Cadillac Cts

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jus57, 2.2.2018.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Tässä lakkopäivänä on hyvä haaveilla niin onkos mitään kokemuksia tämmösestä laitteesta.
    Tuntuu löytyvän ainakin kolmella eri kone vaihtoehdolla....
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    No nythän löyty laite mistä ei kellään kokemuksia?
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole mitään kokemusta, mutta CTS kiinnostaa kyllä, etenkin jos sattuisi olemaan CTS-V ahdetulla LSA koneella...:odcool:
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Miamissa oli vuokra-autona cts.
    Oli kyllä mahtava peli ajella.
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Meillä on nyt ollut 2004 CTS puolisen vuotta/15tkm käyttöautona. 3.2l veekutonen ja automaatti.

    Ollut ihan jeppis-peli, toki kilsoja on vasta mittarissa 150tuh.

    Kulutus: 10-12 litraa tietsikan mukaan. Viime viikkoina, kun pääkaupunkiseudulla on ollut kylmää ja ruuhkaa, tuntuu palavan merkittävästi enemmän. Ajotietokone tuntuu kovin optimistiselta.

    Perä ujosti ääntää 45km/h vedättäessä, pitäis varmaan vaihtaa sinne öljyt.

    Hiljainen. Sporttinen. Moottorissa aika mageet äänet ja maisema vaihtuu 200 konilla kivasti.
    Alustan mataluus on jeeppiin/leppäkylkeen tottuneelle vähän hankala. Roiskeläpät raahaa ja oon jo saanut yhden muovisen "diffuusorin" lokarin vierestä solmuun jossain kanttarissa.

    CD-vaihtaja jumiutui, pitäis avata. Tosi hyvät Bosen sterkat vakiona, joita on tietty kiva kuunnella, kun autossa on muuten todella hiljaista.

    Kaikki umpiot näyttäis vuotavan vettä sisälle, etu-umpion kanssa on juuri tällä hetkellä hankinnan haaste päällä; eli jos joku tietää, mistä sais ehjän umpion ekan korimallin CTS:ssään kaikilla herkuilla (HID, automaattinen tason säätö, pesuri), niin vinkkejä otetaan vastaan.

    Keulan muoviosat oli kiinni ärsyttävillä muoviklipseillä, paitsi puskurin poski, joka oli kiinni kolmella erilaisella pultilla (=koko keulan joutuu purkamaan, että saa umpion irti).

    Sisustassa tuossa on jalo-muovi-puu paketti, ei ole ihan oman maun mukainen, mutta periodikorrekti. Harmaassa sisustassa ihmetyttää ne mustat neliöt penkkien keskellä?

    Ilman kattoluukkua oli hankala löytää. Oon sen verran pitkä selkäinen, että en mahtunut kattoluukulliseen.

    Moottori, kapea V6 on jotain sukua Alfan kutosen kanssa, kuulemma ehkä Omegan koneen kanssa?

    Ihmeen vähän on mitään kummallisia leluja cadillaciksi? Kaikki tarpeellinen löytyy. Auto sanoo kivasti "ta-daa" kun laittaa virrat päälle.

    Auto on ollut meillä sen verran vähän aikaa, ettei vielä oikein osaa sanoa, onko se hyvä vai ei. Palataan aiheeseen ekan katsastuksen jälkeen.

    Pari hassua videota autokuumetta nostamaan:

    Top Gear:


    Regular Car Review:


    ...ja pätkä keskimmäisestä Matrixista, CTS saa kyytiä:
     
  6. tevo

    tevo Gearhead

    Laatuvekotin varmaan, "pikkuvikoja kokoajan", entuu ikinä itelle ostammaan.
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noh... muovi-ajan auto, pitkällä murros-iässä jo... Tosiaan välillä kikatuttaa se äänitehoste
    "ta-daa" -poks- sulake paloi...
    Ei ehkä enään "standard of the world", mutta ihan hauska kikotin. Samalla rahalla olis saanut yhtä hyvän Avensiksen.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vaimolla oli CTS käyttiksenä muutaman vuoden. Sporttinen peli ja karvan verran janoinen myös. Hyvä ajaa. Hankalahko huoltaa ja korjata, ainakin noin omatoimisesti, maksetuista huolloista ei kokemuksia. Etuvalon vaihto tosiaan tarkoittaa koko keulan purkua ja nokkahihnan vaihto oli mulle kahden päivän homma kun välillä piti käydä ostelemassa paremmin sopivia työkaluja. Eli ahtaat on paikat ja omituisia ruuveja. Se kuuden levyn CD toimii jos toimii, ei ole kovin luotettava mutta ne Boset on hyvät. ABS anturi meillä meni takaa ja sen korjaus vaatii koko navan vaihdon, ei paha homma muuten mutta ne navan pultit oli piukassa. Ei tästä kokonaisuutena kuitenkaan mitenkään paha maku jäänyt, kelpo peli jos pieni muovisuus ei haittaa.
    Ainakin tämä 3,2 litranen kone on läheistä sukua Opelille ja Saabille.
    ps. Jäi muutama ylimääräinen pyörännapa ja nokkahihnan asennustyökalut hyllyyn.
     
  9. Roc

    Roc Gearhead

    Hyvä niin. Tässä joku jo mainitsikin Avensiksen, siinä luotettava ja oiva peli varmasti myös tevolle.

    Ketä miettii Cadillacia, niin en usko että toinen vaihtoehto on Avensis. Ja Avensiksen miettijän vaihtoehtona ei todellakaan ole Cadillac.

    Itseä himottaisi todella paljon uudempi koppainen CTS, 2007 ja tuoreemmat. Tosin olen kyllä äärimmäisen tykästynyt tämän hetkiseen 2006 STS:ään joten tuskin maltan siitä luopua.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    CTS 3,2 koneessa oli hieno ominaisuus se että kun kierrokset nosti neljään tonniin niin koneen ääni muuttui ja vetoa tuli selvästi lisää. Ihan kuin kaasarikoneessa kun toisiokurkut aukee.
    Takaveto on myös plussaa mutta yliaktiivinen luistonesto miinusta. Itse ohjelmoin yhden niistä ratin nappuloista niin että siitä sai kaikki estot kerralla pois = talvileikki onnistuu
     
    leivonharri tykkää tästä.
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Nostin tuon Avensiksen vaihtoehdoksi tevolle, tosiaan, tismalleen samalla hintapyynnillä olis saanut tismalleen saman vuosimallin/mittarilukeman anjoviksia, ei yhtään parempia. Pidän Avensista tavallaan autoilun "nollalinjana" eli se mediaanikikotin, minkä mediaani-ihminen ostaisi.
     
  12. tevo

    tevo Gearhead

    ÄÄH,, Tähä ikkääku om päässy, kroppa ei taivu avensiksiin. Oon ite katellu noit Cadillac:keja, mut tuntuu olevan parraasa vikaijäsä moiset, itellä ei paikkaa misä telemutafiksailla.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Palataan näihin tunnelmiin nyt, kun on reilu vuosi kurvailtu, joku vajaat 30tuh kilometriä. Nyt siis mittarissa 160tkm.
    Voimansiirron jurnutus ilmeni katsastuksessa väljäksi kardaanin keskituen laakeriksi, oli rokkiautossa seitsemänkymppiä ja postikulut. Toinen huomio tuli tihkuttavasta bensafiltteristä. Vuoti niin vähän, ettei jättänyt lammikkoa.

    Umpion ostin ebaysta. Oli yhtä huono, kun autossa paikalla olevat. Jotenkin niistä sai ehjättyä toimivan. Uudet maksaa maltaita, kun maltaat kasassa, uusin.

    Kesä- sekä talvirenkaat jotenkin suli ajokauden aikana. Tilasin uudet kitkat talveksi, eka kerta sekin. Tulihan tuossa kilsoja, eikä ne olleet ostettaessa uusia. Tehoa ja painoa?

    Vaaleat nahkapenkit pitäis hoitaa jollain, mutta ohjekirja käskee käyttämään pelkkää vedellä aivastettua nessua. Eihän se oikein enää murrosikäisessä nahassa toimi.

    Eniten ehkä närästää se cd-vaihtaja. Työmatka lyheni varttiin. Nykyisen työmatkan aikana niistä bosen stereoista ehtii kuulemaan pelkkiä mainoksia tai sitten joku ärsyttävä aamushöyn juontaja nauraa omille vitseilleen. Yleäksän juontaja menee joka aamu paskalle just mun työmatkan aikana. Ei siinä mitään, senkun käy, suoli on tapojen orja. Mutta tarviiko siitä joka aamu kertoa?

    Muuten jeba, tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi aamuruuhkassa.
     
    Roc ja north tykkäävät tästä.
  14. J.J

    J.J Gearhead

    Mulla olis ehjänä irroitettu soitin myynnissä:

    https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/91394135b2c86c3c22b3200aa9492da7/
     
    Muokattu: 25.2.2019
  15. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Satula saippualla oon itte pessy nahkajakkarat ja nahkiksella rasvannu, hyväks tulivat.
     
  16. downtown

    downtown 3rd gear

    Kiikarissa -04 Cts 3.2&autom ajettu about 170tkm... mitä noilla kilsoilla on odotettavissa? eikös näissä ollut kansipahvien kanssa jotain probleemaa ja jäähdyttimes saatto mennä vellit sekasin kun tais olla lootaöljyn jäähdytin samas vai miten se oli?
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Prestan leather and vinyl cleaner lähtee liat ja autoglymin nahan hoitoaineella pysyy pehmoisena ja hyvä nahan tuoksu.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kiitti nahanhoitovinkeistä.

    Itsellä nyt mittarissa suunnilleen 170 tkm, mekaanisia murheita ei juuri ole ollut, tosiaan vain kardaanin keskeltä pitäis yksi laakeri vaihtaa, ääntää jo.

    "Pikkuvikoja" on sit tämän talven aikana ilmaantunut useita.
    Kuskin oven aktuaattori ei toimi märällä, eli luultavasti ikkunan harjatiiviste vuotaa ja kastelee aktuaattorin. (pitäis korjata tää sitten, kun oven saa auki kuivemmalla). Niin tai näin, lihavasta miehestä tulee yllättävän akrobaattinen keskikonsolin yli kiipeämisessä.
    Ajotietokoneen/radion nappulat hiljeni (mystisesti palautui eilen). Tästä lisää alempana.
    Stability controllia pyytää huoltamaan. Varmaan gyrometri paskasena?
    Pissapojan neste on muka jatkuvasti loppu, anturi ei oikein rokkaa.
    ...Noi pikkuherjat ei haittaisi muuten, muttakun niitä ei saa kuitattua pois, kun ajotietokoneen nappulat jumissa. Kaksi herjaa yhtäaikaa = radiota säestää ylimääräinen pimputus.
    Ainijjoo, CD-vaihtaja meni jumiin, sinne jäi "sekalaista 2000"-levy sisään.
    Helmalevikkeiden väliin kerääntyi jäistä loskaa niin paljon, että alkoivat irvistää. Tämä taas aiheutti sen, että takaovi aukesi kesken matkan, kun levike tunkkasi ovea. Eli kuskin ovi ei aukea ja takaovet ei pysy kiinni.

    Ne umpiot sun kannattaa checkata; Jos on xenonit/HID, niin on jokseenkin pärjättävä niillä, jotka autossa on kiinni. Mulla on huonohkot. Halogeeni-mallisia löytyy edullisesti. HID-malleja löytyy rahalla (joku 300-600e/kpl). Mutkun Suomeen pitäis olla automaattisesti säätyvä, jos haluaa pitää HIDit. Näitä en ole löytänyt mistään.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ainiijjoo, vaihdelaatikko on joku long-life, öljyille ei ole edes tikkua, kannattais varmistaa, että ne on edes joskus vaihdettu.
     
  20. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

Kerro tästä muillekin!