..? -Onko lohjennut kellään?
     

Kerro tästä muillekin!