Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Eikä kannata unohtaa räjähdyssuojaa jos haluaa kävellä jatkossakin omilla jaloila :rotfl:
     
    kime2 tykkää tästä.
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei lai se nyt räjähdä kun ei slikseillä tarkoitus ajaa;)
     
    xarper tykkää tästä.
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Voin nätkinin sepolta kysästä samalla mielipidettä turbiiniin:)
     
  4. vekku

    vekku 2nd gear

    Kaveri laittoi minulle laatikon, kertoi, että vapaakytkin on siellä osa joka väärästä kohtaa pyöriessään on sieltä ensimmäisenä ulos tulossa ja laittoi pultattavan mallin. Kuinkahan tarpeellinen tuo räjähdyssuoja on n.500hv tehoilla kun tuo laatikon heikko paikka on korjattu? Turbiini tilattiin auton painon, perävälitysten ja moottorin mukaan PTC:ltä, 9.5" tuli. Lämpöhän nuita laatikoita tuhoaa ja laitan vaihteistoöljyjen lämmön seurantaan. Oisko kellään tietoa mistä saisi lauhuttajalle menevän letkun väliin t-haaran johon sais anturin kiinni? Yhden t-haaran tilasin mutta on niin pieni, että anturi tukkii reijät. Tilasin myös jatkomutterit mutta niistä ei mahdu anturi läpi. Hommattuna on myös kierretappi jos laittaisi tuohon uuden syvemmän öljypohjan kylkeen ja yks ajatus on myös tuohon öljypropun paikalle mutta tuo t-haara olisi nyt ensin hakusessa.
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Yks heikko kohta on se eturumpu eli direct drum joka on alkuperäisenä valua ja saattaa antautua varsinkin kovemmilla kierroksilla. Itelle tilasin just billet steel mallin. Muutama satanen on halpa hinta siitä että laatikon rojut pysyy suunnilleen sisällä.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Asiasta taas toiseen ainakin hetkeksi. Mutenkä riittoisa tuo alkuperäinen polttoainepumppu on? Riittääkö ruokkimaan tulevaa konetta vai pitääkö joku tehokkaampi hommata?
    Sähköisiin en viitsi sekaantua.
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Laatikko viety huoltoon, nopealla vilkaisulla etupanta luistanut ja etummaisen pakan pronssihela niin väljä et syönyt urat pakanrunkoon helan viereen. Tulee uusi pakka tilalle, näitäkään tuskin olisin itse ymmärtänyt katsoa.
    Stage1 shiftkitti laitetaan kun cruisailupeli kuitenkin tulossa ja eturumpuun uudetlevyt+ 1 lisälevy. + kaik tiivisteet ym.mitä perushuoltoon kuuluu.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ehdottomasti bolt-in sprag, jos kardaani, perä tai ristikko pettää, niin ei tule rojut laaatikosta sisälle. Samalla voisi katsoa myös vahvemmat ristikot kardaaniin. Kummiskin painava auto + vääntöä hyvin.
     
  9. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mekaanista bensapumppuakin saa suurempituottoisena versiona, sopii siihen vakion tilalle.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En usko et välttämättä tarvii mekaanista hi vol pumppuakaan. Mut niitä tosiaan on saatavilla jos silt tuntuu, ja riittää kyllä aika pitkälle.
    Bolt in spragi ei oo sen vahvempi kuin tavallinenkaan, amerikassa niitä kutsuttaan nimellä "case saver", jos on kuoressa huonot rihlat. On olemassa vahvempikin spragi jossa enemmän jousia ja rullia, mut hinta sit pompsahtaa tohon perusmalliin verrattuna. Itellä ei oo tullu ku kerran vastaan spragi mikä on pyörähtänyt casessa, muuten hajoneita sen sijaan kyllä.
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Kiitokset tehotetsa440 asiallisista sarjoista;)
    Pintaruosteiden poisto ja blacksatinit niskaan
    [​IMG]

    [​IMG]


    Partsi lupaili kansia ensiviikolle, katsotaan.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Loppuromut lähti tänään partsilta tulemaan;)

    Onkos tässä kansi/venakoneisto jumpassa jotain kikkakakkosia jotka olis hyvä tietää ennenkuin alkaa asentelemaan?

    Summitin sivuilla törmäsin tälläiseen liittyen noihin e-streetteihin (klikkaa kuvaa) :

    [​IMG]
    Tarvitseeko jotain muutoksia vai?
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei mun mielest tarvi mitään muutoksia, orkkisvipat, akselit ja pidikkeet käy.
     
  14. vot

    vot 2nd gear

    juuri soittivat koneistamolta e-streetkansista jotka sinne kiikutin, kaikki ohjurit tiukkoja, venttiilikorot heitellyt mut nyt kunnossa. kiitokset lahden kansityölle.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Kai ne uutena saa ollakkin vähän tiukkoja, kuluu siittä kuitenkin;)
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tai leikkaa kiinni.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    J
    Jotenkaa vaa en usko et niin paskaa myisivät.
    Onko jollain näin käynyt näiden kansien kanssa?
    Enkä nyt epäile etteikö vot:n kansissa olis ollut tiukat ohjurit, mut helposti koneistamo tuossa tapauksessa hiukan värittää tarinaa jottei asiakkaalle tule olo että turhasta maksoin kun mitään vikaa ei ollut...
     
    Muokattu: 12.1.2018
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    4 edelit/ sorsat tiedän käyneen kansipajan tarkistuksessa.
    Kaikkissa ollut jotain sanomista...

    En ite alkais tuossa kohtaa enää nuukailemaan.

    Rahaa oot kuitenkii hakannu melkosesti tuohon alakertaan...
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onko jollakin ollut Edelien kanssa kiinnileikkautumis ongelmaa?

    E-streettejä muutamat laittanu, eikä ole tarvinnu ohjurivälyksiin puuttua.
    Ventiilit on kyllä olleet tosi tiukan tuntuiset ohjureihinsa, koska ne on kasattu niin tahmealla rasvalla.
    Putsauksen jälkeen välykset ihan normaalin tiukat niinkuin pitääkin.
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Yhdet Rpm:ät oli pakosistaan tiukat.
    Ei ollu auttanu rasvan poisto...
     

Kerro tästä muillekin!