Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Niin siis mutkista hitsaamalla mä ton tein. En vääntämällä. :D

    Happosta putkea ja migillä rosterilankaa.

    Nyt olis tig niin sais tehtyä nätimmin, mutta kun keväällä aloitin ton jo migillä. Lisäksi en oo mikään metallimies vaan tämmönen harrastelija.

    Tuli käytyä konttorilla äsken ja leimakin saatiin paperiin taas. Äänenvaimentimessa oli pieni reikä.
     
  2. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko muuten millasia vaimentimia porukalla autoissa? Tuskin jaksan tota alkaa heppailemaan..
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    eipä taida kovin monella olla ku yks siinä moottorin vieressä...? :D
     
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Noniin. Katsastuksen jälkeen kuskin puolen takajarru jumittaa. Veikkaan syyksi käsijarrua?

    Takasylinterit on pari kuukautta vanhat ja jarrut pelannut hyvin. Katsastuksessa oli voimaa jarruissa mutta kun runttas käsijarruajarrua päälle ja pois niin nyt näin..

    Ei meinannut liikkeelle päästä parkkikselta äsken.

    Vaijeri vaihtoon?
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tuo on kummallinen käytäntö katsastuskonttoreilla että se käsjarrupolin poljetaan aina pohjaan asti. Tottakai joo jos on vanhat vaijerit nii näkee meneekö poikki mutta kun se systeemi (ainakin jenkeissä tuntuu olevan) menee jotenkin aina rikki tai jumiin kovalla voimalla, vojakkeristakin katoaa hätäjarru aina katsastuksen jälkeen :D

    Oliko tappokinnas ne vanhat jarrukengät märät? Jos niin sillon pyörännavat vuotaa öljyä sinne rumpuihin ja tarttuu kiinni. Sit ne uudet kengät pitää tulla oikeille paikoilleen, toinen niistä on lyhempi kuin toinen.. muuten sitte onkin vaan kyse säädöistä, tai vaijereiden kunto.

    Seinäjoen minimanin pihasta pongattu punane 2gen :cool:
     
  6. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kenkiä en vaihtanut ja muistaakseni oli ihan kuivat. Otan auton kohta verstaaseen ja yritän saada rummun pois.

    Jarrut on kumminkin pelannut oikeen tosi hyvin ja tän runttaamisen jälkeen kuskin takajarru alko jumittamaan..
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eli jos on liian kovat äänet niin isompi holsetti kehiin?
     
    Ranee, 66monaco ja Rannis tykkäävät tästä.
  8. Ranee

    Ranee Gearhead

  9. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Vanhasta 2kg sammuttimesta tein säiliön.
     
  10. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Tämmöisiä terveisiä saanut täältä ODeeltä...

    Mutta hyttiin hiljainen, toki lyhyt hytti ja bitumia lattiassa mutta ei arkikäytössä kuskin korvaan huono.
    Suosittelen toki isompsaa versiota tuosta jos haluaa hengitystä lisää mutta omassa lähes vakiossa tuo 3" riittää hyvin mitä egt mittaria vilkuillut.
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jahas, vai niin.. ;)

    Eikös toi oo läpivirtaava resonaattorivaimennin? Ei niinkään äänenvaimennin, pikemminkin poimii vain tiettyjä taajuuksia, saa halutessaan 6BT:stä vaikka basson :D mulla on tulossa 4 tuuman putkisto tuplapiipuilla, että joo pakko varmaan laittaa joku pönttö.. kun vaan keksis millä mitalla ja kuinka iso. Mörinää jaksaa kuunnella aina vai?..
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minä laitoin cumminssin ja vakio holsetin perään summitin glasspackin 4 tuumaa sisään ja ulos. 5 tuumaa oli muistaakseni halkaisijaltaan koko pönttö. En usko että vaimentaa juuri nimeksikään. Omaan korvaan sais olla hiljasempi.. Vihellys kuuluu kuulemma jos maantiellä meikäläisen perässä ajelee... Tiedä sitte tuleeko ilmanputsarilta sitä soundia enemmän..
     
  14. Ranee

    Ranee Gearhead

    On mikä on mutta riittää leimalle niin sittenhän kaikki ok.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    itellä suora 4" rööri turbosta taakse asti, ei oo kyl härinny ittee jokapäiväisessä ajossa. jos ois pystyputket, sit vois häiritäkki?
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    [​IMG]

    Eipä tässä mitään minusta pielessä ole.

    Olisko vaan liian tiukalle säädetty ja käsijarrun runttaaminen liikkeessä veti ne jumiin.

    En silti käsitä sitä että teloilta antaa molemmista tasasesti melkeen 3kn (vai mikä yksikkö onkin) pari kertaa. Sit pitää vielä ajaa eteenpäin ja polkea jarrua päälle ja pois niin perkeleesti.

    Yli 2 tuntia piti takoa et toi rumpu lähti irti.
     
  17. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mulla noi putket tulee parikymmentä senttiä katon yläpuolelle niin ei kuulu mörinää ennekun avaa taka- tai takasivulasit.
     
    Cumminski ja 66monaco tykkäävät tästä.
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Mulla puhaltaa pystyputki suoraan ylös, ei kans sen enempää kuulu hyttiin. Tunneleissa kyllä kaikuu takas.. tai jos avaa takaikkunaa.
    Mutta onkin yks 4" vaimennin. Enempi ääntä tulee ilmanputsarista hyttiin kuin putkesta.
     
  19. Pertura

    Pertura Gearhead

    Oliko kenkien säätö löysätty ja silti noin jumissa? Ja onhan kenkien säätöruuvi oikein paikoillaan, eli ottaa siihen levyyn kiinni? Ettei se olis päässyt pyörimään siellä valtoimenaan, jonka seurauksena olisi säätö ollut aivan saatanan tiukalla ja sen takia jumittanut? Ei tule sen lisäksi oikein mieleen muu kuin käkkärivaijerin jumittaminen, koita että ne liikkuu kevyesti. Omassakin just jouduin leimalle vaijerin vaihtamaan, siinä ei kyllä ollut jumissa olevalla puolella yhtään jarruvoimaa käkkärissä.
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Säätöruuvi on oikein. Saanko kysyä, että miten sen säätöruuvin saa löysättyä kun rumpu on paikallaan??

    Käsijarru toimii normaalisti. Säädin kengät uudestaan ja varoiksi vähän väljemmäksi.
     

Kerro tästä muillekin!