ebay äimistely

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HiMO, 17.12.2017.

  1. HiMO

    HiMO Gearhead

    kertokaas vanhat ja viisaat .mikä toi import charges........delivery on tuas ebayn ostohinnan ja raharin lisäksi jossain puliuus... pitääkö siitäkin maksaavero siis kokopaskasta osa,ahti ja toi vai vaan osasta ja raharista..ja impotentin saa vaan joe.... on tullu amerikoosta osia aijemminkin.. mutta nyt ois tommonen joka aiheuttaa ihimettelyä... kiitos jo etukäteen
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    Eikös import charges ole tullimaksu?
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    Maksat tullit ja alvit myyjälle joka huolehtii tullauksen, ei sitten tarvi itse tullailla vaan tavara tulee kotiin asti. Kätevä systeemi ja on toiminut ainakin omissa tilauksissa.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  4. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Oletko tsekannut ottaako myyjä jotain välistä kun sille maksaa verot, vai meneekö ihan alv ja tullimaksujen mukaan?
     
  5. -tl-

    -tl- Gearhead

    Oon tsekannu, eikä ole ylimääräisiä otettu...
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Siis onko niin että kun import charge maksetaan niin ei mene enää suomen alvia kun tavara saapuu??
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Juurikin näin.
     
  8. spinout

    spinout Gearhead

    Ei myyjä sitä import charge-maksua itse välitä eteenpäin, vaan se menee sen GSP-ohjelman (Global Shipping Program) kautta automaattisesti maksuun.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, näin. Ja toi global shipping program on ollu kätevä. Rahtikin on edullinen, kun se tosiaan sisältää jo alvinkin.
     
  10. HiMO

    HiMO Gearhead

    no nii jo selevis.. minä kiitän viälä kerran....taas sitä viisastuu... mä kuvittelin sen niin et se oli joku ulosmyynti vero tai maksu sille tavaralle... eiku tilaamaan!!
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    GSP:n kätevyydestä tiedä ja edullisuudestakaan...

    Kolme seinälippua, rahti yli kolme kymppiä ja tulokin kesti yli neljä viikkoa... Okei, oli ne kuitenkin tuotu postilaatikkoon asti :)
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä ne kiinasta tulevat monesti kestää tuon ajan,varsinkin jos free shipping.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo. Tuurista kiinni. 2-4vk tai jopa 6vk.
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Juu, Kiina/Hong Kong /Taiwan 3-4 viikoa normaalisti, nuo liput tulivat jenkeistä...
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika ketkua toimintaa oli kun tilasin xsenosarjan jenkeistä,niin heti tuli meiliin ilmoitus ,että toimitetaan kiinan toimipaikasta:D
     
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tilasin minäkin muistikortin suomalaisesta liikkeestä, mutta Kiinasta se tuli. Eipä mitään valittamista kuitenkaan, kun tuli luvatussa ajassa ja oli mitä pitikin.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mites hyvin noi ebayn:
    "Import charges:US $57.25 (amount confirmed at checkout) "

    Pitääkö paikkansa? Siis pitääkö tuo maksaa tuossa ostotilanteessa vai sitten onko tuo se summa joka tullissa tulee maksettavaksi?

    Niin ja kellään tietoa voiko "liian hyvää polttoaineenpaineen säädintä tilata?

    https://www.ebay.co.uk/itm/Aeromotive-13305-X1-Series-EFI-Pro-Bypass-2-Port-Regulator-Seat-313-Black/311292573808?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

    ja sitten on

    http://www.ebay.co.uk/itm/Aeromotiv...341205&hash=item464f7782fa:g:rtkAAOSwbYZXWmWA

    Mikähän hitto noissa on erona? Mä ymmärsin että toi 13303 on pienemmille polttoaineenpumpuille, mutta eikö isompaa voi käyttä pikkupumpun kanssa???

    Olisin itse ostamassa tuota 13305 se on vissiin parempi, mutta halvempi en tajua noiden logiikkaa...
     
  18. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Valmistajan sivulta kun kattoo niin näyttäs että sisuskalut on eri kokoiset:

    https://www.aeromotiveinc.com/x1/




    X1 REGULATOR PART NUMBER’S
    13303 – .188” Seat (red in color) 35-75psi (Works well with 11137 200lph up to 11101 A1000)
    13304 – .313” Seat (black in color) 3-15psi (Works well with 11137 200lph up to 11104 Eliminator)
    13305 – .313” Seat (black in color) 35-75psi (Works well with 11104 Eliminator up to 11102 Pro Series)
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Virtauksessa ero, paine sama, jousisarjoja voi vaihdella.

    #13303 : 35 - 75 PSI and 150 GPH

    https://www.aeromotiveinc.com/wp-content/uploads/2017/08/133-0311-0-revA-2.pdf

    Jousisarja : https://www.aeromotiveinc.com/wp-content/uploads/2015/04/130-1311-0norev.pdf

    #13305 : 35 - 75 PSI and 300 GPH

    Jousisarja : https://www.aeromotiveinc.com/wp-content/uploads/2015/04/130-1511-0norev.pdf

    Maksat ostaessasi nuo Import Charges ja sen jälkeen ne tulee täällä Tullista läpi ilman lisäkuluja.
    Global Shipping kierrättää tavarat Kentucky:n lajittelukeskuksen kautta, jossa ne lajitellaan pakataan matkaan, se vie sellaset viikon kaksi pidempään...seuranta toimii kyllä hyvin koko ajan.

    Varaa Paypal tilille tai siihen linkitetylle pankkitilille mistä nyt maksatkin riittävästi rahaa, perivät kulut suoraan sieltä, sivulta näet summittaisen määrän...sehän tuossa on kun silleen vähän "ryöstävät" ja sitten vaan näet mitä ne otti.
    Homma toimii kyllä, olen ostanut tuota kautta, mutta en kuitenkaan oikein tykkää siitä tavasta...jos homma kariutuukin jossakin vaiheessa syystä tai toisesta, niin palauttavat kyllä joka killingin jotka ottivatkin...siitäkin on kokemusta.







     
    Muokattu: 31.12.2017
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tuleeko mulle ongelmia jos käytän tota isompaa virtausta? Haittaako isompi virtaus jotakin?

    Käytössä ilman ahtopaineta tommonen 160lph (bosch 910) pumppu ja sitten kun tulee ahtopaineet niin tulee lisäksi 300lph (044) päälle.

    Kannattako siis maksaa import charget heti vai ite tullata toi 2viikkoa kuulostaa aika pitkälle ajalle :O

    Mittoja en löytänny luulis että tommosessa on mitatkin ilmoitettu edes tuumina jossain korkeus leveys yms.

    Niin ja näitten aeromotive tuotteiden piti vissin kaikkien pelata etanoli/metanolin kanssa?
     

Kerro tästä muillekin!