Duramax Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 3.5.2014.

  1. Ranee

    Ranee Gearhead

    Samassa vanissa nyt kuulemma ongelmaa vaihteiston kanssa.
    Omistaja arveli ettei mene muuntimen lukko päälle, kulutuskin on noussut.

    Ohjeeksi annoin hommata auton piuhan päähän, arvelin ettei tietokone anna mennä lukon päälle vaikka lämpötilan virheellisen arvon takia.
    Itse kun en oikein näistä tiedä niin osaisiko joku viksumpi sanoa jotain näillä vähillä tiedoilla.
    Voin kysellä lisää jos osaatte esittää hyviä kysymyksiä.
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Olen tuossa viimevuosina pohtinut , jotta onko näitten uusien vanien harrastus todella näin kiihkeetä , kuin täällä kirjoittelevien määrästä voisi äkkiä päätellä ?
     
  3. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Tuli hommattu joku aika sitten 12-mallinen vani työ/(harraste) käyttöön.

    Yllätys yllätys saastelaitteet rupes melkein het vittuileen ja lopulta kusi laitteet lakkas kokonaan toimimasta.... Ei sitten muuta, kun uutta ohjelmaa moottoriin ja laitteiden pois purkamiseen.

    [​IMG]

    Samalla oli sit hyvä päivittää putkisto rosteriseksi down pipestä lähtien. Putki kooksi tuli 4,5".

    [​IMG]

    Kerrankin oli kivasti tilaa tehdä!
    [​IMG]
    [​IMG]

    Putkistossa päädyin lopulta kahteen vaimentimeen. Ihan vaan varmam päälle matkustus mukavuuden nimissä ;). Ja ulostulot kaavailin molemmille puolille autoa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sinnehän se sitten lopulta pujahti muutaman päivän ähellyksen jälkeen.
    [​IMG]

    Isosta putkikoosta huolimatta äänet jäi toivotunlaisesti todella hiljaisiksi. Käyttöpelihän tämä!
     
    onoff road, belair66, Gerball ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Hienoa, ajoitko samalla jonkun softan sisään tai hankitko jonkun purnukan?

    Oisit tehnyt samalla pari ylimääräistä downpipeä
     
  5. Gerball

    Gerball Gearhead

    Ompahan siistiä työtä !!
    Mutta itse downpipen jätit alkuperäiseksi ?
    Tuo downpipen liitos putkeen on koko putkiston kuristavin kohta.
    Itsellä turbolta takapuskurille suora 4" putki ja ihan siedettävät soundit.
    Vaniin downpipen askartelu on leppoisaa hommaa vrt. pick uppiin.
    Ohessa oma alkup. downpipe ja itse askarreltu joka kyllä vähän nolo tuon rosterisen rinnalla.
    [​IMG][​IMG]
     
    Muokattu: 15.10.2017
  6. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Juu. Ameriikan ohjelma ajettiin suoraan purkkiin :)
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  7. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Kyllä tuo sama juttu ahtimelta asti oli aluksi mielessä. Eikä ole tosiaan hankalakaan toteuttaa. Tällä kertaa tuo normi max. teholisä ei vaan ollu varsinaisesti mielessä. Suurimpana ideana oli saada jouluvalot mittaristosta pimeäksi ;). Tämä hytti on liian uusi saada enempiä tehoja laatikon momentin tunnistuksen takia. Siksi en oikeastaan hifistelly pidemmälle putkistoa. Tälläkin ohjelmalla laite virkisty kyllä melkosesti.

    Äänien puolestahan noissa ei ole ongelmaa. Ite tuli ajeltua toistaviikkoa ilman koko pakoputkea. Tuleva käyttötarkotus vaan tulee kaipaamaan hieman hiljaisempaa otetta ajossa.

    Jälkeenpäin voi todeta, että ykskin vaimentaja olis riittäny :confused:
     
  8. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Tuli otettua pikku huoltopaketti jenkkilästä :) Ajatuksella kaikki jarrut uusiks...

    [​IMG]

    Ja jotain sai ehtoon mittaan jo paikoillekin :)

    [​IMG]
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  9. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Edellisestä vanista oppineena tänään alko takapään joustovaran lisäys projekti. Madallettaessahan sinne ei oikein juuri jää liikkumistilaa ilman rungon muutosta... :rolleyes:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tosta se lähtee etenemään uuden paksummasta kamasta tehtynä palkkina vahvikkeineen.
     
  10. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

  11. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    [​IMG]

    Aika kivasti rupes rengas lähestymään kaaren reunaa ;)
     
    Bomber#1 ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  12. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Takapää olis ready bagien kera :)

    [​IMG]
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    On kyllä asiallisen näköistä työtä :odcool:
     
  14. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Tarvii talven lähestyessä päivittää toi patteripuolikin kuntoon :D

    [​IMG]

    Sijoituspaikaks tulee kuskinpuolen helman taakse missä alunperinkin on yks akku.
     
  15. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Kojelauta ja mankan vaihto projekti starttas.

    [​IMG]
    Ei taaskaan tule helpoin tie... Ohjelma lähde valinta osui Alpinen 9" tuuman näytöllä olevaan soittimeen. On kivasti jonkun verran isompi kuin normi 2DIN soitin. Ensi sovitteluilla kyllä näyttäisi mahtuvan paikoilleen.

    Samalla tuli tukevoitettua kojelaudan yläosakin :)

    [​IMG]
     
  16. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Hyvinkin se sinne lopulta sopi.

    [​IMG]

    Ja jopa kaikki rattinapit, puhelin ohjaukset, onstar yms. rupesi yllätykseksi aika pienellä jumpalla pelaamaan :)

    Aika alkuperäishenkinen tuli kojelaudasta.

    [​IMG]
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Siistii jälkee jälleen kerran. ;)
    Mites etupään pudotus, pusseilla vai jousilla?
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tyylikäs asennus, kuten kaikki muukin tähän asti tehty :odcool:
     
    Hemiva tykkää tästä.
  19. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Pussit on keulaan juu suunnittelun alla :rolleyes:. Jonkun verran on tilarajoitteita.... Tällä hetkellä keula pari tuumaa madallettuna DIY tyylillä ettei kulje ihan kärsäpystyssä hytti ;)
     
  20. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

Kerro tästä muillekin!