Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Toi on oma teippaus.
    WK2 pitäisi olla 2014 tai tuoreempi. Näin olen ymmärtänyt. Lue facebookista Grand cherokee SRT8 -ryhmästä juttua. Siellä on hyvin tarinaa.
    Ja verot tollaseen uudempaan on sitten ihan eri planeetalta. Siihen kannattaa varautua. Onhan se 392 kyllä tajuttoman hieno laite! Ei siitä mihinkään pääse.
     
  2. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    päivystäjä tykkää tästä.
  3. softail

    softail Gearhead

    Riittääkös tuossa jos tyhjentää vaan säiliön ja täyttää. Ajelee pari päivää ja vaihtaa taas niin ei tarttis irrotella lekuja tuola kylymäs.
     
  4. jus57

    jus57 Gearhead

    Itselläni riitti kun tyhjensin säiliöstä mitä imupumpulla sain ja lisäsin täyteen.
    Totuus varmaan paljastuu mikäli saadaan kunnon pakkaset mutta tähän mennessä toiminut kuten kuuluukin.
     
  5. softail

    softail Gearhead

    Mites kun ei tietoa mikä öljy tuolla on ja jos tuonne nyt tyrkkä tuon red linen...mitenkähän ne reagoi keskenään?
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Redlinet laitoin omaankin ex dieseliin eikä ollu ongelmia. Se Redline passaa kaikkien nykyaikaisten tehostajanesteiden sekaan, niin siinä purkissa ainakin taisi lukia jollen väärin muista.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    tuossa linkissä on -09 ja-10 vuosimalleissa värinä dark carbon vain vientiin mennyt -09 52kpl ja oikeakätisenä 1kpl ja -10 on mennyt 10kpl vientiin ja 1kpl oikeakätisenä mutta tuo mun linkki on teipattu hopea (ja kait joku tarrapaja on sen tehnyt)
    Ei googlen kuvahaku väriä osaa erotella kun en löydä yhtään kuvaa.
    Voi olla seuraavilla vuosikymmenillä kalliita autoja kun vin koodia luetaan.
    Vaikka ei noita sinisiäkään paljoa ole

    http://www.wkjeeps.com/wk_srt8_distribution.htm
     
  8. softail

    softail Gearhead

    Kyssäri? Eli kokeilin eilen painaa tuota ESP nappia mutta eihän tuo minnekkään liikkunu...rikki? Onko näissä kaikissa ja miten tuo pitäs toimia (ei aiempaa kokemusta) ainakaan mittaristossa ei mitään virhevaloja. Miten katsastus, tutkiiko ne tuota? Tartteekohan sitä ottaa myyjäliikkeseen yhteyttä koska kyse turvallisuuteen liittyvästä jutusta...
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Nappia painamalla ESP lähtee ns. pois päältä. Kokonaan sitä ei tuosta kytke pois, mutta antaa hieman enemmän renkaiden luistaa. Nappia painaessa pitäisi myös syttyä luistoa kuvaava oranssi merkkivalo mittaristoon. Sama valo vilkkuu liukkaalla, kun ESP ottaa luistoa normaaliasetuksella hallintaan.
     
  10. softail

    softail Gearhead

    Okei eli tuommonen sladitteleva autonkuva kyllä syttyy ajaessa ja luistellessa mutta kun napista painaa niin ei mikään valo syty eli tod näk nappi rikki...no olkoon päällä. Virrat päälle laittaessa syttyy kyllä joku valo missä maininta ESP eli kai se sit toimii. Pitäskös muuten mittaristossa syttyä cruiselle joku valo kun on käytössä vai vaan se pieni tuikku viiksessä?
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kokeile painaa kahdesti peräkkäin siitä ESP napista, en tiiä onko ominaisuus vai kosketusvika mutta jos sitä vaan nopeasti kerran näpäsee niin ei välttämättä kaikissa yksilöissä kytkeydy pois päältä.

    Sehän poistaa sutimisen eston, eli antaa takarenkaiden jauhaa tyhjää niin paljon kuin haluaa. Mutta se ei poista ajonvakautusta, eli jos auto menee vaikka liikaa kylkimyyryä ESP korjaa tilanteen. Lisäksi se ei poista taka-akselilta "lukkoa", eli edelleen jarruttelee sutivaa rengasta mikä mahdollistaa paremman pidon kiihdytellessä.

    Muistaakseni cruisesta ei syty merkkivaloa kojetauluun, mutta siihen viiksen nokkaan syttyy se pieni ledi palamaan.
     
  12. sirkus

    sirkus Gearhead

    Joo cruiselle ei oo merkkivaloa ainakaan -05 ku viiksessä. -08 taas oli mittaristossa
     
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juuri noin. 2006 taisi jo mittaristoonkin jo tulla vihreä vakkarin merkkivalo. Kutoseen tuli myös takakonttiin sisäpuolelle vetokahva ja olisiko silloin saanut myös rengaspaineen valvonnan.

    2007 taisi saada REC-naviin peruutuskameran ja mittaristoon 0-100 km/h ajanoton.

    Kattoantenni on vain 08 vuosimalleissa, vaikka jotkut on myyty 09 tai 10 malleina.

    Faceliftissä on sitten monia pieniä eroavaisuuksia, kuten etupenkkien turvavöiden kiinnikkeet, vai mitä ne ovat. Uudemmissa ne tulevat korkeammalle, joten turvavyön kiinnittäminen on helpompaa. Sitten on nahkaa ovien kyynärnojissa ja puuta kojelaudassa. Lukuisia muitakin eroja on.

    ESP:n saa pois kokonaan vain STR-malleissa. Muissa se jää edelleen osittain päälle, vaikka kuinka nappia painelee. On kuitenkin joku kikka, joka tehdään virta-avaimella auton liikkuessa noin 25 - 32 kilsaa tunnissa. Sillä saisi muka kaikki pois. Itsellä se ei onnistunut.

    Diablosportin ohjelmalla saa ESP:n pois, samoin esim. 300c custom shop myy jotain osaa, jolla ESP:n saa pelistä pudotettua.

    Mitä tulee ohjaustehostimen öljyihin, niin moottorin käydessä öljyt kiertävät kyllä vikkelään. Ei tarvitse ajella paria päivää, jos aikoo öljyjä vaihdella. Toki silloin tulee käänneltyä renkaita luonnostaan. Ja öljynvaihtomenetelmänä "vähän kerrallaan" on huono. Käytännössä nesteet kun sekottuu, niin nesteitä pois otettaessa lähtee myös uusia öljyjä. Mutta joku näppärä laskee tästäkin vaihtoprosentit, ken moista haluaa.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    En oo kokeillu disabloida tuolla Diablosportilla ESP:tä mutta mun mielestä se pudottaa koko ABS/ESP järjestelmän pois pelistä samalla tavalla kuin ABS järjestelmään liittyvän viankin kanssa kävisi. Tässähän on se huono puoli että perästä häviää sitten tuo jarrujärjestelmällä hallittava "lukkoperä" ominaisuuskin sen siliän tien ja auto kuopii yhellä rattaalla sitte koko ajan. Myös ABS ja ESP valot jää palamaan kojelautaan. Tämä on ymmärrys mulla että niin käy, en ole kokeillut kyllä että voisin täysin varmaksi sanoa.
     
  15. sirkus

    sirkus Gearhead

    http://www.custom300cshop.co.uk/noesp.html

    Mä laitoin tollasen -08 dieseliin. Se katkasee vaan yhden johdon hetkeksi ja esp bas valot syttyy/esp on kokonaan pois. Takas ei vaan mee ku sammuttamalla/käynnistämällä uudelleen. Periaatteessa sama kun laittaa siihen johtoon katkasijan väliin. Mulla saattaa olla ohje vielä talles. Tuo vaan katkasee sen johdon kun painaa esp nappia pitkään.
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    isalmela ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  17. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    On kyllä makia peli varmasti! Laitahan parit kuvatki :cool:

    Viikko sitte ajoin tuommosella -10 Grandilla, tosin dieselinä mutta on kyllä hieno auto jo sellaisenaankin, saatikka kuningasversiona eli SRT8:na :rotfl:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  19. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Onnittelut uudesta autosta!
    Toihan olikin hyvä idea aloittaa tuollainen ketju. Sellainenhan täältä puuttuukin. Ainakin kahdella nimimerkillä täällä minun lisäkseni on kyseinen auto/autot.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  20. softail

    softail Gearhead

    Nyt kun tässä pian varmaan tulee ajankohtaseksi irrottaa tuo etpuskuri niin katoin, että on noilla muovinastoilla kiinni...oletteko jostain noita hommanneet vai marmoritiskilä...aattelin muutaman uuden ostaa varalle kun kumminkin joku hajoo!!
     

Kerro tästä muillekin!