Tomaatti ja peräkärry, jarruton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rotten, 25.12.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt kiinnostais fakta,miks 3000kg
    Painava saa vetää vain 400-450? Miks miun jorkkerissa on 750kg??
    Ainut, auton paino näyttäis vaikuttavan jarrullisen kärrin massaan!
    Automaatti ooppeli, 450kg, söi jenkkien1000lbs
    Mistä johtuu??

    Mie oon kuullut ja luullut, et massa ei saa työntää autoo??
    Mut nyt ei kiinnosta enää ne kymmenet muut, kuullut ja luullut teoriat, vasn fakta!
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Faktaa tämä ei ole mutta eikös kärryn veto jenkeissä ole vähän niin ja näin ollut iät ajat?


    Joskus luulin myös että perkeleen suomalaiset kun rankoo vetopainoja, mutta tosiaan ne on jo tehtaalta pienet.


    Sitten kuitenkin on laitettu usassa hyötykalustoon (vani, pikappi ja maasturit) ihan normaalit vetopainot.


    Turvapuskuri vielä sitten oma asiansa vaikka ei mihinkään liity mutta voi liittyä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En saanu tosta oikein selvää selvinpäin mutta tehdas on joskus antanu noi maksimi vetopainot. V-8 automaattivakoneelerillä sai vetää vain 1800kiloo kun kutvosmanuaalilla 3500kiloo. Siis silloin joskus kun nää oli rekisteriotteessa.
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Pistä pien hönö päälle, mie koitan selvitä huomiselle, niin ymmärretään toisiamme! :poff:
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Eli joo,edellisistä jutuista vedetty, aloitus viestoon juttuu, mut siis!



    Miksi automaattilaatikolla olevalla autolla saa vetää vaan sen noin 450kg, ???
    Painosta riippumatta???
    Nissan micralla vedät saman!
    Mikä automaatti laatikolla tappaa veto kyvyn???
    Jarrullista saa kuitenin vetää 3500kg??
    Mihin perustuu??
     
    Jsp tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älä nyt hyvä mies yleistä! Ei se koske joka automaattia ;) lähinnä noita hlömalleja.
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    No vani, voysggeri ja opeli!
    On itelläni rek otteet!
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainiin vittu jarruton kärri.
     
    Rotten tykkää tästä.
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    eiköhän järkevin syy näiden nykykikottimien onnettomille vetopainoille ole noissa ajonvakautus järjestelmissä.
    autonvalmistajan helpoin rajata vetokyky mitättömäksi varsinkin jarruttomissa kärreissä.
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    99opel, automaatti 450
    9jotain vani 450
    74 yorkkeri 750
    Jarruton, kusi tuokin, faktaa
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ämeriikän joe saa ostaa vetokykyä dollareilla, rahalla saa tukevammat vieterit, iskarit, isommat jarrut ja isommat jäähdyttimet, niin laatikkoon kuin koneellekin.Suomistoliittoon noita kaikkein karskeimpia ei pahemmin tullut maahantuojien kautta, siksi omituisia vetokykyjä.
     
    rb ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Se laatikko on heikko.
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mihin perustuu, et jarrullista saat vetää 2000 enemmän??? Vedosta siis ei jää? Vai onko juuri niin, ettei massa puske veto autoa???
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jenkkeihin on saanu niitä "vetopaketteja" ruksattua tilauslistaan. Niissä on tihuampi perä,isompi syyläri, isompi tomaattijäähy jne.
     
    Rotten tykkää tästä.
  15. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla -07 chrysler 300c hemi awd farkku 450kg jarrutonta ja emannuksen kauppakassi -13 fiat freemont eli dodge joyrneyn koppa sama 450kg jarrullisia en nyt muista.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Suumessa myös vaikuttaa, onko rekisteröity henkilöautoksi, pakuksi vain kevytkuorkki.
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mut mikä on, et saat nissan micralka vetää jarrutonta 450,-auto painaa tonnin, chevy vani painaa kaks tonnii ja sama jarruton kärrin massa???? Jarrut kärriin, rupee olee eroavaisuuksia!? Mikä tekee jarruttoman kärryn veto eroavaisuuden???
    Veto auton massaan ja vaihdelaatikon valintaan??
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jarruton kärri 450-750kg eli ei ikinä nyt ihmeellinen.. Jarrullisen kanssa sitten enempi mitataan vetokykyä.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko niin että valmistaja tai joku muu ei luota hylsyn jarruihin:poff:.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Naapuri osti 10 v vanhan X5:n. Sanoi että oli hakusessa yksilö jossa oli reilumpi vetopaino, nimenomaan jarrullinen. Kuulemma 35 € uutena maksanut se korotus, mutta ei sitä nuukat saksalaiset ruksaa jos ei ite tarvi (Saksasta tuotu). Ei tosin tietoa mitä käytännön eroa on sitten autoissa.
     

Kerro tästä muillekin!