Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kuvan perusteellako vedit noi johtopäätökset?
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    En , ks Ken Bocking mustang ideana aivan sama.

    https://1.bp.blogspot.com/-ABHGCUe6_wk/WdcwSGyiXEI/AAAAAAAAAbo/3X0d1r8F89gdcW9hUa5GmEBvcEKLxBHjgCLcBGAs/s640/Ken+Block+Mustang+Engine.jpg

    Tuolloin saadaan virtaukset täysin samanlaiseksi jokaiselle sylinterille. Ei tule pituuseroja. Noin se pitää tehdä jos tehdää vapaasti hengittävänä. Toki pidemmillä imuputkilla saadaan enemmän alakierrosvääntöä, mutta tehossa hävitään.

    Toki ahdetussa koneessa tuo ei suoraan pelaa. 6 töttöröä ei ole helppo paineistaa.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Omaa kokemusta ei ole, mutta mitä olen ollut yhteyksissä tunnettuun ammattimieheen, joka myös penkittelee noita ja sen perusteella hyvin kuulemma toimii...jostain syystä luotan enempi ammattilaiseen, kuin OD:lla huuteleviin "kasaristeihin" :odsmile:

    Kyllähän tuo kiinnostaa siinä määrin että on alkanut miettimään hankkimista ja mitä oikeastaan pitäisi uusia/vaihtaa, jos kokeilisi Sniper EFI:a...se lista ei ole vielä pitkä, lähinnä virranjakaja ja TCC:n ohjaus, sekä luonnollisesti imusarja...mutta siitäpä se lumipallo voikin sitten lähteä pyörimään ja se tässä eniten arveluttaakin :odroll:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Näitä "ammattimiehiä" on suomi täynnä eivätkä todennäköisesti ole edes koskaan tuollaisia jälkiasennusruiskuja asentaneet ja mitanneet.
    Itse koitan löytää mittaustuloksia ja lehtien artikkeleja ja niistä koitan päätellä että onko kaupallinen testi vai ihan tosissaan tehty.
    Sullaki noi päätöksen todennäköisesti perustuu enemmän mielikuviin ko kokemuksiin, oli ne sitten omia tai "ammattimiesten".
    Niin ja minä en ole tässä puolesta enkä vastaan, lueskelen vaan mielenkiinnosta noita artikkeleja jos vaikka sieltä tulis vastaan ruiskusetti johon kannattais investoida.
    Kuitenkin kahdessa harrasteessa ruisku ja kolmessa kaasarit, ja kaikki kovin eri tyyppisiä.
    Ja niissä litratehot vaihtelee 50 ja 173hv välillä.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku tiukka pata mikä jostain syystä vaatii tonnin hintasen kaasarin on tämä vaihtoehto. Taas johonkin perus vessaan kallis investointi 0 hyödyllä.


    T: kaasarijaoston jäsen
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuoltahan sitä voi kysellä, eiköhän Kivinummi noista kuitenkin jotain tiedä, veikkaan että enempi kuin moni täällä.

    http://www.kivinummiracing.fi/index.php

    Tietenkin myy tuotteitaan ja palveluitaan, mutta kauheasti ei parane lasketella palturia jos haluaa että asiakkaat pysyvät.
    Sen verran olen vuosien mittaan ollut tekemisissä, että on muodostunut kyllä positiivinen kuva kyseisestä herrasta.

    Paljon on luettu myös juttuja Sniper EFI:sta ja kuulosteltu eri foorumeilta, on negatiivista ja positiivista palautetta, useimmiten jälkimmäistä niiltä, joilla se on käytössä.

    T. Ruiskujaoston jäsen vuodesta 1991
     
    belair54, stealth ja mikke88 tykkäävät tästä.
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kun kerta kaasari on niin hyvä, niin milläs mä pääsen mun pappatunalla töihin kun sen kaasari jäätää aina pakkasella. Ei tahdo mennä mihinkään. (Museoajoneuvo, muokata ei saa)
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    eiköhän se sun kaasaris sula siihen mennessä ku tulet täysikäseks...
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    HAHahaaa.... ruikussa harvemmin tollasia ongelmia.
     
  10. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Joo muistan kans nuorena poikana, kun mopot tuupattiin heti talviteloille kun tuli pakkasta ja toukokuussa sitten kaivettiin taas esiin. Moottorikelkoillakin ajettiin vaan kesäisin ennen kun niihin tuli ruiskut.
     
    cutlass cruiser, Gary Grand, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vuoden vitsi 1951
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ennenhän ei autollakaan ajeltu talvella. Joskus 90-luvulla vasta yleistyi.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sul on säädöt vaan päin persettä, ei se mitään jäädä. Jos sulla on säätösuutin heitä se vaikka lähimpään ojaan ja pistä mopoosi oikean kokonen suutin. 54 toimi itellä muoviperäsessä automaatissa ja toimii vieläkin. Vähän liika suuri kesäajoon mut en ole saanu aikaseks hommata pienempää siitintä.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Avuttomuus on ongelmasi joka ei poistu vaikka mopossas ruisku olisikin. Se kulkee mukanasi läpi elämän.
     
  15. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Jos nyt palataan enemmän takaisin aiheeseen, niin ilmeisesti toi Sniper EFI alkaa olemaan jo aika lähellä sellaista "asenna ja unohda" ruiskua mihin noissa on pyrittykin. Sen sijaan kuinka moni aftermarket ECUn omistava on ajellut vaikka parin vuoden päivittäiset ajot laittamatta kertaakaan läppäriä boksiin kiinni? On sekin varmasti mahdollista, mutta aika usein noissa autoissa on vakiovarusteena läppäri takapenkillä.
    Noita kaasarinkorvaaja ruiskuja ei ole vielä kellään tutullakaan näkynyt. Huonoja kaasareita ja ruiskuja on pyörinyt omissakin nurkissa ihan riittämiin.
    Voisin kyllä lähteä Sniper EFI - koekaniiniksi, ellei se maksaisi 1600 euroa :)
     
    tinkemaster tykkää tästä.
  16. tapio

    tapio Gearhead

    https://www.uspartsperformance.fi/holley-550-510-ruiskujarjestelma

    Halvemmalla saa :)
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Se 1600e on ns. bolt-on kit, sisältää bensapumput yms. Toki senkin saa halvemmalla, mutta kuitenkin.

    Itseäkin kyllä on jo tässä puolisen vuotta kovasti kiinnostanu kys. asia, hauskasti tää nous pinnalle tässä. Jos tuollaisen laittaa, mun mielestä ehottomasti pitää ottaa sytkän ohjaus myös mukaan.

    Kah, Karpovillekki ois uus TBI https://www.uspartsperformance.fi/holley-502-6-ruisku :D
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Sitten voit varautua ongelmiin.

    Viimekesäinen leikkiminen FiTecin kanssa päätyi siihen, että siellä on vanha kärkijakaja paikallaan, koska spruutta ei vaan millään helvetillä oppinut ohjaamaan MSD:n jakajaa.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oliko muka alkup tbi 670cfm? Edelleen muistan sen 500cfm vaikka mittaustapoja on monia.


    Tbi tulis uutena aikalailla kalliimmaks kun sniper ko tohon vielä ecm ja muut rojut päälle.


    Ps. Taloudessa tbi ja mpfi. 0 kaasaria.
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jenkkifoorumeilla on muuten samaa juttua, jenkit valittaa paljon ettei toimi ( sniper EFI) MSD:n jakajien kanssa, vaikka Holley niin sanoo. Suodatuksessa tjsp. ongelmia magnetic-pickupin kanssa, tulee liikaa häiriöitä. Saattaa toimia hetken, ei ollenkaan, ja joillain si pelittänee ok o_O
    Holleyn Dual-Sync jakaja taasen on lukemani mukaan toiminu sitten moitteettomasti, se on Hall-anturein toteutettu. Ja tietysti kalliimpi kun MSD :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!