katsastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja siirifrimann, 13.1.2018.

  1. siirifrimann

    siirifrimann 1st gear

    Moikka! Pitäis auto käyttää katsastuksessa, ja haluaisin etsiä uuden paikan,missä katsastaa. Asun itse Kivenlahdessa Espoossa, joten sieltä päin jos löytyisi katsastus paikka. Olis plussaa, jos saisi suomalaista laatua! Onko joillain asiakkailla kokemusta tai alan ammattilaisilla tietoa näistä katsastus firmoista: www.helppokatsastus.fi tai www.veho.fi ?
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Miten noi on verrattavissa toisiinsa?
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    ? pitäskö siiri sun mennä katsastaan helppoon kun tuo veho ei taida leimata vehkeitä?
     
  4. miguelo

    miguelo Gearhead

  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tosta helppokatsastuksesta on kuulunut pelkkää huonoa, katsurit verrattavaissa muinaisiin valtion katsureihin (virkamiehiin); sekä Kivenlahden että Niittykummun pisteissä. Toki sieltä joku on asiallistakin palvelua saanut mutta harvempi.

    K1 Suomenoja on toiminut ihan OK vuosia, tosin ei ole kotimainen ketju.
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Itse käyn itäsuomen katastus asemalla. Maalaisjärki kohillaan ainakin nuoremmalla kaverilla.
    K1:sellä kun kävin niin kauheeta pilkunviilausta.
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Hyvässä kunnossa ja vähillä kilometreillä oleva perus käyttis on jokseenkin yksi ja sama , missä konttorilla käyttää leimalla. Hinnoissa on eroa hieman. Säästöä syntyy, jos vaivautuu etsimään edullisimman konttorin.
    Kun on kyse erikoisemmasta harrastepelistä, kannattaa " valmistautua" huolella ja valita se myötämielisin konttori ja jopa se katsastaja.;)
     
    miguelo tykkää tästä.
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuosta Kivenlahden helppokatsatuksesta on kokemuksia.
    Vielä pari vuotta sitten siellä oli ihan kiva käydä, viimevuonna sitten olikin katsastajat muuttuneet. Katsastaja oli juuri koulusta päässyt virkaintoilija, ja päätin etten mene sinne enään.
    Tuosta Veho- katsastuksesta kaipailen minäkin kokemuksia, hinta on ainakin siellä edullinen.
    Tuo Lommilan Veho ainakin tarjoaa myös pelkkiä katsastuksia.
    https://www.veho.fi/globalassets/trucks/huolto/katsastus/katsastushinnasto-9.6.16-espoo-lommila.pdf
     
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    vai oisko se nyt kuitenkin niin että jos auto on kunnossa niin sama kai se on mihin sen vie?
     
    Sounderi ja jenkkijussi tykkäävät tästä.
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    liekkö tuo tarkoitus että auto on turvallinen itselle sekä muille liikenteessä oleville!
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Katsastustapahtuma sisältää muitakin tekijöitä kuin onko auto kunnossa tai turvallinen. Eli minulle niille muillekin tekijöille on väliä, ja tietenkin hinnallakin on merkitystä. Espoossa on kuitenkin valinnanvaraa eikä ole pakko käyttää sitä yhtä ja ainoata konttoria.

    Minä ainakin vien autoni muualle seuraavaksi, kokemuksiahan tässä nimenomaan kysyttiin Kivenlahden helppokatsastuksesta jota olen käyttänyt jo pitkään, mutten enään viimekertaisen jälkeen. Vaikkei autosta mitään vikaa löytynytkään.
     
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Ei oo ihan Espoossa, mutta ei nyt mahdottoman kaukanakaan, mä olen aina käyttänyt Kehän Autokatsastusta Vantaalla ja ei ole pahaa sanottavaa.

    Autot on aina katsottu järjen kanssa, eli jostain olemattomista pikkuasioista joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä ei ole samantien hylätty. Ja silloin kun on hylky tullut, niin se on tullut ihan aiheesta. Tuolla ajattelin käydä myös jatkossa, oli leimattavana sit käyttöauto tai harraste.
     
  13. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla ollu periaattaana, että jos katsastuksessa tulee hylsy, niin menen muualle seuraavalla kerralla.:confused: Mutta eihän tuossa ole ollut loppujenlopuksi mitään järkeä, aina asiasta on tullut mahdollinen hylsy tai huomautus. Katsastaja kun jarrutestissä puhkaisee mädän jarruputken, kuuluu hänelle suorastaan kiitos ja kumarrus.:)
     
  14. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    juurikin niin,minimoi mahdollisuuksia että sama kävisi esim. ekaluokkalaisen lähdettyä yllättäen juoksemaan tien poikki.
     
  15. julmajari

    julmajari Gearhead

    Ruka katsatuksessa kävin harrasteautolla kuurinniityssä, oli hyvä meininki.
     
  16. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    On tullut korjauskehoitus ja merkintä kun vetokoukun pistorasian läppä puuttuu. Eli ei ole mikään turvallisuusasia itselle eikä muille tiellä liikkujille.
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Tästä samaa mieltä. Mut tosin ku kattoo tiellä meneviä kärryjä ni ehkä 75% niistä valo vikoja. Ku ei pidetä huolta. Et ymmärrettävästä syystä toi on tullu. Vai olenko väärässä?
     
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Oikeassa olet.
     
  19. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Et ole väärässä. Läppä uupuu > rasia paskaa täynnä > kärryn valot ei pala. Ihan aiheesta ne valot siellä on?
     
  20. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Voisko joku ystävällisesti ilmoitella kohdan mistä tämä löytyy. (katsastajan ohjeet, tai vastaava) Ei ole kysymys pelaako peräkärryn valot. Jokainenhan ne tarkistaa ennen kuin lähtee kärryä vetämään. Olen aivan samaa mieltä että valot pitää kärryssä olla, mutta miten ne tähän läppään liittyy. Ps. peräkärryn valot toimii vaikka ei läppää olekaan.
    No jos lähdetään sille hurskastelulinjalle että lika voi aiheuttaa oikosulun ja sulakkeet palaa, kaikki valot ja moottori sammuu, auto pysähtyy keskelle tietä. Tulee ketjukolari ja 2 ihmistä kuolee. Niin tokihan se läppä pitää olla.
     

Kerro tästä muillekin!