Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powermover

    Powermover 1st gear

    Joo lehtijousilla on. Ajellaan nyt ensin ilman. Katsellaan onko kuinka hurjaa ilman. Ja mitä mieltä katsastus setä asiasta. Toimi aika hyvin 2 tuuman korotus keulaan.
     
  2. Powermover

    Powermover 1st gear

    Houston. Dillellä on ongelma ostoslistalla. No korotus tuli tehtyä jne jne. Ja ajattelin kulkupuolta alkaa ehostamaan. Turbolle varattu aika ensi vuoden alkuun, mutta suuttimia meinasin uusia. Kannattaako isontaa ilman moottorin aukaisua/vahvistusta?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikäs kone tää oli, eipä silti että olisin varsinaisesti oikea henkilö neuvomaan oli mikä vaan. Kuitenkin, heikompi lenkki on varmaan toosa mikä leviää ennen konetta. Vaikka olis isommat suuttimet ja turbokin niin ei koneen ihan heti pitäs olla kestorajoilla. Sitä ennen on varmaankin saanut päivittää putkiston, toosan, perän, sen turbon ja suuttimet ja joku race ohjelma sinne. Riippuu tietysti paljonko kierrättää ja millainen ohjelma on käytössä, siitä tehot lopuilleen riippuu.
    En sen enempää tiedä, vakiokoneisiin olen itse keskittynyt, ihan arvailua.
     
  4. Powermover

    Powermover 1st gear

    Koneena on 7.3 Powerstroke. Putkisto päivitetty ja on edgen tehonlisäys. Tämäkin vaa viel ajatuksen tasolla. Mutta katsotaan kuinka kauan :)
     
  5. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Kattelehan moottorin sarjanumeron perusteella et onko sulla takokanget, jos ei ole niin ei kannata virittää. Noi powdered rodsit tulee lohkon kyljestä läpi.

    Start of production thru 1425746 are Forged Rods.
    1425747 thru 1440712 are Powdered Rods.
    1446713 thru 1498318 are Forged Rods.
    1498319 thru final production run are all powdered.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Laitan tänne ylös mitä tähän asti tehty ja mitä seuraavaksi. Eli f250 7.3psd Voortis oli se vika ettei pysy käynnis ku sen 15-20min ja sitte sammuu kuin avaimesta virrat kääntäs pois. Tästä useammat puhelinkeskustelut tehneenä ja loistavan avun saattelemana(ohjeitten lisäksi sain lainaan toimivan ELM327 adapterin) tällästä selvinnyt.


    Aktiivisia vikakoodeja, P1280, P1118, P0470, Gem B1352.
    Live data testin arvoja : ICP paine 5000kpa, IPR15,23% tyhjäkäynnillä ja kylmänä kierrokset päällä 14.06-14.45%, ennen sammumista arvot laski 11,33% ja nousi 24,61%.
    Outoa oli se että kun teleneuvonnan välityksellä valkkailin kohteita live-data kokeeseen niin polttoainepumppu pumppas suodatin maljan täyteen. Outoa siksi että auto oli ollu virrat päällä sen +10min ja luonnollisesti kun virrat kääntää päälle auto hehkuttaa ja pumppaa maljan täyteen silloin. Nyt siis jostain syystä pumppu lähti itsestään päälle uudestaan.

    auton kanssa on monet keinot käytös ja samalla amerikan puolelta kyselyä mikä sitä vois vaivata.
     
  7. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Kyllähän nuo moottorit kestää, vaikkakaan tuosta kiertokankihommasta en ole senparemmin perillä... kaikki lopulta on kiinni siitä miten autolla ajetaan, kaiken saa särettyä jollei yhtään tunne sääliä autoaan kohtaan. Itsellä oli huomattavasti modattu excursioni moottorinsa puolesta mutta vakiolla voimansiirrolla eikä tämän kanssa ikinä ollut ongelmia. Jos autossa on yli tuplaten moottoritehoa tehtaanlaiseen verrattuna saa siitä takuulla myös voimansiirron paskottua, kaikki on lopulta kuskista kiinni... hyvällä huollolla unohtaen idioottimaiset kuminpoltot ja 0-100 kokeilut jotka on turhia autolla joka painaa yli kolme tonnia, uskoisin että aika pitkälle pötkii jollei valmiiksi ole paikat hajaalla
     
    juhamann tykkää tästä.
  8. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Pakolämpömittari, kunnollinen polttoaineen siirtopuoli kansien läpi virtaavana paineensäätimellä, suuttimet joita alkuperänen hpop riittää käyttämään ja tähän pakettiin oikeasti sopiva turbo. Näiden jälkeen kun saa hommattua vielä kunnollisen ohjelman niin johan rupee vanhastaki powerstrokesta löytyyn luonnetta. Ilmanotot ja pakoputket tietysti myös....
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mitäs se teikäläisen 7.3 -setti aikoinaan sisälsikään? Taisit ehtiä jo myydä kaikki romut? Siirryit 6.4 -litraiseen vai muistanko väärin?
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Omaan seiskakolmoseen Excursioniin tuli asennettua 5" korotus ja alle 315/75R16(eli sama kuin 35") Cooper STT Pro:t. Menihän siinä viikonloppu, mutta lopputulokseen voi olla erittäin tyytyväinen eritoten kun karseaan vakioetupäähän vertaa. Renkaissa hyvä pito eikä mitenkään mahdoton meteli.
     
  11. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Voortti toimii kuten pitääkin. Kiitos vielä asiassa auttaneille, oli hianoo ajaa pitkästä aikaa.
    Eli ongelma oli: -00 vuoden 7.3 dieseli ja samuu 20min ajon/käynni jälkehen, koodea löyty ja "service engine soon" palaa taulussa. Keväällä tuli vaihdettua cps ja icp anturit pätkimisen ja huonon käynnin vuoksi.
    Korjas: vanha icp anturi ja uusi motorcraftin tekemä cps anturi, älä koskaan enään ikinä laita mitään tarvike varaosa liikkeen anturia autoon, standard motor yms.! ei nääs kestä ajoo. Ja putsaa kuskin venankopan päälle tulevan liittin hapettumista. samalla helppo kattoa ja korjata onko johtoja poikki ja laittaa vaikka vesiletku johtonipun ympärille venakoppaa vasten hieromaan.
    Eilen testasin syksyllä asennettuja Warnin napalukkoja, pito oli ääretön vanhaan verrattuna. Emmää tuolla silti mettäajoihin menis.

    Rauhallista Joulua
     
    pimeroolis ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tulipa taas todistettua tämäkin vanha totuus....
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mitkä lukot oli aiemmin? Mulla ollu edessä Warnit niin kauan kuin autokin. Edellinen omistaja ilm.vaihtanut alipainetoimiset vakiot noihin Warneihin.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Juu, odotelin että 7.3 miehet otavat aktiivisest kanta, mut kai oli sit tekemist sen verrä. Mut toi live data IPR eli painesäätimen keinahdus oli reaktio CPS anturin vialisuutesta, ei ehkkä johdoist koska onkelma ilmeisty tietyn ajajakson jälkeen. Ilmeisest jos saman aikana ois seuranu ICP volttinpuolta ois siihene napsahtanu 0 lukema. Eli sihen tuli synkronisointionkelmia. Vika alkoi sit CPS anturist(pätkimine), mika jostaakin syystä ei lukenu lämpiessä enää kampuran pyörimistä ja PCM n kaut tuli sekava käsky, ICP ltaakin voi tul sekavia lukemia esimerkiiks huonon tai öljysen liitimen taki. Reaktio on kutakuinkin sama eli propelli stop. Toi johtoliitoksen hapetuman putsaus ilmeisest poisti sen GEM vikakoodin? Mut hyvää että taas lähtee.
     
    Muokattu: 26.12.2017
  15. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Aijemmin oli juurinkin ne vakiot. Ei toiminu, oli letkut haprastunut puhki. Vaihdoin uudet letkut ja lopuksi eivät suostuneen lähtemään auki ollenkaan.

    Tuota tuota. Pitkä on illat ja voortti miehen ilot. Tuossa kun innoissani kerroin koklanneeni napalukkoja voorttis ilmeni käytön jälkeen tämmöstä:

    Napalukot saattaa menna ajos päälle, vähä niinku ne vanhat jokka meni lopuuksi muruiksi. Onko normaalia? Mulla ei oo ikänä tällästä ollu että toistamiseen menee napalukot ajos päälle. Tänään viimeks Tampereelta ajaes rupes ratti vetelemään ku olis ajokoiraaan ollu remmis kiinni. Pidätin sivuun, laitoin lukot päälle ja pois, peruutin, ei vaikutusta. Piti laittaa nelivetopäälle ja peruuttaa ja kytkeä neliveto pois niin loppu vetely.. Ja menee samallalailla kuten ne alkuperäisetkin, monttu tai kääntymisen jälkeen voi alkaa vetely laidasta laitaan.

    En tajua kun kysees on uudet lukota ja Warnin parhaimmat.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Alipaineellahan ne kai noissa toimii? Joku hilavitkutinhan sitä alipainetta ohjaa. Ja jostain se saa käskyn laittaa lukot päälle. Sieltä suunnasta sitä syytä katsoisin, ehkä oikari tai katkos.
     
  17. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Kirjoitin epäselvästi. Noi Warnit on manuaaliset. Eli joko auki tai kiinni, pitää kiertää melkein kierros että on kiinni tai auki.

    Toki noi alkuperäiset alipainelukkojen letkut on vielä paikallaan.

    Mutta on aika takki tyhjä ton kanssa. Voiko jumittava ristikko aiheuttaa`? Äskettäin teki sellasta että jouduin käyttämään nelivetoa niin kytkeyty pois ihan ok. Sitten joku 40km tästä eteen päin rupes tekemään vemputusta mutta rauhallisesti. Loppu kun ajoin parkkiin ja peruutin.

    Viimeksihän tohon autto aina toi kun peruutti, kunnes napalukko oli täysin murskaantunut ja lopetti vemputtamisen vasta kun moskalla hakkas lukon irti kupistaan.
     
  18. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Epäilen vahvasti etuakselin ristikon jumittavan apukuskin puolelta. Vetari kyllä pyörii iisimmin kun kuskin puolella vaikka kuskin puolella on uus vetarin tummpi. Etukardaanista kun pyörittää niin apparin puoli on se mikä lähtee pyörimään lukot auki. Molemmilla puolilla on 2vuotta vanhat pyöränlaakerit napoineen ja kuskin puolella puolivuotta sitten vaihdettu ristikko.
    Hassua että vaikuttaa ajamiseen takavedolla kun 4 vetoa en ole tarvinnu kun se 3 kertaa yht, 15min...

    Ruiskuttelin wd40 ristikoille ja oliko tuuria vai ei niin muljutusta ei tapahtunut kun vasta n.160km ajon jälkeen loskassa. Ruiskutin lisää ja taas sai päivän ajaa ilman muljutusta. Laitan ristikon(ja stefat on tietty pakko taas vaihtaa) apparinpuolelle tilaukseen ja toivon vian olevan siinä.
     
  19. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. 95vm 7.3 powerstroke lähti aamulla hyvin käyntii kävi pari minuttia ja simahti kun seinään. Suodattimes on ainetta pilotilla hörähtää ja sulakkeet o ehjät. Edgen kapula ei antanu vikakoodeja. Mistähä lähtis tutkii?
     
  20. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mulla ongelmaa aiheutti cps ja huonot liitokset. Tosin oli tuosta se seuraava moottori malli +99->. Tuleeko savua putkesta kun starttaa? Syttyykö virratpäälä kojetauluun normaalit wait to start tekstit yms valot? Cps-suodattimen lämmitin(tää kyl polttais sulakkeen)-IDM noin karkeesti. Suodattimes ainetta sillo täytyy pumpun toimia joten noi 3 ekaa kandee tarkastaa. Cps ei varmaan voi muutaku vaihtaa uuteen motorcraftin tekemään. IDM vika kaiketi tois jonkun kodin?
     

Kerro tästä muillekin!