Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. enzo

    enzo Gearhead

    No niin. Jossainmäärin saa vaikutelman, että joitakuita harmittaa kovin, että FHRA on vastineen jättänyt. Sekin harmittaa että sen ajallaan jättämisestä tulin maininneeksi.

    Mutta pari juttua otetaan vaaliliirumlaarumpuheista esille, vaikka puheenjohtajaksi valittiinkin pätevämpi kaveri ja minutkin vahvalla mandaatilla jatkoon johtoryhmään.
    -FHRA ei ole joku mystinen kattojärjestö jossain. Se on me yhdessä.
    -Minulla on riittävästi aikaa ja vimmaa tehdä duunia yhteisen asian eteen.
    ---
    ---
    Muuta: Suunnilleen puolet johtoryhmästä ja kaikki toimistoväki on ollut lomalla töistänsä Joulun- ja uudenvuoden ympärillä. Toimistosakkia lukuunottamatta kaikki ovat muualla töissä ja tätä touhutaan omien toimien ohella.
    -Kaikki tiedottamiseen kykenevä väki siis pois kuvioista. Senverran ennen lomia lienee ehditty tiedottaa, että FHRA odottaa virallisia selvityksiä ja tiedottaa lisää lomien jälkeen.
    -Kaikki ovat lomansa töistänsä ansainneet.
    -Ja FHRA tiedottaa sitten lomien jälkeen, että asiaa on käsitelty ja vastine jätetty.
    -Minä osasin ihan omasta ja meidän muiden asiaa auttaneiden puolesta kertoa omin sanoin, että vastine on jätetty ja että oli aikamoinen urakka muiden toimien ohella. Tapana on ollut tiedotella vasta kun on tehty, eikä hulluna huudella puolivalmiita.
    ---
    ---
    Tämän asian ympärillä virallisen totuuden osalta, joka ilmenee AVI:lle toimitetuista asiakirjoista on ollut sellainen sumu-, tai savuverho, että voidaan pitää luojan lykkynä sitä Lauttakylän Sanomien uutisointia aiheesta ja jonka johdosta asiakirjat nousivat esiin edes pari viikkoa ennen vastineiden ja mielipiteiden jätön deadlinea.
    -Näin ehdittiin laatia kohtuullisen järkevä, liitteineen ja kuvineen reilun kolmenkymmenenkymmen sivun teknis-taloudellinen liirumlaarum.
    ---
    ---
    Poikkeus puolivalmiiden asioiden huutelemattomuuteen.
    -Pääoperaatio omassa toimikentässä olisi ollut tällävälin FHRA:n Pro-kisaajien kollegion mielipiteiden ja lausuntojen kerääminen, tiivistäminen ja toimittaminen eteenpäin EM-sarjan / EDRS-Pro:n sääntöjen ja toimintatapojen ympäriltä. Se homma on kesken, mutta aikas hyvällä mallilla, vaikka muutamaan palaveriin ei ympäristöasioiden takia päässytkään.

    Muuten pohjoismaiset EDRS / EDRS-Pro säännöt alkavat hakea paikkansa ja sääntöjen julkaisu lähestyy.
    -Tämä on sellainen kaksisuuntainen operaatio, johon liittyy myös FHRA:n sääntökirjan teko. FHRA:n sääntökirjaa sovitetaan EDRS-sääntöihin ja EDRS-sääntöjä on viilattu FHRA:nkin toiveiden ja sääntöjen mukaan.
    -Luultavasti ihan hyvä tulee molemmista.

    Autojen FIA/EM-Sarja/EDRS-Pro säännöt julkaistaneen helmikuussa ja jos jollakulla on niihin liittyvää tietotarvetta kisaamisen käytäntöjen suhteen, eli aikoo osallistua Pro-autolla kisaamiseen 2018, niin kannattaa olla yhteydessä vaikka minuun ensin.
    -Nykyteamit, ovatpa aktiivisia tai ei, ovat kartalla missä mennään ja osallistuneet asian valmisteluun.
    ---
    ---
    Mitä tulee kilparadoiksi sopivien suorituspaikkojen kartoittamiseen ja muuhun sellaiseen, niin toki meillä on "Alastaron jälkeiselle" ajalle ajatuksia. Motopark on ok paikka ja rata nopea, vaatii duunia, pinnoitusta, suunnitelmallisuutta ja rahoitusta, luultavasti siellä on hieman tuuli kuitenkin kääntynyt kiihdytysmyönteisemmäksi.

    Kalajoki on ihan jees SM-kisaamiseen. Tarvittaessa varttimailinakin.

    Näyttää, että Vesivehmaa onnistuu SM-kisaamiseen ja että siellä on edenneitä suunnitelmia jotka mahdollistavat SM-kisaamisen.

    Uusia suorituspaikkoja on kartoitettu jo hetken aikaa. Ainakin 1/8 mailin ratoja voisi parikin putkahtaa esiin parin vuoden aikajänteellä.
    ---
    Ja mitä tässä nyt on henkilökohtaisella tasolla ehtinyt näiden muiden puuhien, töiden, oman kilpurin, kakaroiden kilpurien ja kakaroiden kaitsemisen ohella kipitellä pitkin maita ja mantuja sanomassa päivää ihmisille kisaamisen suhteen, niin pystyy jo esittelemään muulle johtoryhmälle joitain perusideoita ja tuumattavaakin ihan keskustelupalautteen perusteellakin.
    -FHRA:n johtoryhmän seuraava kokous on 11.1. Agendalla ei liene mitään mistä olisi ihmeempää tiedotettavaa siihen liittyen ja sen jälkeen.
    -Johtoryhmä alkaa olla ensiviikosta lukien täysimääräisesti osallistumisiskussa.

    Senjälkeen, kun tässä suhteellisen lähiaikoina on saatu viriteltyä keskusteluja ja neuvotteluja suorituspaikkojen mm. Motopark ja Alastaro jne tutut, muutamien kunnanisien/äitien ja tietysti paikkojen kohentamiseen tarvittavien tekopuolen ihmisten, AVI:n ja miksei muutaman rahoitus- ja investointitahonkin kanssa, niin sitten varmaan alkaa selvitä mitä ja missä me puuhaamme sitten isona.
    Samalla selvinnee millaisia ovat sitten ne oikeat deadlinet joihin pitää varautua minkäkin asian suhteen. Nyt on olemassa vain ennakkoajatus, että Alastaro loppuu 2018. Muut tutut paikat lienevät vähintään normaalissa iskussa.

    Oma veikkaus on, että helmi-maaliskuiden taitteella saattaisi olla jotain havaintoa mitä tulee tapahtumaan. Sitämukaa kun asiat aukenevat ja selkenevät, niin varmaan ilmenee tiedotettavaakin.

    Varma asia on, että kiihdytysajo ei Suomessa lopu.
     
    Muokattu: 4.1.2018
    jknR, fmila, jpalvima ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vissiin ens kokouksessa on ennätysyleisö,sekä kevät että syys, lukuja kuuntelemassa ja edustajia valitsemassa......, tie vaikka tarvis varoiks toisen pullapitkon et kaikille riittää. Pitäsköhän varaa messari jo valmiiks et kaikki mahtuu?
     
    JuhaKuu, pinola, MIAMIDRAGRACING ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Taisin tehdä duunia että saadaan auto radalle ja saadaan maksettua edulliset osallistumismaksut..:))
    P.S Olisin kyllä kerennyt 7sek postauksen laitta ja olis kiinnostunut jos johtiksessa olisin..:))
     
  4. enzo

    enzo Gearhead

    Mulla jäi omat duunit tekemättä, millä saa lapsille vaatetta päälle, safkaa pöytään jne. Onneksi se laiskottelu ei vielä litistänyt omia ja lapsukaisten kilvanajoja.
    P.S. Vaikka olisitkin johtiksessa, niin aika hiljaista pitelisi, kun olisi raivokkaan tekemisen aika.
    P.S.2: Tänään on luppopäivä ja minä voin tehdä 5sek postauksia. =)
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  5. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    J
    Jep, kiitos näistä "uhrauksista" ettekohän te ole johtiksessa ja teidän pitääkin tehdä asioiden eteen . Onneksi täällä on fiksujakin lukijoita että se vastineen jättö mahdollisuus tuli esille.
    Raivokkaan tekemisen ainakin sinulla nostaa se kun speed group asioita hoitelet.
    No ei tästä sen enempää. Hyvä että saitte Vastineen ajallaan.
    Kiitos ja amen
     
    supo tykkää tästä.
  6. enzo

    enzo Gearhead

    Sellaisilla omilla vaalipuheilla ja tavoitteilla lähdin johtoryhmävaaliin, siinä pärjäsin ja FHRA on sitoutunut moninaisista syistä pohjoismaiseen yhteistyöhön ihan jo syyskokouksen päätöksellä.
    -Otin ulkomaiden kesken tehtävistä operaatioista kopin ja se koppi siunattiin. Nyt on mukavan selkeä työnjako johtoryhmän ja muiden vetäjien kesken, niin melkein kaikille on passeli perusduuni. FHRA:n ammattimaisuus harrastajaporukkana, yhteistyöhalu ja -kyky on kyllä noteerattu muuallakin ihan tapahtumien määrän ja peruslaadunkin osalta. Siksi muutama lähimenneisyyden pieni häikkä saataneen yhteispohjoismaisella kuviolla ojennukseen.

    Välillä toki pukkaa tekopuolen ihmisille "pientä" lisäurakkaa, mutta määrätietoisella tekemisellä ja kohtuullisella yhteistyöllä kaikki sujuu kyllä ihan kelvollisesti.
     
  7. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Hyvä et Enzo tiedottaa,mut eikö siellä ole ihan Media alan ammattilainenkin Johtoryhmässä tarkotan Lasse Norresta mitä hän Duunaa?
     
    BUICK:it ja supo tykkäävät tästä.
  8. enzo

    enzo Gearhead

    Ulkomailla.
     
  9. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Varmaan kaukana nettiyhteyksien kantaman ulkopuolella kun ei näin tärkeään asiaan saa tiedotettua. Hyvä enzo että jaksat meidän änkyröiden kanssa..))
     
    supo tykkää tästä.
  10. Rolssi62

    Rolssi62 1st gear

    "Mä olen ihan jäätävän kova jätkä."
    Enzo, oman aikansa Supermies!
     
  11. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Oma loma ennen kaikkea. Se kertoo johtokuntalaisten sitoutumisesta hommaansa fhra:n hallituksessa jos vaakakupissa on suomalaisen drag racingin tulevaisuus tai jopa kuolema. Hat off!
     
  12. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Enzo sanoo: "No niin. Jossainmäärin saa vaikutelman, että joitakuita harmittaa kovin, että FHRA on vastineen jättänyt. Sekin harmittaa että sen ajallaan jättämisestä tulin maininneeksi."

    Tulihan se sieltä, eli syyllisiä ja koko hankkeen kaatajia ovatkin ne jotka ovat viestiketjun alusta saakka pyytäneet, toivoneet ja rukoilleet että FHRA antaisi lausunnon että asialla ollaan. Tällöin oltaisiin vältytty monilta ikäviltä lausunnoilta ja vastakkain asettelulta,

    Jos asia on niin että FHRA on saanut asiasta tiedon ainoastaan lehtikirjoituksen kautta, eikä mitään yhteydenottoja ole puoleen tai toiseen, osoittaa miten huonot välit ratayhtiön ja kattojärjestön välillä on. Missähän vika, asioissa vai johdossa. Tämä ei jatkossakaan lupaa hyvää.
    Jossain oli maininta että FHRA odottaa yhteydenottoa ratayhtiön suunnalta.
    Samoin useammassa viestissä oli kehotus että FHRA:n pitäisi ottaa hattu käteen ja pyytää ratayhtiöltä audienssia.

    Vaikkakaan kyseinen asia (Drag Racing päätty Alastarolla) ei lajin kannalta ole "elämän- tai kuoleman kysymys", niin on se kuitenkin vakava. Kehittyykö se (kehitetäänkö sitä) vai otetaanko 5-10 vuotta takapakkia.

    Kun kyse on tässä viestissäni yksittäisen asian ajoissa tiedottamisesta (tiedottamatta jättämisestä) on se osoitus välinpitämättömyydestä, ylimielisyydestä, heikosta reaktiokyvystä, asioiden tärkeyden tiedostamisesta. Eli liike-elämän termeillä huonosta johtamisesta. Johtukoon sitten osaamattomuudesta tai olemassa olevasta pinttyneestä johtamiskulttuurista.
    Tärkeiden asioiden tekemättä jättäminen ei voi olla kiinni "ollaan lomilla tai ei oikein kiinnosta" asenteesta.

    Enzo on kirjoittanut yhteenkin vastaukseen melkein 100 riviä, Yksi rivi FHRA:lta olisi riittänyt rauhoittamaan tilannetta.

    Jos oikein ilkeästi haluaa ajatella, niin tekikö FHRA vastineensa asiaan vasta sen jälkeen kun moni yksityinen taho oli sen tehnyt?

    Tiedän että esittämäni syytökset ovat vakavia. Aiheelliseenkin kritiikkiin suhtaudutaan hyökkäämällä takaisin. (kokemusta on).
    Maksavana jäsenenä katson myös olevani oikeutettu arvostelemaan selkeitä epäkohtia, ilman että ainoa tapa vaikuttaa on saatu viesti "mikset sitten pyri johtokuntaan".
     
    MadMike, supo ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mites toi Kauhavan lentokenttä... ?
     
    ET1121 tykkää tästä.
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itse uskon täysin siihen väittämään, että FHRA:ssa ei tiedetty tuosta lopettamisasiasta, vasta kuin lehtiartikkelin jälkeen.

    Myöskään tämä toinen ry joka teki muunmuassa rataan uuden pinnoitteen, ei tiennyt asiasta.
    Heillä kun tuntuu olevan radanomistajaan paljon paremmat välit, ainakin omien väittämiensä mukaan.
     
    jknR, Pate-68 ja kapav tykkäävät tästä.
  15. turbo

    turbo 3rd gear

    Täällä on niin ihanan kotoinen tunnelma - ei voi kuin epäonnistua :D

    Kotona vaimo nalkuttaa imuroimisesta. Sitten, kun olet imuroinut, niin olet tehnyt sen väärin. Lopputulos ei ratkaise, vaan tapa miten maali saavutetaan. Perkele - ei stripilläkään jaeta tyylipisteitä!

    Jos tekemisestä ja tekemättömyydestä saa saman arvostelun palkaksi, niin ei se paljoa motivoi.

    Oikein toimimalla nainen saa miehen tekemään vaikka mitä, mutta se ei ole nalkuttaminen vaan positiivinen palaute, joka saattaa mennä välillä imarteluksikin.

    Miten tänne saataisin tuollainen positiivisuuden kierre aikaiseksi?
     
    MadMike, newhouse, stana ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Aivan samaa mietin kun luin tätä viimeaikaista ruikutusta. Ihme että vuodesta toiseen jotkut on niin kahjoja että menevät edes jollain panostuksella hoitamaan yhteisiä asioita.
     
    joteam1 ja nalle71 tykkäävät tästä.
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Kysy vaimolta... :lol:
     
    MadMike tykkää tästä.
  18. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Vahinkoja sattuu, epäonnistumisia tapahtuu. Ei se ole vakavaa vaan se on elämää.

    Se taas miten vahingoista/epäonnistumisista ottaa opiksi ja kantaa vastuun on tärkeää, virheet täytyy myöntää ja pyrkiä korjaamaan syntyneet vahingot.
    Epäonnistuminenkin voi olla onnistumista kun sen hoitaa oikein.
     
  19. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Minulta saa kyllä vuolaat ja nöyrimmät kiitokset kumarruksineen kunhan se vain on se on ensin ansaittu. Muutamaan vuoteen ei vain ole liioin ollut aihetta. Huonompaan on menty.

    Marttyyrikortti kyllä osataan heti vetää tai tehkää itse paremmin kortti. Menkää ehdokkaaksi on myös kovin suosittu. Alkeellista.
     
  20. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Suvi Teräsniskaa lainatakseni, jos mikään ei riitä... En oikein ymmärrä miksi tähän lausuntoon ei voi olla tyytyväinen, hyvä että tehtiin ja ilmeisesti melko kattava, jos pituuttakin on kymmeniä sivuja. Samaa mieltä toki siinä kohti että pahaa mieltä nettikeskusteluissa oltaisiin vältetty yksinkertaisella ilmoituksella että lausunto on tekeillä, mutta silti, kiitos tekijöille.

    Mutta tuo Vesivehmaan SM-mahdollisuus olisi melko mielenkiintoinen, voisin kuvitella sen olevan yleisölle melko suosittu, Kalajoen tavoin, kun on niin helppo paikka tulla. Kenttäpäällikön kanssa puhuessani viime vuonna niin ilmeisesti jonkin metsän takia jouduttu se laskeutumisporras siirtämään enemmän keskemmälle kenttää, niin jää jarrualue siihen 500m kun ei valkoisten viivojen päälle oikein voi kumittaa tai polttaa kumia. Onkohan tuo metsäpalsta kentän päädystä nyt kaatunut ja päästäisiinkö rataa siten pidentämään? Ja ohimennen oli mainintaa silloin uudelleenpäällystyksen suunnittelusta, onkohan siinä vuoden aikana edetty miten?
    Kun on vaan sijainniltaan niin erinomainen paikka, 150 km sisällä kun asuu aika paljon ihmisiä.
     
    jknR ja three hundred tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!