Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja DX, 26.1.2016.

  1. S.L

    S.L Double Gearhead

    Etkä voi kun ei se ensimmäinen suostu tulemaan ulos! :lol:
     
    DX tykkää tästä.
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Nojoo, onhan se pikkasen hankalaa joskus,
    mutta tulihan se lopulta viimeksikin kun aikansa keskittyi huonoon oloon ja lykkäs avuksi ruokatorveen puoli metriä pajunoksaa jolla kutitteli mahanporttia.
     
  3. S.L

    S.L Double Gearhead

    No okei sitten...
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko kaikki nyt konservoitu?
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    just kaavailin, että vetäiskö päivätorkut vai lähtiskö pajalle ihmettelemään cutlasia,
    eilen kaivelin esiin kuskin ovea varten saranaremonttivärkit, alareuna pitää samaan hyömyyn uusia ja sitten olis tarkootus potkia tuuliklasi irti ja takimmainen pikkasen hellemmin, puhallella sekä hitsailla pokat, sekä katosta antennireikä ja uusia kattoverhoilu.

    sitten pieniä penkkaosumista aiheutuneita kuituhommia ja mahdollista keulapalan kustomointia lukuunottamatta kosla alkais olla melko redi maalauspohjia varten.

    voi olla etten jaksa tänään tehä kaikkee ihan valmiiksi asti,
    mut jos nyt edes kaffit keittelis.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm.. jaksaisko sitä tulla kattoon kun joku on tekevinään töitä.

    mistäs oot uuden tuulilasin löytänyt? ja mihin hintaan? (eikun.. 4 ovisessa olikin kai erilainen kun 2 ovisessa.)

    joko väri on autolle päätetty?
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    jottaan tullut hölmöiltyä tosta listalta, nuita tummattuja

    keula on edelleen pitelemättä, mutta muusta kopasta on vettä imasseet cobat hiottu lattialle ja jotain köykäsiä kittejäkin levitelty,
    uus kattorätti ja tuuliklasi on jo paikoillaan, happovärin ja temacoatin taisin kransseihin sutasta hiekkapesun jäljiltä.

    [​IMG]

    sit takaklasin ja takaluukun kannen väliset rakenteet tiesinkin aika huonoksi, pakko nekin oli sit alotella.

    päällimmäisenä oli jotain iankaikkisen vanhaa paikkaa paikan päälle auton edellisistä elämistä ja sen alla jotain rääppeitä alkuperäisiä joissa vauriot olivat edelleen edenneet, joten mikään ei ollut enää kunnolla kiinni missään, ei muutaku nurkka tyhjäksi.

    [​IMG]

    alimmaiset pellit oli vielä iisit

    [​IMG]

    sitten se jo vähän tekkeetti, son vielä vähän tollanen konkelo niin tein käikäleen käessä melko rediksi

    [​IMG]


    sinne se sitten istahti, maalasin ennen hitsuuta kaiken väliin jäävän happovärillä

    [​IMG]

    saumoihin annoin pikkasen rällää ja töhäytin sannalla sinistymät veke, sinne jäi pöly leijaamaan kun minä häippäsin kotio ja saunaan.

    [​IMG]

    tohon puoliupotukseen pitää vielä istuttaa parilla hepillä tai poraruuvilla korvake johon päälipaneeli ruuvataan kiinni, äkkikokeilulla arvioisin että millin verran saa antaa moukkua alemmas, eli ihan hyvin osui koro kohdilleen arvaamalla.

    toi oli sellanen homma mitä olin vältellyt pitkään kun ruutukin piti irrottaa, mählinyt alueelle joskus koteloööliä ja puoli tuubia butyylimassaa ettei vesi sataisi ihan suoraan sisälle.

    no nyt se on tehty, tai ainakin tukevasti alotettu ja on perjantai, jotta hölökyn kölökyn
     
    sleepercooler, 12345678910, Jussi289 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljos tolla kopalla oli maileja takana?
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nuo on just niitä paikkoja missä joutuu miettimään kerran jos toisenkin että kuinkahan sitä lähtis rakentamaan... ite tullu monasti päädyttyä siihen, että yrittäny korvata päällekkäisiä peltejä paksummalla matskulla ja tekemällä pelkän päälipellin johon sit alemman pellin liittäny päittäin ni eipähän jää turhaan ruostuvia koteloita, kun kaikkihan sen tietää että ne alkaa muhimaan jossain vaiheessa.

    Mutta propsit siltikin originel tyylisestä tekemisestä! ;)
     
    12345678910, Jussi289, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    mun silmään näytti sellaselta paikalta ja tekemiseltä, joka erottaa pojat miehistä.
     
    Jussi289, wilburi, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nimenomaan!

    Tuohon ei äkkinäinen osais muuta kun lätkästä vitusti pakkelia ja toivoo parasta :D
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    hytin kilsoista en tiedä mittään muuta kuin että paljon, muutenkin omituisesti ruostunut, esmes takaovet oli aivan loppu, mutta lokarinkaarissa ei hiukkaakaan edes turvotusta, pikkasen pintasinkki kuohahtanut ja thäts it,
    mutta sen tiedän, että kolme tähtee on parempaa ku courvoisier vsop

    toki hopeakaan ei ole häpeä, jallu on kohtuuton referenssi lähes mille tahansa
     
    12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. DX

    DX Double Gearhead

    juu, ei se missään nimessä väärin ole jos parantaa rakennetta, kunhan ottaa huomioon, että mites siitä etiäppäin edetään jos ja kun tulee tarve.

    mää oon yleensä tehnyt silleen, että jos tulee idis vaihtaa koko X paneeli joskus, niin meitsin tekemiset ei aiheuttaisi päänvaivaa ja siks myötäillyt orkkis liitoksia ja nehän on kyl valkattu enimmäkseen tuotannollisin syin yli muiden,
    se on fukta.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu harvemmin ne on aatellu että tällain tää kestää ikuisesti mutta onpa vittumainen kasata :D

    Itellä yleensä ollu noi hitsattavat kohteet joko omia romuja joiden kanssa ei mitään mobilismia harrasteta muutenkaan ja yleensä muiden vehkeet mitä joutuu hitsailemaan on ollu pääsääntösesti yhden leiman ihmeitä, max kahden jolloin jatkotoimenpiteitä ei tarvii miettiä :D

    Mutta tottahan se on, että välillä kun menee muuttamaan alkuperästä systeemiä ni sit voi olla hankala joko palauttaa tai tehdä vierestä originaali-tyyliin :)
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    näemmä photopuketin politiikan muutoksen seurauksena jäänyt uupumaan ns. "jälkeen" kuva oldsista, sopineeko näin puolitoista vuotta myöhemmin vielä sanoa, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

    [​IMG]

    varsinainen juttu oli se, ettei akan astro lopettanut ruostumistaan edellisenkään hitsuuremontin myötä, josta nähtävillä kuvaämpärin plurraamat kuvat taaempana...

    (E: ovatkin ehtoja kuvatuksia, hendrixxin palvelimelta)

    pari kuvaa ehdin räpätä ennenku kamerasta hyyty akku, alkutilanteesta ja pintapeltiaihiosta.

    [​IMG]

    [​IMG]


    heleman uuden taustapellin heppailin jo paikoilleen ja pakottelin pellin palasta kupille sisälokkariakin varten, sit tuli näläkä


    ja jano
     
    Muokattu: 8.11.2019
    Rotten, Rusty, Gary Grand ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi originaalin rakenteen toisintaminen korjuussa on aika paha rasti. Kun siinä on reilut epäkohdat jo lähtiään, ja "kotona" tekemällä ei saa edes niitä tuotantolinjan konsteja käytettyä. Paras olis ehken rakennella ne moninkertaset pellinipun näköset kohdat feikkinä.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    katkasin kotelon taustapellin sentin päästä edempänä olevasta vanhasta korjauksen lopetuskohdasta ku en muistanut tarkkaa kohtaa, enkä löytänyt sitä ennenku puhdistin aluetta hitsuuta varten ja luulin vaihtavani vähintään riittävän pitkälti,
    eli olis pitänyt putsia ensin, muttaku alustamömmöön on kiva moran kärjellä piirtää leikkuukohtia, vaikka se sit laikatessa roiskiikin pläsille.

    no se sentti vanhaa siinä välissä ja joka saa jäädä, vaikutti aika kovalta, vähä hiekalla tuhauttaa
     
    Muokattu: 9.11.2019
    12345678910, sleepercooler, Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. DX

    DX Double Gearhead

    eilen kerkes taas nyppiä ja sain helemanpätkän tehtyä pohjaväriä ja filleriä myöten

    taustapelli ja tuola etunenässä näkyy se tuplasaumakin

    [​IMG]

    hahmotelma sisälokarinkin paikkuupalasesta, siin on vielä tollasta ylimäärästä häntää niinku piparkakkutaikinassa, eikä pakotuskaan oo vielä ihan maalissa, noista viivanpätkistä näkee kuin paljo sikkien paikat elää lähtötilanteesta,
    perustuu siihen, et otetaan ylisuuri pellinpalanen jota hakataan hysteerisesti ja pari kertaa välis tarkistetaan mihin suuntaan kappale kenties haluaa hakeutua ja lopuks leikataan ylimääräset veke.

    [​IMG]


    tual son jo menos, en jaksanut alkaa närimään päittäin saumaa, happoprimerin kyl levittelin kaikkiin väleihin ja sisäpintoihin.

    [​IMG]

    sama "viimeisteltynä"

    [​IMG]

    ulkoo hiekkapestynä, keskimmäinen tasopinta takaa vähän lontolla ku sisälokkarin alaosaa pitikin vielä pakottaa pari millii ylöspäin pintapeltii hitsatessa ja silmät täynnä hiekkaa ja muutenkin elämääni vähän kyllästyneenä tuli vasaroitua kuin salama, eli jokapuolelle sen ympärille mihin olis pitäånyt osua, ku tuurnakin selän takana, erottuu vähä huanosti ku ehdin hiekkapestä pellin muutenkin kirjavaksi

    [​IMG]

    kyl siihen sit pikkasen piti bondoo levittää, mut kaaren kylkeen tapaavan sikin unohdin täyttää, nimittäin hitsatessa veti siihen pienen painuman,
    tosta kulmasta salaman kans näkyy kurvailevana varjona, mutta käyttökatiskaan ei tommosesta kannata välittää, edes näy valkosessa lopputuotteessa

    [​IMG]


    sellasenkin unohdin kaaren reikiä poraillessa tarkistaa, ettei tulppahitsit osuisi astinlaudan vanhoihin ruuvinreikiin, näyttää rumalta jos viereen kairaa uusia,
    mitä veikkaatte, osuuko tuurilla vituksi niistä yksi, kaksi, vai kaikki
     
    Muokattu: 14.11.2019
    sleepercooler, rekkamies, Rusty ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. DX

    DX Double Gearhead

    niin unohtu sanoa, toi ylisuuri taas perustuu siihen, että ku pölökyn päällä pakottaa kupille, turhan pienessä pellinpalassa se kupille meno perustuu aika pitkälti siihen että ku reunat pyrkii kutistumaan, niin ne taipuukin kiharalle,
    riittävän ylisuuressa kappaleessa reunat ei kiharru niin herkästi ja saavutettu muoto tulee enempi ite pakotusalueen venymisestä.

    tää on niinku vaihtoehtosta toimintaa kutistustöikaluille, kaik on suhteellista, eli venutetaan kaikkialta muualta, ei noin tehden kutistustyökalujen kätevyyttä yhtään vähennä, mut varsinaisen kutistamisen tarvetta kyllä ja aika isolla käellä.

    sen takia tuola edelliselläkin sivulla pakotin kaariaihiota jo ennenku leikkasin sen edes "esiin" isommasta levystä
     
    Gary Grand, 12345678910, Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mun tuurilla kaikki olis väärässä paikassa.
     
    DX, Nikuzai, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!