Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Joo.......... Tää oli pelkästään puskista huutelua niin kauan, kunnes jotain konkreettista on kasassa...
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Täähän on mielenkiintoista.

    Drag Race Finland Ry on tiennyt jo syksyllä 2017, ettei 2019 Alastarolla ajeta kiihdytyskilpailuja.

    Ei tuo yhdistyksen tarkoitus oikein toteudu mun mielestä...
    ”Yhdistyksen tarkoitus on tukea ja mahdollistaa kiihdytysajoa Suomessa, sekä parantaa kilpailijoiden olosuhteita.”
     
    Cumminski ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Kalajoki on poissa pelistä samoin nyt Alastaro JEEE
    motoparkssa kaikki kisat! .....
     
    Catiska tykkää tästä.
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiiiiiiii
     
  5. josu

    josu Gearhead

    Kohta kun Alastaro on poissa pelistä niin ei sinne motoparkkiin taida sittenkään olla kovin pitkä matka,samoin radan kunto on usemman mielestä hyvä ellei erinomainen.
     
    kojootti ja Mikkis tykkäävät tästä.
  6. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Ka,suattaapi olla niiiiinniii ettei tiimie lisäks älypaljo muuta porukkaa oo varvikos.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    No ne asfalttirahat tais sitten upota kankk.... ei ku tupalan kaivoon :(
     
    Mikkis tykkää tästä.
  8. salakazi

    salakazi 2nd gear

  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Pitäisiköhän jonkun ottaa asiakseen tässä vaiheessa keskustelu Tampereen Kaanaan moottoriradan ex-lentokentän haltijan kanssa. Siellä on jo kenttä, jota voisi kehittää... Varikkoaluetta on parenneltu rallikrossiradan vuoksi... Ihan vaan vinkkinä... no, ei kai kannata... liikaa vaivaa...
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, siis kyllähän näitä kaiken maailman kyläkisoja voi siirtää vaikka minne, mutta isommat kahinat jossa jyristellään pro -vermeillä on nähdäkseni mahdollista ajaa nyt vain Alastarolla. Ei riitä jarrumatkat, kaiteet eikä puitteet. EM-kahinat on tällöin ainakin menetetty.
    Eikä maksajaa löyty noiden muiden upgreidaamiseen, niin en minä(kään) näe tässä kuin yhden vaihtoehdon.
     
  11. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Mikkis p....Le
    Olet kyllä eka jätkä huutamassa mutta hyvin harvoin
    sulta tulee mitään rakentavaa/ratkaisuja
    Alastaro
    Siitä on tienyt suuri joukko ihmisiä FHRA/DRF/rivikaasuttelijoita että on otettu näytteitä
    Ja tulokset tutkitaan ja sen perusteella tulee lausunto
    sen jälkeen prosessi etenee ja punnitaan eri vaihtoehtoja
    mistä sinä tiedät että ei ajeta???? Oletko puhunut FHRA
    Tupalan kanssa?Tilanne on kieltämättä hankala ja haastava
    kenellekään ei ole tähän heti selkeää ratkaisua mutta heti
    syyttäminen ilman faktoja.Uskon ja toivon että nyt taas kerran järki voittaa ja kaikki turha mesominen pyritään
    Välttää.Citeratakseen MIKKISTÄ" mitä sitä täällä turhaan
    huutaa "
    Ja en usko että kukaan ostanut ihan tätä odottaa
    Nixxon

    P.s
    Syyttely ei nyt paranna jos olet radan maksava asiakas 7päivää vuodessa ei kannata niin hel ...ti paukuttaa
    henkselit jos mietit mitä toisessa vaakakupissa on











    5
     
    kapav, Yarza ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  12. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    "Pyrimme yhteistyössä Resykli Oy:n kanssa selvittämään, millä edellytyksillä kiihdytysajoa voitaisiin radalla jatkaa. FHRA odottaa virallista lausuntoa ja yhteydenottoa asian tiimoilta"

    Odottaako FHRA että Resykli Oy ottaa heihin yhteyttä?
     
  13. pinola

    pinola Gearhead

    Pohjavesialue, ei ehkä paras paikka tähän hommaan..
     
  14. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Jos ei olisi niin hel...ti huutanut ja kukkoiltu
    niin olisi varmaan helpompi mennä keskustelemaan
    asiasta.Odottaa yhteydenottoa!!!!!!!! Eikö nyt kannattaisi
    ottaa se lippis käteen ja nielaista. !!!! Minä olen
    ihan oikeasti huolestunut kun luen millä asenteella
    lähestytään tätä ongelmaa.
    Nixxon
     
    cutlass cruiser, MIAMIDRAGRACING, Yarza ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Luenko rivien välistä väärin (tai oikeastaan riveiltä), jos minulle tulee tästä käsitys että tässä on nyt kyseessä ennemminkin muutaman hengen välinen suunsoitto/kauna, kuin lupaprosessien mahdollisesti vaatima uhraus tai rahanmeno?

    Jos tuo Alastaro ajetaan alas, niin se tulee vaikuttamaan aika moneen ihmiseen sekä suoraan, että välillisesti. Itsellä ei tällä hetkellä hommassa euroakaan kiinni, mutta toivoisin että joskus vielä on.
    Keskustelupöytään mars ja mukaan suolaa ja sinappia jos joutuu vaikka sen hattunsa syömään.
     
  16. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Itse olen tekemisissä päivittäin pohjavesialueelle tapahtuvan rakentamisen ja lupien kanssa.
    Ollut jo yli 30 vuotta.
    Yritykseni on rakentanut mm. lentokentän rakenteita puolustusvoimien helikopteri toimintaan. Puhumattakaan 120 kpl säiliöautojen halleista yms. kaikki pohjavesialueelle.
    Ei yhden kiihdytysradan ja varikon muuttaminen ympäristömääräysen mukaan kovin vaikea asia ole.
    Pikkusen se vaatii rahaa, mutta ei nii paljoa kuin kuvitellaan, ja tietenkin yhteistyö halukkuutta eri osapuolilta.

    Olemassaolevan radan muuttaminen on edullisin vaihtoehto.
    Tässähän on kaksi vaihtoehtoa:
    Kilpailut järjestävä taho lähtee mukaan kustannuksiin, ja samalla sitoutuu käyttämään rataa määrätyn määrän, tällöin vuokra määräytyy tämän mukaan.

    Toinen vaihtoehto on:
    Radan omistaja tekee muutokset kustannuksellaan, ja sitten valitettavasti radan omistaja joutuu hinnoittelemaan ne muutokset radan vuokraan.
    Samalla radan käyttäjä sitoutuu käyttämään rataa määrätyn määrän vuosittain.
    Ja yksi pikku juttu, radan käyttäjä sitoutuu myös maksamaan vuokrat sovitusti.

    Kumpikin vaihtoehto maksaa jotain, mutta jos ollaan halukkaita ajamaan kilpaa kunnon radalla, pitää löytyä halukkuutta myös maksamaan siitä.
     
    qwerty123, Pertti K, cutlass cruiser ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niih, jos on..

    Toi säiliöautojen vuotosuoja täytyy olla aika järee, vai millä olettamilla ne katastrofit laskee? Mietin vain miten työläs tapaus se on sitten sille kiihdytysalueelle + varikot
     
  18. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Alueellahan on jo jos jonkinlaista erotuskaivoa. Se on hyvä ja jos tilannetta helpottaa joku purkuputki on se helppo homma tuohon hiekkaan kaivaa. Pari kilometriä putkea maahan niin ollaan jo melko kaukana. Voin osallistua kaivuutalkoisiin. Ei paljon maksa putkitus.

    Suojakalvot ja bentoniittimatto on jo hieman kalliimpaa, mutta oikean laisella suunnittelulla ei niitäkään tuolle alueelle tuskin montaa sataa neliotä tarvita.
     
  19. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Täähän on kun pesukoneen laittais päälle. Mikä tahansa menee vikaan niin PASKA FHRA LOPETTAMASSA KIIHDYTYSAJOT MIKSEI SITÄ MIKSEI TÄTÄ.
    Mitä on DRF tehnyt asian tiimoilta? Onko porukalla järjestetty hätäkokousta, onko Tupalaan oltu yhteydessä, onko ratkaisua siellä pohdittu? Helppo se on huutaa ja muilta vaatia, fakta on se että tämä juttu koskee kaikkia drag race harrastajia, ei vain FHRA:aata (joka kylläkin tällä hetkellä ainoana niitä kisoja Alastarolla järjestää). Varmaan parhaaseen lopputulokseen päästään kun yhdessä pohditaan ratkaisuja, ei syytellä toisia tekemättömyydestä tahi sanomisista.
    Sori että vähän eksyy taas aiheesta, mutta painoi sanaista arkkua turhan paljon.
     
    Mikkis, pinola ja Pate-68 tykkäävät tästä.
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eiks tää tarkoita sitä, että kaikki Kalajoen ja Motoparkin käyttörahat valuu 10 vuoden ajan pelkästään Alastaroon? Mitäs jos Kalajoen kisat ajettiin juuri tämän rahallisen panostuksen (Alastaroa) varten alas ja kaikki oli ennakkoon tiedossa. Varmaan Motoparki tippuu 2019 tilastoista pois ja kisat jatkossa vain Alastarossa. Halleluja, pitäkää Alastaronne, minusta huonoin osakilpailu hiekkamontussa.

    60€ Vuodessa motoparkkiin ja 20€ Vesivehmaalle maksava asukki.
     

Kerro tästä muillekin!