Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tarkoitan noita etupenkkien takaosaa,näyttää olevan ainakin -98 eteenpäin iroitettava.Sieltä ilmeisesti turvavöihin ja sen niskanojan moottoriin pääsee käsiksi.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tätä.

    [​IMG]
     
  3. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    ^
    Sori ymmärsin väärin kun alussa mainitsit takapenkin.

    Tarttis itsekin ottaa emännän Sevillestä nuo irti että saisi yläkulmat kunnolla liimattua
    kun nahka on molemmilta puolilta auennut.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo oiskohan nämä mun penkit kanssa ton nahan irtoomisen takia yritetty irroittaa,molemmat puolet on liimauksista auennut,harmittavan vähän sitä nahkaa liimapinnaksi.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kävin äsken katsomassa niin se ulkosivussa oleva osa on eri kuin tuo mikä on
    keskellä, mutten viitsinyt lumisateessa perehtymään miten se irtoaa, ehjänä.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En muuta kun kattelin saksan ebayta.
     
  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

  9. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Selvis tossa sellanenkin, että tässä meillähän on myös ajonvakautuskin, eikä vaan luistonestoa, kun vasemman etupyörän abs-anturi alko tarjoomaan vikakoodia. Open tai short piirissä. Nyt vaan pitäs selviä, miten erotetaan HD jarrut ja "tavalliset". Niissä kun näkys olevan eri napa. Anturi näkyy tulevan navassa, vaikka serviisimanuskassa se olis vaihdettava.
     
  12. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Minkäs vuotinen se sulla olikaan...
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    -97 on tää, vaikka -98 käyttöönotto.
     
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, nyt on taas menty pari ajokertaa ilman abs-varoituksia. SES valon sai yllättäen samaan syssyyn palamaan parinkymmenen minuutin ajon jälkeen nyt kahdesti. Herjaa egr venan asentovirheestä pyydettyyn nähden.
     
  16. umpio

    umpio 3rd gear

    Muutama kysymys tässä matkan varrella herännyt:

    -99 mallinen herjaa stability systemistä, koska edessä on "tyhmät" iskarit. Arnottin iskarit on kuulemma hyvät ja niillä saa tuon herjan pois. Löytyykö kohtuuhinnalla Rockautoa lähempää?

    Autoa vaivaa dementia; Driver 1 hukkaa radiokanavat kun auton sammuttaa ja Driver 2 (jonka kauko minulla ainoastaan on) ei aina palauta penkin/ratin säätöjä. Onko tuohon apuja?

    Luistonesto lyö välillä (yleensä kostealla kelillä, nyt näköjään myös pakkasilla) oikean etupyörän jarrua päälle. Kosketushäiriö vai orastavaa ABS-anturin kuolemaa?

    Etuosan kaiuttimet särisevät välillä. Särinä kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti kuskin oven kaiuttimesta, mutta joskus taas häviää täysin palatakseen sitten taas joskus johonkin muuhun kaiuttimeen. Tässähän on jo se aktiivikaiutinsysteemi; meneekö kaiuttimet vaihtoon vai onko radiossa itsessään joku komponenttivika? Vai voisiko ongelman hal-val-la korjata putsaamalla jotakin?
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    tämä sirinä/särinä vaiva kaiuttimessa liittyi ainakin -94mallissa ovessa olevan
    kajarivahvarihökötyksen komponenttivikaan...
    olikohan niin että kondensaattorien kuivuminen aikaan sai tuota.
    itse vaihdoin vahvistin osan mutta kajarin jätin entisen, sitä en arvaa sanoa voiko tuo kaikkien kaiuttimien oireilu olla samaa vikaa.

    jäi siitä cädin raadion rassailusta"hauska" muisto kun tutkin tuota vikaa ja olin irroitellut lähes kaikki johtimet kojetaulun audioyksiköstä musiikin soidessa,
    kunnes irroitin viimeisetkin johdot......... ja kajareista edelleen soitto soi,
    hetkeksi tuli ns. epätodellinen olo :poff: mitä vitt..
    eli varsinainen viritin ym. on takapenkin selkänojan takana peräloosterissa.
     
    north, Jussi289 ja mikke88 tykkäävät tästä.
  18. jrasi

    jrasi Gearhead

    Antureita vaihdettiin ennen, mutta sitten GM lopetti irtoantureiden myynnin, oli ilmeisesti vähän arpapeliä, että saako sen vaihdettua särkemättä mitään muuta.

    Jos pääset valitsemaan, niin älä ota niitä ihan halvimpia napoja, omassa kesti etunapa vuoden, kun jo leimamies mainitsi että pientä väljää alkaa olla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Stabilisaattorivika on ABS anturista johtuva, ei tekemistä iskareiden kanssa. Näin ainakin omakohtaisella kokemuksella, kun tech2:lla katsoo. Tuo luistoneston temppuilu viittais samaan suuntaan.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onhan noissa navoissa aika hintahaitari, halvin taitaa olla noin keskiverto pelkän anturin hintainen... Nyt sitä vikaa ei ole tullut, pitää seurata.
    Uusia ääniä sen sijaan sitten alkoi kuulumaan. Taemman sylinteriryhmän nokkaketjun kohdilta kuuluu melko selkee sirinä tai ripinä tyhjäkäynnillä. Ketjusysteemi näyttää kuvassa hyvin simppeliltä, ja vaikee kuvitella, miten se ton äänen yläpäähän sais. Revittelyä vaativa karstan kertymä luetun perusteella sais aikaan kans ääntelyä, mutta en tuota osaa tunnistaa. Vähän ku pellinpalan resonanssiripinä.
     

Kerro tästä muillekin!