Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    No paljonko ne sitten maksaa? Se milli oli suoraan tuosta tiedotteesta napattu.
     
  2. jusi99

    jusi99 Gearhead

  3. pile

    pile Gearhead

    Koko ajan puhutaan että kirjoittelu on helppoa kasvottomana. Mä seison ainakin kirjoittamieni viestien takana myös muuten kuin nimimerkin muorossa. Jos sattuu että joku ei tierä kuka ” pile” on niin se on.
    Pauli Stamblewski asuinpaikka Peräseinäjoki.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Turhaa muitten merkkien ja lajien harrastajia vedät noihin kyräily-syytöksiisi. Kyl tässä maassa on ihan muitakin kun bemariporukka joka kykenee olemaan normaalisti vaikkei kiihdytysautoilijat sitte osaiskaan


    Mut se on kun on paljon ihmisiä noissa kattojärjestöissä ja samat ihmiset on mahdollisesti vuoskymmenet kattelleet toisiaan, pakkohan siinä näkemyseroja tulee. Usein vaan kun joku sanoo että ei saisi olla eripurasis ja pitäs vetää yhtä köyttä ne ei silti kykene sanomaan miten se tehtäisiin jos porukka ei vaan ole yksmielisiä mistään.
     
    Muokattu: 12.1.2018
  5. pile

    pile Gearhead

    Siis on muitakin. Mutta aika pieniä kuppikuntia ovat. Jos yhtään olet kuusalla siitä kuinka suuria tapahtumia bimmeri potukat järjestää niin ei täällä suomes oo muilla likimainkaan saman kokoluokan tapahtumia. Jos oon vääräs niin oikaise. Ja selvennykseksi että en ole pemari harrastaja.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Autojen määrä lienee kanssa yks syy miksi vaikka joku simca kerho ei voi tehä mitään omia "kalajokimiittejään" vaikka kuinka olisivat yksmielisiä. En yhtään silti lähtis väheksymäån näitä pienempiäkään, kuten en väheksy bemariporukoitakaan.

    American car show lienee isompi mitä bimmerparty ja "samaa kokoa". Voisi kuvitella että isoimmat cruisingitkin olisi tuon kokosia.
     
  7. pile

    pile Gearhead

    Et ihan hiffannu mitä tuolla ajoin takaa. Mutta olkoot. Jätän tämän nyt tältä erää ja odotan innoissani ensikesää.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Paha sanoa paljonko maksaa, mutta ei misään nimessä edes puolta siitä millistä.

    Ympäristöluvan valituksen käsittelyasiakirjoista käy selvästi ilmi että alueella on jo varsin kattava öljynerotusjärjestelmä ja asfalttia pidetään jopa oikeuden pöytäkirjassa vettä tai kemikaaleja läpäisemättömänä materiaalina. Kaivuutyö kyseisessä maastossa on helppoa eikä sinnne ojaan tarvitse laittaa kuin putki. Lisäksi varmasti muutama uusi kaivo. Soraa tai murskeita ei paljon ulkoa tarvitse tuoda.

    Lisäksi juuri tällä hetkellä infra-alalla vallitsevasta korkeasuhdanteessa on yksi merkillinen piirre, nimittäin urakkahinnoittelun suunta on yhä jyrkästi alaspäin. Eli nyt olisi todella halpaa tai vähintäänkin kohtuu hintaista tehdä putkitukset sun muut tarvittavat toimenpiteet. Ehkä siellä tehdään jo suunnitelmia hyvässä hengessä ja välillä katsellaan lomakuvia.

    Luettuani ympäristölupavalituksen pöytäkirjan en voi kuin ihmetellä kuinka joku viitsii ylipäänsä pyörittää moottorirataa. Ei ihme jos pinna palaa sillä sellainen pykälä- ja selvitysviidakkossa ja taakkaansa keventääkseen lupaa heikkona hetkenään luopua koko kiihdyttelytoiminnasta. Varsinkin jos ei saa kiihdytys-suoran pääkäyttäjältä toiveilleen minkäänlaista vastakaikua. Tai taloudellista apua.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No miksi ihmeessä tämmöistä faktaa ei ole toimitettu fyyralle, jos heidän virallisessa tiedotteessakin puhutaan reilusta miljoonasta?
     
  10. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Vastaan tähän karkeasti kun junnutiimimme on palannut Jyväskylästä AKK:n palkintogaalasta sunnuntaina, tai sitten en.
    Kuten aiemmin jossain postauksessa kerroin, olen olut 31 vuotta tekemisissä pohjavesialueella tapahtuvan rakentamisen kanssa.
    Ja yritykseni nököttää pohjavesialueella, lentokentän laidassa, sotilas-alueen, 6- tien varressa, vesilaitoksen kupeessa, jossa sijaitsee ABC bensa-asema.
    Ja kaikki nämä pohjavesialueella, ja kaikki on saatu hyvässä yhteishengessä sovittua, ja luvat kuntoon.
    Ja melkoisen paljon yritykseni on ollut yllämainittua infraa rakentamassa.
    Siinä on näppituntuma muodostunut kohtalaisen hyväksi.
    Mutta hei, huomenna juhlitaan Drag Race mitalisteja Jyväskylässä.
     
    Muokattu: 12.1.2018
    supo, Mikkis, GS ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kovin luotiin FHRA:n tiedotteessa uskoa tulevaisuuteen ja useamman tahon kanssa jutellaan uusien ratojen rakentamisesta.
    Se miljoonan arvio piti sisällään aika paljon erillaisia rakennusvaiheita, rata pitäisi käytännössä repiä kokonaan auki jne... eli samalla hinnalla ilmeisesti rakentaisi kokonaan uuden radan johonki periferiaan...
     
  12. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Kokolailla..
    Mutta kun vanhaa rataa ei tarvitse repiä auki.
     
  13. fishbone

    fishbone Gearhead

    eli nytkö taas kannattaa maksaa FHRAn jäsenmaksu? mitä sillä saadaan täälä ruohonjuuritasolla?
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Joo mä en tiedä siitä mitään enkä sitä miten ympäristöihmiset vaatii vesien ohjauksen asfaltilta ja oletetaanko ettei litkut mene asfaltin läpi pohjavesiin
     
  15. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Mainittiin kyllä myös että vaikka hulevesiasiat saataisiin kuntoon voi melu kaataa koko homman. Eikä me varmaankaan voida vaatia pro luokilta äänenvaimennusta. Juha Vuorio Loimaa
     
    Muokattu: 12.1.2018
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jep jep. Mun kirjoituksiin voi faktan tietäjät kertoa korjauskertoimet, voisit ite aloittaa kun tietoa on.
     
  17. fishbone

    fishbone Gearhead

    voi vittu kun näkis tuon Teron kasvokkain niin vois jutella tästä,joskus sillon tällön harvoin tavataan kylillä,ollaan nääs saman kylän poikii.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Riippuen hieman asfaltista ja tietenkin siitä mitä sen alla on, se ainakin pitäisi katsoa vettä läpäisemättömäksi pinnoitteeksi.
    Ilmeisesti näin on katsottu tässäkin ja missään tapauksessa ratapintaa ei tarvitse nostaa ylös tämän hulevesipäivityksen vuoksi.
    Pointtihan siinä on saada radalle satanut vesi kontrolloidusti kerättyä ja ohjattua muualle (+ näytteenottomahdollisuus?).
    Se että nyt ollaan ykkösluokan pohjavesialueella, ei loppujen lopuksi tee asiasta mitenkään ylitsepääsemätöntä, eikä ihmeellistä varsinkaan jos tämä mahdollinen päivitys suhteutetaan kokonaan uudelta radalta vaadittaviin suojaustoimiin, ollaan silloin millä tahansa maaperällä.
    Nykyisin mihin tahansa uuden rakentamisen vaatimukset ovat lähtökohtaisesti aivan samat kuin mitä Alastarolta vaaditaan nyt ja tulevaisuudessa.
    Eli uutta rakentamalla itse rakennuskustannukset eivät muutu miksikään, paitsi että Alastaroon on varsin helppo=kustannustehokasta tehdä erilaisia kaivuutöitä.
    Siinä kohtaa kun uutta rataa tehdään alueelle missä ei ole pohjavesiriskiä näin paljoa, siellä on savea, kannokkoa ja kiveä/kalliota, jolloin yhden putken 100m:n upotus on kertaluokkaa ihan toista kuin Alastarossa(+routasuojaukset,ym.).
    Tähän mahdolliseen Alastaron hulevesivaatimukseen ei homma kaadu, jos sen ei tahdota kaatuvan.
     
  19. jknR

    jknR Gearhead

    Aikaisemminkin jo tullut kerrottua tässä keskustelussa. Kymiringille ei tule strippiä. Jättivät pois suunnitelmista jotta saivat meluluvat.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    "Ei missään tapauksessa" o_O... fhra:n mukaan rata pitäisi käytännössä purkaa... mitä ikinä se sit tarkoittaaki.
     

Kerro tästä muillekin!