Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos rahaa on käytössä rajallisesti, niin kannattaa sekin "ylimääräinen" 700€ käyttää johonkin mistä siitä on oikeasti hyötyä. Tuskin kyseisessä autossakaan suurinta osaa ajasta istutaan ajanottolaitteiden kanssa sliksien kanssa liimaradalla, missä niistä muutamasta kymmenestä lisähevosesta vois saada jotain konkreettista irti.
     
    MiskaO ja Herje tykkäävät tästä.
  2. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Samaa mieltä.Rahaa menee ,pers dyno totee todennäköisesti ei vastaavaa hyötyä.Samat rahat ois kannattanut esimerkiksi sijoittaa Olvin olueeseen, jäis parempi mieli.Näistähän on ollut juttua iät ja ajat.Pro sarjat + 20 hp tietyllä kierrosalueella,normiajossa ei mitään.Omasta mielestä valusarjoista eroon pääseminen on se tärkein pointti.Nehän ahdistaa ihan sairaasti.Gm miehet kyllä väittää,että valurautanen ns pukinsarvi pikkulohkossa ei paljoo hävii peltisarjalle.Ilmeisesti pers dyno_Oikeet dynot on kertoneet totuuden.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miksi ihmiset kuvittelee että kunnon peltisarjat antaa vain ylätehoja? Tollaperiaatteella kannata mitään virittää, koska kaikki siirtyy vain ylöspäin. Kyllä kunnon peltisarjat nostaa myös vääntöä alhaalla/keskialueella. Todennäkösesti vielä enemmän kuin antavat max tehoihin.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noit on tuol Santalalla verrattu, moparin 340 ja magnum sarjat vs pieniprimäriset halpissarjat, (SB 1 5/8, BB 1 3/4") tollasissa pirteissä katumoteissa, 4-500 heppaa, ja voimaerot on alakierroksilla hipuneet 10% ja huipputehossa 5% luokkaa molemmissa. Perässä on olleet samankokonen putkisto vaimentimineen. Ja Sämpy sano et nä letukan "isot pukinsarvet" on vielä huonommat.
     
  5. SBM

    SBM 2nd gear

    Entä jos vielä kysyt CP magazinen (Chrysler power) verkkokaupasta noita peltisarjoja. Siis tarkoitan heidän omaa tuotantoaan, jotka TTI tekee heille. Sarjojen nimi on hot rod 2#, ja niiden valmistaja tosiaan on tti, ja sarjat on suunnitellut Roland Osborne, eli tuon magazinen jo kuollut omistaja??.
    Mitään tietoa mulla ei ole, onko heillä edes täysipitkiä c-koppa isolohkosarjoja, mutta mikäli olisi, olisi hintakin varmasti toinen kun ei ole brändi kamaa. Google ei osaa noista sarjoista kertoa yhtään mitään, mutta kysyminen meilillä ei hirvittävästi maksa.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Onkos sulla linkkiä? en tuota verkkokauppaa löytänyt.
     
  7. SBM

    SBM 2nd gear

  8. Hai

    Hai Double Gearhead

  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Taitaa nyt kallistua hooker 5113. Uutena kotiovelle alle 600e ja tuossa nyt yhdet käytetytkin olisi tarjolla josta kauppoja tehdään...
    Sopivuudesta löytyi tälläinen "todiste"
    [​IMG]
     
    Herje tykkää tästä.
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    En nyt viitsi uutta topiccia aloittaa jos täältä tulisi tietoa.
    Eli saman koneen jatkoksi tulevalle 727 laatikolle olisi hyvä jotain tehdä. Mitään kokemusta ei näistä automaattien sisuksista ole.
    Sen tiedän että joku siftkitti olisi hyvä laittaa, ensiksi haluaisin tietää et näenkö jostain onko laatikkoon jo joku vaihtanut sellaisen? Laatikko toimi hyvin ja vaihtoi napakasti täyskaasu kiihdytyksissä.
    Kitkalevy olisi hyvä lisätä, senkin haluaisin varmistaa onko joku jo sellaisen sinne lisännyt.

    Kitlalevyt ilmeisesti löytyy kun nämä pultit availee, kuinka monta pitäisi olla ja onko jotain mitä pitää tietää/varoa kun purkaa?
    [​IMG]

    Shiftkitti ilmeisesti laitetaan tänne, näenkö jostain onko vakio kitti vai jälkiasennus?
    [​IMG]

    Tälläinen turbiini löytyi:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.1.2018
  11. north

    north Gearhead

  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Sen verran jo kerkesin purkaa et tuolla ilmeisesti 4kitkalevyä ja sit 5ratasmaista levyä joista yksi paksu.
    [​IMG]
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kerran olen kokeillut tommosta hommaa. Perustyökalujen lisäksi tarvitsin ulosvetoliukuvasaran ekan kuvan kohdan aukaisuun, hitsailin sen kokoon tuumakierteisestä pultista ym romusta. Takapakan kanssa piti kasata jonkinlainen puristin joka sekin syntyi lattaraudasta ja hitsailukoneella nippuun. Pienenpienten pantojen kiristysmomenttien vuoksi ostin parinkympin momenttiavaimen. Purkuvaiheessa paljon kuvia vähentää arpomista kokoonpanovaiheessa. Aivoissa on pirusti irto-osia ja ne kuulat... Ne on vielä useaa eri kokoa. Digikamera ja varovasti avaat aivot, jottei kuulat karkaa.

    Arvaan ettei ole shiftkittiä kun ainakin Transgon setissä tulee tohon alle semmoinen keltapassivoitu levyn pala jotakin reikää tukkimaan. Ja turbiini on kooltaan vakio 11". Mun ittetehdystä lodjusta tuli oikein hyvä!
     
  15. viridia

    viridia Gearhead

  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Jos nyt oikein ymmärsin niin tarvitsen takimmaisesta kytkinrummusta yhden kytkin sekä teräslevyn jotka laitan eturumpuun ja tähän pitäisi vielä sopia alkuperäinen lukkorengas ja paininlevy ilman ohuemmaksi sorvailua?
    Kannattaako tuohon ostaa vain käytetty levy jostain vai kokosetti uusilla levyillä?

    Shiftkitiksi yllä oleva artikkeli suositteli transgo stage2.
    Us partsilta tulossa postikuluitta tavaraa niin olisiko siellä joku vastaava shiftkitti joka kannattaisi ostaa?
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos haluat siihen etukytkimeen viis levyä ja nyt on neljä, niin tarvit kaikki levyt ohuita, lisäks välykset pitää sitte olla oikeenlaiset. Sit jos intoutuu sorvailemaan ni sinne saa kuuskin levyä, tai viis paksumpaa. Lisäks jos vaihtelet niit mäntien tiivareita, niin kannattaa huolella verrata vanhoihin et tulee samanlaiset, ja et menee paikoilleen rikkomatta huulia, eli ei väkivaltaa.
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Ok.
    Luulisin että ne 5 ohuempaa levyä riittää mun käyttöön.
    Kuinka tarkka tuo välys on? Jos nyt laitan kaikki hilut puhtaina takaisin etukytkimeen ja mittaan välyksen paininlevyn ja lukkorenkaan välistä ja välys on x milliä niin kuinka paljon % sen pitää suurentua jos sinne laittaa yhden kytkin/teräslevy parin lisää?
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Soittelin laatikko korjaajalle ja lupas laittaa etupakkaan lisälevyn ja välykset kuntoon alta 100e. Tuli myös puheeksi et jos tekee samalla laatikkoon perusrempan ja siftkitin asentaa hinta olis 700-1000e. Nyt sit alko mietityttämään et mahtais olla järkevintä teetättää kyseinen remppa kun ei ole tietoa onko laatikolle mitään tehty...
    Taitaa olla nii et se mitä pakosarjoissa säästin laitetaan laatikkoremppaan.;)
     
    Muokattu: 2.1.2018
    xarper ja J.J. tykkäävät tästä.
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Diili kuulostaa must hyvältä. Hienoohan se on jos saa kaikki kerral kuntoon, lähetä viel turbiini TH-maticiin ja sano et nostaa stallia pikkasen nykyisestä. Vaik kyl se tol tehdas 11":llakin tulee toimimaan.
     

Kerro tästä muillekin!