Rengaskone 89e ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja virta, 8.1.2018.

  1. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä oon pärjänny tuolla viimeiset reipas 30 v eikä seuraavankaan omistajan tarvi olla koneen ohjainkortista huolissaan. joo ja en mielestäni ole suositellut mitään kuplakonetta mutta edullisillakin apuvälineillä pärjää . Eipä niitä ehjiä ole myynnissä sillä hinnalla mitä harrastajat on siitä valmiit maksamaan.

    Jaa sä palasit tuohon keskusteluun mikä sovittiin että mitätöidään, ja sä tuot sen oikean tiedon tähän topikkiin. Me odotetaan että koska ,onko aikataulua tiedossa?
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä mä entisen Hoffmanin möin ehjänä harrastajalle ja maksoi pyynnin 700e eikä tinkiny. Kyllä niitä menis kun vaan ihmiset niistä luopuu. Mut kun ei niitä harva myy kun ne tulee tarpeeseen.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Mähän tein sen testin jossa totesin et staattisesti painotettu rengas Vanne yhdistelmä ei ollut dynaamisesti tasapainossa siirtipä painoa mihin kohti vaan vanteen leveydellä. Siksi käytetään dynaamista painotusta että saadaan mahdollisimman tasapainonen rengas Vanne yhdistelmä.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  4. cdi

    cdi Double Gearhead

    Merkitään luetuksi.

    Se aikataulu unohtu sulta.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    No voinhan mä kohta sen testin laittaa tähän uudestaan.
     
  6. cdi

    cdi Double Gearhead

    No sitä testin tekoa mä en pääse näkemään täyttääkö se ne vaatimukset mitä nyt yleensä testeiltä vaaditaan. Mua kiinnostaa tää teoria jossa mä sun mielestä oon hakoteillä.
    Että piistä nyt oikea teoriaa kehiin niin ei jää virheellistä tietoa pyörimään foorumille.
    En mä voi uskoa että syyllistyisit samaan mistä mua syytit,eli tiedopuutteesta,näytö esiin jos niitä kerran on.Muutenhan koko sun väitteiltä putoaa pohja pois.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    No en mä nyt sun takia rupea videota tekemäön ja mitä väliä vaikka tekisin. sit syyttäisit et oon sitä editoinu. sovitaan näin.
    Cdi:n faktat.
    1. kapeammassa vanteessa on aina pienempi et kuin leveämmässä.
    2. jos vanteen et on 0 ei sitä missään herran rakkaudessa tule painottaa dynaamisesti koska se ri tule sillä paremmaksi.
    Näinkö?
     
  8. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä en videoita kaipaa mä kaipaan sitä teoriaa minkä mä esitin väärin,minkä sun pitää korjata.
    Mun mielestä aivan kohtuullinen pyyntö.

    Sä palaat edelleen siihen mikä on peruutettu ,mä en ala siitä uudelleen väittelemään,vai eikö sulle kerta piisaa?
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Okei. no en ymmärtänyt et myönsit olleesi väärässä. en kysy sit enöö uudestaan.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Meiän sbm tais maksaa 250€
    Parilla sadalla niitä löytyy kuten täälläkin tapana on sanoa


    Ainoo mikä vika siinä on, et renkaan etäisyyden tunnistin anturi on pettänyt
    Root menusta anturi pois päältä ja syöttää vanteen etäisyyden käsin, siitä kiva vielä, että nolla asetus muistaakseni oli 87 suurin osa vanteista mitä tasapainotellu ollu 78-94 välillä


    Meillä oli vaihtoehtona 99€ torafors ja 900€ tasapainotus kone, mut tasapainotus kone tuli sopivasti, niin budjettia venyttämällä uus 750€ motonettiläinen


    Jos tänään ei ole sitä touhutonnia lompakossa, niin vannetukku tarjoaa leasing palvelua ja niin tarjoaa monet muutkin osarilla koneita


    Ei ollut ees vaihtoehtona hyvä kone ja pyhähenki tasapainotukseen


    Jossain oon muuten nähny sellaisen koneen missä oli pitkä varsi siinä 2 mutteria joilla kierrettiin vanne nollaET;hen sit ylhäällä olleesta kammesta pyöräytys ja varsi piirsi kiemuran kulhoon. Kulhon reunalla oli jotain merkkejä joiden perusteella se aasialaisen näköinen koneen käyttäjä asetti punnuksen vanteelle ja uus pyöräytys jos varsi piirsi keskelle ympyrän se käyttäjä naputti painon siihen kohtaan missä punnus oli

    Sitten vanne toisinpäin ja sama homma uusiksi


    Mutta siinäpä ei ole kyse staattisesta tasapainotuksesta vaan analogisesta dynaamisesta
     
  11. cdi

    cdi Double Gearhead

    Edelleenkin sun oikea teoria jää puuttumaan. Ihmekö tuo kun peruutuksen sisäistäminen vaatii monta postausta. Ei ole ihme jos ei käsitä että jos mä peruutan puheeni ei se sitä tarkoita että olen käsityksistäni luopunut. Tuonkin yksinkertaisen asia tulkinta sulta ontuu.Senkin mä kyllä teen kun esität sellaisen statiikkaan perustuvan teorian jolla se kaatuu.
    Sulta tulee jo enempi sitä tekstiä mitä rúuneperiltä ,mut sitä teoriaa mitä on pyydetty ei millään. Ei aikataulua ,ei mitään tietoa tuleeko vai ei ? (Tähän lainaus tekstistäsi edellä)
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    No kun kyse on dynamiikasta eikä statiikasta.
     
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Minkä takia tuo ET0 on keskusteluissa esillä? Onko olettamus, että massakeskipiste olisi ET0: kohdalla?
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Se lähti Tästä cdi väittämästä että kupla koneella ei voi dynaamisesti painottaa samaa mieltä mutta että 0et rengasta ei tarvitsekaan painottaa dynaamisesti.
     
  15. cdi

    cdi Double Gearhead

    Oho kyllä siinä on loppupeleissä kummastatakin , mutta jos statiikka ei ymmärrä miten sitten dynamiikkaa. Ei dynamiikkaa ilman statiikkaa. Sulla on tästäkin toinen käsitys...no se saa olla en ala väittelemään. Inttäminen ilman mitään perusteluja ja toisen argumenttien huoimatta jättäminen se ei hyödytä ketään millään lailla. Mutta jatka valitsemallasi tiellä onnea matkaan.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei Tässä onnea tarvita vaan hyvät työkalut. Niitä saa kaupasta.
     
  17. cdi

    cdi Double Gearhead

    Kyllä se silloin oli oletuksena ja symmetriaan perustuen.
    No minä oletin, mutta se koki vastustusta,tietysti olisi pitänyt painottaa symmetriaa mutta ei sekään olis kyllä auttanut. Jos perusteet on kateissa. Siispä lopetin änkkäämisen ja samojen asioiden kierrätyksen.
    Kun lisäksi huomasin että asian selvittäminen ei ole pää asia vaan motiivit on muut.
     
    Muokattu: 14.1.2018
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Monesti vaan vanteen massakeskipiste on eri kohdassa kuin ET0, koska esim. aluvanteen puolat ei ole keskellä.
     
  19. cdi

    cdi Double Gearhead

    No käytännössä tuskin koskaan,esimerkin oli tarkoitus yksinkertaistaa asian ymmärtämistä.
    Mut joo se siitä.
     

Kerro tästä muillekin!