Rengaskone 89e ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja virta, 8.1.2018.

  1. virta

    virta Gearhead

    Näkyis Kärkkäisen verkkokaupassa olevan aika sopivaan hintaan ja myös postikulut kohtuulliset.Aiemmin olen ajatellut että pieneen talliin liian iso mutta ehkä joku ratkaisu löytyisi,,mieli tekisi tollaista[​IMG] Nurkkiin on kertynyt joitain yksittäisiä renkaita vanteineen ja ne ei kelpaa kierrätykseen kuin irrallaan ja joskus on vain tarvetta noita irrotella toisistaan ja tiettu se tekemisen ilo.
    Millaisia kokemuksia muilla,,tuo on aina pultattava levyyn tai tukevaan alustaan,,itselle voisi joku siirrettävä ratkaisu olla kun tosiaan tila rajallinen!
     
  2. stana

    stana 3rd gear

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/torin-manuaalinen-rengaskone -tuommoinen? Mulla on, isoon kuormalavaan ruuvasin kiinni. Ajaa asiansa, mulla kanssa satunnaisiin rengashommiin jne. Kun ei tartte, irti lavasta ja nurkkaan ja lava pihalle, ei vie paljon tilaa. Käyttö vähän sanlaista kuin sinulla. Pyöristelin ja kiillotin rengasraudasta päät ja kunnon liukkarit!! Eli osta rengasrasvaa kans, korvikkeita on, mutta kokeiltu on..
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Puuilossa taitaa olla vastaavaan hintaan?
     
  4. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Oma vastaava pultattu traktorin (irto)vanteeseen, helppo pyöritellä koko paketti ulos verstaasta kun ei tarvi. Näpäkkähän tuolla on renkaita vaihdella peltivanteisiin. Hommasin kaveriksi staattisen renkaantasapainotuslaitteen jotta saa vähän painotettuakin.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Itellä just tuo Kärkkäisen vehe kans. Noita ralli piikin renkaita väänelly ha purkanu useita. Iha asiansa ajaa. Jos ei urakalla tee :D
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kiila-ankkurit lattiaan ja pulttaa niihin kiinni tarvittaessa.

    [​IMG]
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Eräs kaveri jolla rengaskone sanoi ettei hän yleensä tasapainota laittaa vaan alle jajosjoku rengas vipattaa tasapainottaa sitten..mitä mieltä tällaisesta?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mun kaveri tekee renkulihommia ja vähän tsiigaa miten aiemmin painoja ollut ja miltä vanne näyttää. Jos vanne hyvän näköinen niin kokeilee sitten ensin ilman.



    Harvassa vaan tahtoo olla. Saako kympillä enää tasapainotusta rengsliikkeestä neljälle pyörälle?
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuollainen samantyyppinen Toriautosta tuli hommattua.
    Ja yllämainituilla ankkureilla tallin lattiassa kiinni. Helppo irroittaa jos tiellä.
    Kumin irtiotto helppoa mukana tulevalla kangella. Takaisin laitto ei onnistu oikein sillä, mutta perinteisillä rengasraudoilla kyllä. Auttaa jo paljon kun rengas on tukevasti kiinni hyvällä työskentely korkeudella.
    Harrastevehkeillä en aja yleensä yli 80km/h, joten ei ole tarvinnut tasapainottaa.
    Rouvan käyttöautoon pyöräytin kumit ja tasapainotutin autokorjaaamolla 15€/neljä rengasta.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Onnistuu tuolla kangella takas laitto. Hiukan vaa oman laatunen
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei ole järkeä laittaa ilman painotusta alle. Mut mikäli huonon tien varressa asuu ja auto mitään väliä voi laittaakki.
     
  12. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ei munkaan mielestä ,kyllä pyörän ripustuksen nivelien vaihto maksaa moninkertaisesti painotuksen hinnan.
    Torista viikolla katoin oli käytetty myynnissä 40 e ei näkynyt enää.
    Pitää vissiin toteuttaa itse viilapenkkiversiona niin ei jää tielle lojumaan. Rengasraudoilla on tähänmennessa tultu toimeen.........palteelta irti painoon tein helpotuksen kisko seinään siitä parinmetrin kanki jossa "lapio"päässä sillä painan lattiiaa vasten palteen irti.

    Ps tuollaisen staattisen tasapainoituskoneen näin ohimennen joko bilhelevis tai mätänetis ja alta 50 e kartiot kyllä näytti pieniltä mut helppo tehdä suuremmat.
     
    Muokattu: 8.1.2018
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja torafors myy myös jotain näitä mekaanisia itse asennus koneita.
     
  14. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Mulla on tommoinen kapine missä pyörä on vaaka-asennossa:
    https://www.frost.co.uk/static-wheel-balancer.html
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. stana

    stana 3rd gear

    Oletko päässyt vertaamaan tulosta rengasliikkeen härveliin? Moottoripyörän renkaita pyörittelen sillä laakeroidulla akselilla, sillä sattuu ihan hyvin.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on hyllyssä tommonen vaakamalli. Mut ei se toimi oikein leveälle vanteelle. Jollekin kapealle cv2 renkaalle ihan hyvä.
     
  17. ursus2

    ursus2 Gearhead

    En ole, käytössä todennut että painotettu täristää vähemmän :)
     
    stana tykkää tästä.
  18. cdi

    cdi Double Gearhead

    Kyllähän periaatteessa tuostakuplamallikin on tarkka jos se kupla on tehty sellaiseksi onhan niitä passejakin jotka näyttää millin osia.

    Mä luulen että sillä renkaan leveydellä ei sinänsä ole väliä vaan sillä kuinka kaukana kiinnitys on keskiöstä eli ns ET mitta. Mitä suurempi se on sitä suurempi on momenttivarsi ja tää yhtlö tietää sitä että pienikin poikkeama korostuu sen momenttivarren kerrannaisena.

    Mulla on piirtävä taspainoituskone hidas mutta se on absoluuttinen ja riippuu toki käyttäjästä. Periaate on yksinkertainen ja toteutus voi tehdä jopa kotioloissa jos omaa metallityöstöön välineitä ja kiinnostusta.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Mut en ymmärrä miten tolla tasapainotetaan dynaamisesti?
     
  20. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ei mitenkään... lisäksi dynaamista tasapainoitusta ei tarv jos ET on nolla....ei synny momenttia.
     

Kerro tästä muillekin!