Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 3rd gear

    Th matikki turbiinin stalli on sama ku vakiossa. Mittää en huomannu käytännössä eroa...
     
  2. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Kysys Kosken Markult (gearman)turust se sanoo millai kannattaa tehä.... sil on moneen vaivaan apu ja saahan sitä kireetäkin turbiinia viäl kiristettyäkin......
     
    Karppaj tykkää tästä.
  3. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mun tekis mieli melkeen heittää jn limppu sisään. On vaan ylivoimanen kynnys jaksaa pudottaa laatikko alas eli varmaan luistelen tällä vakioturbiinilla toistaseks..

    Auto melkeen vakio, vaihteet paukku pesään niin et välilevyssä tuntuu ja voima menee kaikkialle muualle paitti renkaisiin.

    On tää vaihteisto vaan ihan perseestä käyttää, mutta pärjäilee kyllä.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jos ei tarvi lootaa entrata ni teet pedin jossa pyörät alla ja tietysti tunkattava että saa laskea vedettäessä kauemmaksi. Ja vaikka jos intoa riittää niin teet "radan" jolloin se peti kulkee niillä radan kiskoilla. Tämmöset tsydeemit oli kun nuorna miesnä ratkoreita katkottiin ja uusittiin kytkinpaketit. Silloin se homma onnistuu hyvin yksinkin kun se on pedillä ja pysyy linjassa suhteessa siihen välilaippaan niitten kiskojen avulla. Köykänenkin liikutella siinä kiskoilla. Sinulla kun tig oli niin sillä saa vaffat saumat rakenteisiin......

    Tietysti kannattaa laittaa se stefa ja kattoa onko vetolevy revennyt mutta itsellä oli ehjä alkuperäinen (noin 219 tmls oli sama) vaikka on hieman piristetty ollu jo 90-luvun lopusta lähtien. Tollasen systeemin jos jaksaa tehä niin ei siinä turbiinin ja stefan vaihdossa kauan mene. Ellei loota kaadu päälle ja jää puristuksiin ja vielä tippuu se lopuksi turbiini ottaan.........
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joonnaz:

    Tuossa setissä näyttäisi olevan ihan hyvin kilkettä, mutta silmääni ei osunut mikään valvebodyyn liittyvä asia. Ite pidän sitä kuitenki melkeinpä tärkeimpänä elementtinä koko hommassa. Kannattaa kattoa noita myös erikseen mitä maksaa, niin saa käsityksen siitä saako tuolla setillä varsinaista säästöä. Selkeämpihän se on tietty ostaa samasta paikasta koko läjä, mutta ite kuljin kuitenki eri reittiä. Kiitokset siitä oikeastaan Akille, jonka kautta sain vb:n, turbiinin ja servot ja ankkurit.

    Siihen lisänä pistin: billetti input axle, alto red eagle kitkat, kolene teräkset "power packeillä" ja tuo turbiini tuli vahvisteltua itse. Hintalappu oli varmaan aika sama kuin tuossa ilman suomeen tuontia. ja tuosta Goerend vb:stä ei mitään huonoa sanottavaa, vaikka siitä saa jo pelkästään tonnin verran maksaa..

    Tekisi mieli laittaa shift kit tuohon ylimääräiseksi jääneeseen valvebodyyn ja testata se, mutta vähän liian iso savotta huvikseen puotella nykyinen vb pois ku ei varsinaisesti tarvetta moiselle..
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Hyvän näköinen kitti, vaikkakin aika arvokas. GPZ kytkimet on kyllä huipputavaraa, kestää selvästi paremmin kuin red eaglet. Tsipillä taitaa olla kevyempi auto niin en usko että tulee red eaglen kans ongelmia, ne ei oikein tykkää lämmöstä kun on niin ohkasia. Siihen vaikuttaa tietysti vääntö,auton paino ja venttiilikoneisto.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  7. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Joo eipä siinä venakoneistoon paljon ole. On mulla sinne transgon kitti laitettu, ja tuossa lippuset lappuset toisesta kitistä miten paljon hirviää kanavia isonnella. On siellä nyttennii linjapaineita nosteltu, jouset ja mitähä kaikkee hilpettä vaihettu.

    Mulla on nyt kyselyt rahdeista yms vetämässä varmaan 10 puljuun, katsellaas mitä tuumaavat.
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Moro
    Millasia ympärivuoden kumeja teillä on alla ja kokemuksia?
    Haen tohon mun -09 2500 malliin,korottamaton, 305/70-17 tai 33x12.50-17 MT renkaita.. Hankook,Maxxis,Linglong..?
    Nastarenkaita en halua,nykyiset 285/70-17 Toyo HT M+S:t ei ne pitävimmät näin talvella vaikka niilläkin pärjää.
     
  9. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Nokian rotiivat on mulla. Tosi hyvät verrattuna bf all terraineihin.

    Ei silti mitään jakoa nastakumien kanssa. Jos tiet on ihan kaljamalla niin se on menoa.
     
  10. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Itse tossa pariviikkoa sitten pyöräytin Nankangin ft7 alle, täytyy sanoa että pito ihan yllätti. Hintalaatu kyl kohallaan.
    315/70 r17.
    Mitä paineita porukka pitäny tuon kokolokan gumeksissa?
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla 315/75r16 ja 2,25 edessä 1,75 takana. Jos on oikein pluikasta laitan eteen 1,75 ja taakse 1,25. Nastoitetut Hankook MT:t
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Rotiivalla ajelin muutaman kesän pari talvea, ihan hyvä pito lumella mutta hakkapeliitta lt2 vie voiton 100-0. Bfg all terrain kestää pidempään mutta on selvästi kehnompi talvella.
    Uudessa bfg ko2 renkaissa ei taida olla enää edes m+s merkintää.

    Rotiivalla pääsin(normaali rotiiva ei at+ joka kestää kauemmin) n. 70tkm, bfg kestää varmaan n. 100tkm jos kulmat kunnossa.

    Kannattaa kattoo renkaan kyljestä millä paineella on isoin kantavuus ja siitä tiputtaa sopivasti. 285/70r17 rotiiva tarvii ainakin 4bar etupäässä, muuten näyttää vajaalta.

    Ei ole kokemusta nankang, maxxis, hankook mutta kannattaa rengas myyjältä kysellä paljonko kestää kilometrejä. Jos halvemmassa renkaassa säästää 200-300e niin ei se oikeastaan säästä mitään jos toinen kestää 40t ja toinen 80t.
     
  13. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Jep, voihan se olla että nankut ei kestä niin kauaa, mutta kokeillaas, rengasetti ei kuitenkaan kun sen kuutisensataa kotia kannettuna..
    Olihan mulla tossa alkutalven Coopperin jotkut vanhat discoveryt nastoilla vanin alta, oli vaan niin hävyttömän pienet ja cummari huuti kun sika pienenä 245/65/16 alla satkun vauhdissa :D
     
    Muokattu: 1.2.2018
    Ck tykkää tästä.
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, Vakuumipumpun saavuttua sain tänäpänä testattua sitä alipainetehostinta. Ekaksi huomasin että letkuliittimen mikä sinne tehostimeen menee ni siinä on jäätä. Jes, pikkuvikoja heleppo korjata. No totuus sitten toisenlainen. Ei se siitä mihkään parantunut. Laitoin siihen tehostimen suuaukolle sitten sen pumpun ja alipainetta ei saanu nostettua eli viisari ei värähtänytkään ( siis mittarissa). No eipä mitä, laitoin letkun ja puhkuin kuin Sepe Susi ja pienempi letku korvaan ja kuuntelemaan mistä vuotaa. Minusta se vuotaa siittä pääsylinterin alta kulmasta mikä siihen on prässätty. Siinä on ruostetta ja kai se paska siihen kulmalle on jäänyt muhimaan. En uskaltanu tonkia ettei isone reikä ku pitäs töihin männä kohta mutta näköjään sekin voi ruostua puhki. Ku olis helpompi irrotella ni koittas korjata mutta täytyy jostain semmonen vissiin hankkia. Täytyy vielä huomenna varmuuden välttämiseksi kokeilla uudestaan mutta luulen että puhki mikä puhki.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi se ruostua, Jeepilläkin on jo 2011-> Grand Cherokeissa recalli jostain suojuksen asennuksesta, joka suojaa jarrutehostinta roiskevedeltä ja estää siis sen ruostumisen liian nopeasti... :odeek::odeek::odeek:

    Tuommonen: The brake booster water shield may have been incorrectly installed during completion of Safety Recall P14 (NHTSA 14V 154). An incorrectly installed brake booster water shield may be less effective in diverting water away from the brake booster, creating the possibility for corrosion and subsequent water intrusion of the brake booster. Water intrusion of the brake booster in a cold climate may lead to freezing and limit the braking ability of a vehicle. Limited braking ability can cause a vehicle crash without prior warning.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jos tuommoinen alipainetehostin jarruille kellä on joko uusi tai ehjä käytetty niin saa tarjota. Olen melko hätänen mies että suht äkkiä sillä kohta sen tilaan from land of hope and glory. Se kun tais olla niin että 97 eteenpäin on jo hydraulinen....
     
  17. juskili

    juskili 1st gear

    Täällä ajellaan nastoitetuilla nokian rockprooffeilla. Nokian rotivat oli ensin talvella mutta pito oli huono. Huonoilla teillä ajelua pääasiassa niin kyllä se nasta turvan tuntua antaa. Ja ihan hyvä pitokin.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Millais rockproof asfaltilla? Onko äänekäs?
     
  19. Vemani

    Vemani 1st gear

    Huomasin tuossa että vaihteiston jäähyn letkut tihmii ja puottaa ajon jälkeen tippasen pari maahan. Ne hyd letkut jotka on jäähyttimen ja kennon välissä. Onko tuo tuo kennon puoleinen liitos purettavissa vai pitääkö vaan katkaista ja helmiliitos uuteen letkuun. En koko hoitoa laatikolta asti viitsisi tuolla pakkasessa alkaa ropaamaan vaan jos nyt nuo letkut vaihtaisi ja kesällä koko linja uusiksi. Vai uskaltaisiko laittaa ihan kumiletkua kunnon klemmareilla tuon tilalle. Painehan siellä ei tainnut olla kuin 2-3bar? Lähinnä mietityttää tuo kennon liitoksen purettavuus. Ja syylärin päätykin märkä:poff: liekkö seurausta poliittisesta lakosta?

    Jamant vois heittää syylärin sekä löpösuodattimen kannen hintoja ja toimitusaikoja.kansi oli sen näköinen etten ala avaamaan ennen kun saan uuden tilalle:odroll: 3500 -04 cummari. Tartetko viniä
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Olis se VIN helpompi, nopeempi löytää oikeat osat... Kun mulla on lähtökohtaisesti EXPORT valittu tuonne varaosaohjelmaan, niin ei 2004 tunne 3500 alustaa, pitäis vaihtaa taas US, niin varman löytäis... Mutta VIN:llä löytää kaikki...
     

Kerro tästä muillekin!